Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LTD KH-202 eller Epiphone Les Paul Standard?


freddy_krueger

Anbefalte innlegg

Ja, altså, jeg ska kjøpe ny gitar i januar, og vet ikke helt hvilken jeg skal velge, tror valget står mellom disse to, men jeg vet ikkje kas som e best og sånn. så tenkte eg kunne få litt hjelp her. Har spilt i litt over ett år, og liker å spille metallica og guns n'roses, blues, og det meste innen rock. foreslå gjerne andre gitarer, men vil helst ha svar på hvilken av disse to som passer meg noenlunde bra...

Mvh. Forvirret sjel...

Endret av freddy_krueger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KH-202 er Kirk Hammet-sig'en, er det ikke?

Om du har råd til den har du vel også råd til en Gibson Les Paul Special Faded eller hva den heter (ligger vel på rundt 7k elns). Den får mye skryt, og utifra de erfaringer jeg har tror jeg at en LP vil gjøre seg best til ditt bruk, men Epi-LP'ne har ganske variabel kvalitet når det kommer til spillbarhet IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson LP Faded ligger jo på 12 000kr, gjør den ikke? Mens Gibson SG Special Faded ligger på 7200kr.

Fordelen med Kirk Hammet sig'en er jo 24 frets, og EMG pickups. Skikkelig dyp lyd, men du mister jo lyden i selve treverket da.

Men epi lp standard er en gitar jeg vil anbefale! Slenger du på noen gibson pickups, kjenner du rett og slett ikke forskjellen mellom en gibson og den epi'en, med untak av 60's halsen på Gibson's, som er utrolig digg da.

Men av disse tre gitarene jeg har nevnt anbefaler jeg SG Faded. Utrolig deilig gitar som er verd hver eneste krone!

Endret av KlabbHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

floyden ødeleger mye av sustainen og gjør lyden tynn.

24 bånd gjør at den øverste humbuckeren får "feil" posisjon.

Smaken er som baken veit du.

Feil posisjon?

Du må nok utdype litt. Hvis du tenker på at den får en annen plassering mht. harmoniske "nodes" - jada, men det er kun på åpen streng, disse blir jo forflyttet hele tiden mens du fretter.

Har ihvertfall ingen problemer med hverken tynn lyd eller dårlig sustain på øksa mi. Hvis du tar den billigste gitaren du finner, som er laga av presset papp, med floyd, så kanskje, men limt hals og både kropp og hals i mahogny er jo bånntungt som faen, så floyden hjelper på en måte å få stabilisert lyden min littegranne.

Endret av Pappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.