Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe min første el-gitar. Er Epiphone Les Paul Studio brukbart?


The H

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal snart gå til innkjøp av min første el-gitar, men vil helst gjøre litt undersøkelser blant gitarister før jeg bestemmer meg for hvilken gitar jeg går for.

Jeg har sett litt på Epiphone Les Paul Studio og lurer på om det er en brukbar gitar? Burde jeg skrape sammen litt mer penger og heller gå for en Epiphone Les Paul Custom?

En skikkelig Gibson er utenfor prisklassen jeg er villig til å betale for en gitar akkurat nå siden jeg er en passe fattig student og ikke minst siden det er min første el-gitar.

Vil nok etterhvert vurdere å oppgradere pickups (har bl.a. blitt anbefalt EMG 81 og 85) og annen hardware på gitaren.

Takker på forhånd for all hjelp og innspill dere kan gi meg!

Endret av The H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva folk sier burde du prøve gitarer selv og se hva DU liker. Dessuten vil jeg anbefale deg å kjøpe brukt.

Sant. Du bør ikke dømme etter andres meninger, men heller kjøpe en gitar som du liker å spille på. Dra på en musikkforetning og prøv :)

Endret av Sander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de sier at det er viktig å kjøpe gitaren du liker. Men om du var sånn som meg, så vet man ikke helt hva man syns er bra første gangen. Det som kan være lurt er å se litt på hva slags type gitarer som er vanlige å bruke til det du har mest lyst til å spille. Gibson lager gode gitarer, men det passer ikke for alle. Men jeg regner med at det er noe du vil like ettersom du allerede har plukket ut de modellene. Allikevel kan det være lurt å ikke binde seg til ett merke.

Hva slags musikk har du tenkt å spille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det ja :) Kommer til å spille mye metal/rock à la Tool, Foo Fighters, Deftones, A Perfect Circle, o.l., men ikke begrenset til det. Har hørt på en modifisert LP Custom en kamerat av meg har og jeg likte lyden av den.

Skal være på utkikk etter en brukt LP Custom da. Hvor kan man finne brukte instrumenter på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det ja :) Kommer til å spille mye metal/rock à la Tool, Foo Fighters, Deftones, A Perfect Circle, o.l., men ikke begrenset til det. Har hørt på en modifisert LP Custom en kamerat av meg har og jeg likte lyden av den.

Skal være på utkikk etter en brukt LP Custom da. Hvor kan man finne brukte instrumenter på nett?

Jeg spiller mye TOOL med min Studio..

Veldig fornøyd...

Bruker samme strenger som Adam.. som ver veldig deilig å spille på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du ha Epi Les Paul, med en viss kvalitet, kan du jo går for en Standard. Den er god nok den, som første el-gitar. Men studioen er jo også rimelig fin.. Og som mange har nevnt før; det kan være lurt å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP James Hetfield Truckst... 7 995

ESP James Hetfield Truckster LTD Signature Series Guitar. LTD Truckster - En gjennskapelse av Hetfields modifiserte Eclipse ESP James Hetfield LTD Truckster er den femte i rekken av signaturgitarer som bærer hans navn siden han slo seg sammen med ESP i 1991. Denne siste modellen er laget etter de eksakte spesifikasjonene til James Truckster - en modifisert ESP Eclipse-stil scenegitar som var i bruk på deres St. Anger tour. Denne modellen har en finish i flere lag som er nøye pusset og "brukt" for å simulere orginalen set-neck construction 24.75” scale mahogany body 3-piece mahogany neck rosewood fingerboard flag inlays w/LTD at 12th fret EMG 81/60 active pickups 2 volume & 1 tone control w/2x3-way toggle (toggle in upper position is inactive) satin chrome hardware Sperzel locking tuners Schaller straplocks TonePros locking bridge w/stop tailpiece white binding on body, neck & headstock 22 XJ frets Første man til mølla får denne til denne utrolige prisen!! Men det er kun en til denne prisen. Dette er ny gitar ikke brukt!!!! Forseglet eske fra ESP Sendes ut dagen etter bestilling.

Alf Kristian Hammer, palme68@loqal.no, Tlf.: 72604214, Sør-Trøndelag

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=153379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder å kjøpe en Godin. Håndbygde i Canada, og brukes av mange store, men er billig fordi mange folk undervurderer alt det ikke står Gibson og PRS på. Les på www.harmony-central.com og se hva andre folk mener;)

Godin er bra gitar det, men du skal likevel ikke ta alt som skrives på Harmonycentral alvorlig... Mye vås som ligger inne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.