Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe min første el-gitar. Er Epiphone Les Paul Studio brukbart?


The H

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal snart gå til innkjøp av min første el-gitar, men vil helst gjøre litt undersøkelser blant gitarister før jeg bestemmer meg for hvilken gitar jeg går for.

Jeg har sett litt på Epiphone Les Paul Studio og lurer på om det er en brukbar gitar? Burde jeg skrape sammen litt mer penger og heller gå for en Epiphone Les Paul Custom?

En skikkelig Gibson er utenfor prisklassen jeg er villig til å betale for en gitar akkurat nå siden jeg er en passe fattig student og ikke minst siden det er min første el-gitar.

Vil nok etterhvert vurdere å oppgradere pickups (har bl.a. blitt anbefalt EMG 81 og 85) og annen hardware på gitaren.

Takker på forhånd for all hjelp og innspill dere kan gi meg!

Endret av The H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva folk sier burde du prøve gitarer selv og se hva DU liker. Dessuten vil jeg anbefale deg å kjøpe brukt.

Sant. Du bør ikke dømme etter andres meninger, men heller kjøpe en gitar som du liker å spille på. Dra på en musikkforetning og prøv :)

Endret av Sander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de sier at det er viktig å kjøpe gitaren du liker. Men om du var sånn som meg, så vet man ikke helt hva man syns er bra første gangen. Det som kan være lurt er å se litt på hva slags type gitarer som er vanlige å bruke til det du har mest lyst til å spille. Gibson lager gode gitarer, men det passer ikke for alle. Men jeg regner med at det er noe du vil like ettersom du allerede har plukket ut de modellene. Allikevel kan det være lurt å ikke binde seg til ett merke.

Hva slags musikk har du tenkt å spille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det ja :) Kommer til å spille mye metal/rock à la Tool, Foo Fighters, Deftones, A Perfect Circle, o.l., men ikke begrenset til det. Har hørt på en modifisert LP Custom en kamerat av meg har og jeg likte lyden av den.