Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trøbbel med forsinkelse i cubase.


Gersen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et lite problem. Har hatt det en god stund nå.

Har et MobilePre-lydkort, som jeg spiller inn saker og ting med (sammen med cubase), deriblandt gitar og bass. Senest i går kjøpte jeg et midi-keyboard som jeg tenkte å bruke til noen av innspillingene. Problemet er, at når jeg har valgt synth og slikt, og skal til å spille på keyboardet. Jeg trykker ned en tangent, men lyden kommer 2 sek. senere. Hva har jeg gjort feil, eller hva er feil? Har nemlig ikke vært sånn før..

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at du bruker rett driver i Cubase. Gå til Devices -> Device Setup i menylinjen. Klikk på VST Audio System i skjermbildet som dukker opp. Til høyre i en sort rubrikk står det navnet på driveren som brukes. Klikk på denne og endre denne til det som tilsvarer MobilePre-kortet, ( MobilePre ASIO eller M-Audio ASIO driver eller noe sånt ). Unngå å bruke DirectX ASIO eller slike ting. Rett under drivernavnet står den teoretiske forsinkelsen du vil få.

I tillegg kan du minske bufferstørrelsen i MobilePre kontrollpandelet nede til høyre på oppgavelinjen i Windows. Husker ikke helt hva menyen heter, men jeg tror det er noe med latency i navnet. Hvis du setter latency lavere, så må maskinen jobbe hardere, noe som kan gå ut over ytelsen, dvs. hvor mange softsynther, effekter osv. du kan ha kjørende samtidig i Cubase før maskinen kneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.