Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg prøver meg på litt blues ! :)

ApoteX

Anbefalte innlegg

Du har fet attitude! :)

Er litt sånn skittent og aggressivt. Det er jo det som er viktig.

Kom på tre ting som kanskje du burde se litt på:

1. Stem gitaren

2. Prøv å hold jevnt tempo gjennom hele sulamitten

3. Pass opp for strenger som egentlig ikke bør spilles på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• En god strømforsyning er også viktig. Brettet mitt ble betydelig bedre mtp støy etter at jeg satte inn en PS med isolerte utganger og nok kapasitet. 
    • Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig: Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge.  God å spille på er den også.   Så får jeg samtidig komme med en liten feilkorrigering. Det øverste bildet i mitt innlegg der jeg nevnte hvilken gitar jeg skulle basere denne på er feil. Det er ikke bilde av hans 77, men 74´n i (trolig) 1987. I siste fase før den ble "pensjonert" ble brettet m/OBL-450´ne satt i den:
    • Du kan jo i teorien legge mange etter hverandre - om alle er på så er det jo ikke sikkert at det låter like bra  https://www.youtube.com/embed/F4mnrbvJ01Y
    • Da er det bare å prøve seg frem med andre ord.  
    • Deter ikke noe fast antall; det kommer helt an på pedalene. Av og til får du dårligere lyd av én pedal, andre ganger kan du plassere tjue etter hverandre uten å merke noe lydmessig tap. Noen pedaler er bufret, andre er true bypass. Buffer kommer også i et utall "kvaliteter". Noen digitale pedaler konverterer signaley ditt til digitalsignal og tilbake til analog, selv om pedalen er av. True bypass er kanskje "best" på papiret, men ikke nødvendigvis i praksis, fordi du får signaltap når signalet ditt må passere for langt uten forsterkning (f.eks. et buffer). Det tryggeste vil alltid være å bruke en loop switcher, gjerne med input og output buffer, men i de fleste tilfeller kan du fint plassere i alle fall ti pedaler etter hverandre uten nevneverdige tap.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.