Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikkåret 2006


Freak Baby

Anbefalte innlegg

Overraskelse:

Meshuggah

Kanskje ikke noen overraskelse, men jeg ble i hvert fall "tatt på senga" av disse gutta og den sinnsykt tøffe musikken de lager.

Skuffelse:

Wolfmother. Etter den sinnsykt tøffe låta "Woman" kommer ei litt for kjedelig plate med låter som ikke når opp til Woman. Desverre...

Topp 5 album:

1. TOOL - 10.000 days

2. Meshuggah - Catch 33

3. In the country - Losing Stones, Collecting Bones

4. Meshuggah - Renothing

5. Mastadon - Blood mountain

Høydepunkt:

TOOL på Quarten!! Ingen over, ingen ved siden!!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Overraskelser:

Helt klart Wolfmother. Endelig kom det et nytt band som spiller ''skikkelig'' rock! Er så lei av alt det der emo/pønk sakene.

Høydepunkt: Paul Gilbert - Get out of my yard. Oooohhh. Endelig et nytt album fra mitt store idol! Og gud så bra det var

Topp album:

Paul Gilbert - Get out of my yard

Guthrie Govan - Erotic Cakes

Wolfmother

Bruce Springsteen - We Shall Overcome: The Seeger Sessions

Endret av Mr Mo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In The Country - Losing stones, collecting bones er årets album for min del. Likte det første albumet deres godt, men dette synes jeg er enda bedre. Mike Stern og Jan Gunnar Hoff trio i skien var flott. Konserten i London med Susanna & the Magical Orchestra, In the Country og Supersilent var også drøyt bra. Samme med Herbie Hancock live med Nathan East, Vinnie Colaiuta og Lionel Loueke. Uken etter var jeg på Dave Holland Quintet med Jim Hall som gjest. + Clapton i sommer, dette tror jeg er mitt livs beste konsertår.

Ellers fant jeg albumet "one time for all time" av 65daysofstatic, flott cd.

Er ikke helt sikker på skuffelser, kommer så mye drit for tiden at jeg sjelden har høye forhåpninger. Jo, Melody Mountain av Susanna & the magical orchestra synes jeg var drit. god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskelse:

Marit Larsen! B)

Skuffelse:

Keane - Under The Iron Sea (husker ikke engang om det var det albumet het). Første albumet var jo så bra, så dette var en stor skuffelse. Skikkelig kjedelig album

Topp 5 album:

Wolfmother -WolfMother

Grand Island - Say No To Sin

Tom Waits - Orphans: Brawlers, Bawlers and Bastards

David Gimlour - On An Island

Motorpsycho - Black Hole/Black Canvas

Høydepunkt:

Roger Waters på Norwegian Wood! Det var knall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets album 2006:

1. Jack Johnson- Curious George- Sing-A-Longs and Lullabies for the Film

2. Artic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

3. G. Love- Limonade

4. The Killers - Sams town

5. Johnossi - Johnossi

6. Josh Rouse - Sunbtìtulo(ikke like godt album som Nashville, men har sine lyspungter)

7. Ben Harper- both sides of the gun.

8. John Mayer - Continuum

Har faktisk ikke fått hørt Neil Youngs nye, det er utrolig flaut, men å kjøpe den plata får være ett av mine mange nyttårsforsett.

Beste kjøp 2006:

1. Matt Costa- Songs we sing

2. Josh Rouse- Nashville

3. Jack Johnson-One weekend at the Greek(DVD)

4 The Killers - Hot fuss

5. Bob Dylan - The Freewheelin'

Årets låt 2006:

1. Aretic Monkeys- I Bet You Look Good on the Dancefloor

2. Johnossi- Execution song

3. Jack Johnson - We're Going to Be Friends

4. Bruce Springsteen - Old Dan Tucker

5. G.Love & Jack Johnson - Rainbow

6. Ben Harper - Better way.

7. Jack Johnson - Upside down

8. Josh Rouse - Quiet town.

9. The Killers- When you were young.

10. John Mayer - Wating for the world to change

Årets Liveopplevelse 2006:

Har nok ikke blitt alt for mange konserter på meg i år men;

- DumDumBoys på torget 19.08-06

Var rått kanskje mest fordi jeg var lokalt crew å hadde tilgang overalt. Var backstage å spiste middag med artistene og diverse. Var bra i allfall.

Årets skuffelse 2006:

1.Pearl Jam - Pearl Jam, ventet mer enn hva jeg fikk.

2.Bob Dylan - Modern times - ikke et dårlig album, langt i fra, men jeg ble ikke skuffet, men litt lei meg da jeg hørte denne cden, det er veldig snill gammel bestefar nå framfor den rebelske artisten som en gang sjokkerte men sine fantastiske tekster. Men jeg vet at ingenting kan vare evig, men jeg ble trist da jeg hørte Dylans cd, det har ingenting med at det er en dårlig cd, for det er det ikke.

Cd'er jeg hadde store planer om å kjøpe i 2006:

1. Neil Young - Living With War, rett å slett flaut at jeg ikke en gang har hørt denne cd'en.

2. Onkel Tuka - Geriljagospel, ønsker meg den til jul. :)

Årets Band 2006:

Arctic Monkeys

Endret av Jørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne året sånn konsertmessig:

Var egentlig ikke på så mange konserter men:

Årets høydepunkt:

The Darkness på sentrum scene. Den nye Cd'en dems var genial, og det var konserten også. Justin Hawkins har en utrolig scenekarisma.

Må legge til at dum dum boys på granittrock var temmelig bra det også.

Årets overraskelse:

Tony Millis som ny vokalist i TNT. Jeg tenkte at løpet var kjørt for mine helter i TNT når Tony Harnell slutta, men jeg gikk likevel og så på dem når de skulle spille på granittrock.

Og til min store overraskelse så gjorde Tony Millis jobben nesten like bra om Harnell selv. Vi fikk også høre ''Harley Davidson'', en sang som Tony Harnell nekta å synge live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Purple i spektrum var rimelig rått da.

Og, jeg kan ikke si meg enig med Torh Myü da jeg synes Ampetechture er et dritt fett album. Men, smak og behag

Det er et dritfett album, tror egentlig jeg må bare get used to it littegranne først. ;)

Noe av det beste fra i år, uten tvil, men sammenlignet med De-loused og Frances så er Amputechture den minst fete av The Mars Volta. Noe er fett men i sin helhet må jeg innrømme at albummet skuffet meg.

Syns jeg :).

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Purple i spektrum var rimelig rått da.

Og, jeg kan ikke si meg enig med Torh Myü da jeg synes Ampetechture er et dritt fett album. Men, smak og behag

Smak og behag, ja. Jeg brukte litt tid på De-loused og Frances, og har brukt en del tid på det seneste, men jeg sitter ikke igjen med følelsen av at de ikke kunne gjort noe bedre, dessverre. Det er noen bra glimt her og der, men i det store og det hele synes jeg det er svakt album. Men, men. Different strokes etc., I guess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Purple i spektrum var rimelig rått da.

Hvordan kunne jeg glemme det??? Når alle begynte å klappe på Well Dressed Guitar, det er det største konsertøyeblikket jeg har vært vitne til ass! Gåsehud hver gangjeg hører det partiet nå! :D

Endret av espen88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.