Freak Baby Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Hvordan opplevde du musikkåret 2006?Overraskelser?Skuffelser?Topp 5 album?Høydepunkt?Jeg begynner:Overraskelse:Low Frequency In Stereo - Lagde årets plate for min del. Spesielt kult er det når de er fra Haugesund og jeg kjenner bassisten. Kjøpte alle platene etter jeg hørte den plata.Skuffelse:Cd 2 på Motorpsycho - Black Hole/Black Canvas var skuffende i forhold til Cd 1. Med untak av et par låter.Topp 5 album:1. Low Frequency In Stereo - The Last Temptation of.. vol 1.2. Muse - Black Holes and Revelations3. Marit Larsen - Under The Surface4. Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium5. Sonic Youth - Rather RippedHøydepunkt:Endten:-konserten vi(Mirror of Madness) spilte med Stonegard, Battered og JR Ewing under HGSD Rockfest-Muse på Quarten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Edvard Van Halen Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Høydepunkt: Stryper og Carola på Skjærgårds og Clapton i Spektrum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holyman Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Overraskelse: GnR i EuropaSkuffelse: Ingen Chinese Democrasy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerA Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Overraskelse:John Mayer som produsent. Continuum låter kanon. Skuffelse:Bob Dylan på Roskilde. Grusom kjedelig og han klarte ikke engang å berge konserten med klassikerne. Og surt sang han.Topp 5 album:1. John Mayer - Continuum.2. David Gilmour - On An Island.3. Muse - Black Holes and Revelations.4. Wolfmother - Wolfmother.5. Vamp - I Full Symfoni.Høydepunkter:- Roger Waters på Roskilde.- Sigur Rós på Roskilde.- David Gilmour i Frankfurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydog Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 (endret) Høydepunkter: Eric Clapton i spektrumAlbum: Modern Times, og Staidium Arcadium, Wolfmother.. Endret Desember 23, 2006 av _Guitar-Hero_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngtchie Blacksteen Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Finnes bare ei plate for meg i år, og det er Under The Surface. Nydelig musikk, Marit Larsen skuffer ikke en eneste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen88 Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Marit Larsen : Under The Surface <3 Toto: Falling In Between Frost*: Milliontown Keane: Under The Iron Sea Thomas Dybdahl: Science Dream Theater: Score David Gilmour: On An Island Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium Øyeblikk: Toto i spektrum , Pagan's Mind på motstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydog Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 oi, glemte svein krogstad - med på alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Overraskelser: Jeg ble negativt overrasket over hvor mye dritt som kom gjennom året, og positivt overrasket over hvor nøyaktig lokalavisa var i sin terningkast 6 til Wolfmothers plate Skuffelser: Nesten alt som kom gjennom året som jeg hørte klarte å knuse dårlig standarden fra fjoråret. + at jeg bare kommer på 2 gode album Topp 5 album: Wolfmother - Wolfmother Muse - Black Holes and Revelations Høydepunkt: Stille Natt Hellige Natt konsert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torh Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Overraskelse: Marit Larsen leverte flott musikk. Herlig og merkelig. Marit Larsen <32006 ble generelt litt skuffende over hele linjen.Halv-skuffelser: David Gilmour - On an Island, Incubus - Light Grenades, Thomas Dybdahl - Science, RHCP - Stadium Arcadium, Bjørn Berge - We're Gonna Groove, Thom Yorke - The Eraser...... det er mange å ta av.Albumet som skuffet meg klart mest, ble Amputechture (The Mars Volta). Hoff, fælt!Dhafer Youssef - Divine Shadows er veldig bra. Samme er Devin Townsend Band - Synchestra, skjønt den ikke når helt opp til Ocean Machine, synes jeg. Biosphere - Dropsonde er absolutt å anbefale. Muse - Black Holes and Revelations var ganske bra også. Nevnte Under the Surface er veldig bra......Men den klart beste utgivelsen, den gir jeg Tool kreditt for, med sin 10'000 Days. Brilliant!Mye jeg ikke har fått gått igjennom skikkelig, som Knopfler & Harris - All the Roadrunning, Cale & Clapton - The Road to Escondido, Cash - A Hundred Highways, Mastodon - Blood Mountain, Young - Living with War [RAW], Mayer - Continuum...... jeg tror alle er gjennomgående solide album, og de fleste burde nok havnet på min liste over godkjente album hadde jeg fått lyttet skikkelig til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Floydian Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Fantastisk. Dette året har verkelig stått i Pink Floyd sitt teikn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind August Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Bra med Arctic Monkeys og The killers og annen spennende Indie-rock. Men alt for mye EMOs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ziggy Stardust Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 2006 har vært et rimelig anonymt år musikkmessig for meg (tenker nå ofcourse på nye-utgivelser). Men er kommet endel bra overraskelser. Wolfmother er en av dem som har overasket meg veldig positivt dette året. Første gang jeg hørte plata var jeg sikker på jeg hadde funnet et gjenglemt band fra 70-tallet. Her oste det Sabbath og Zeppelin lang vei, noe som i mine ører er kun positivt. Muse har også stått for en rimelig bra utgivelse. Langt ifra på nivå med Absolution absolutt en veldig god plate. En de absolutt må se seg slått av er Tool med 10 000-days. Hadde ikke sansen for Tool før jeg for første gang satt meg ned å hørte Vicarious. Satan, for en gåsehud den låta ga meg, og forsatt gir meg. Desverre følger ikke resten av plata opp på samme måte. De resterende låtene holder utrolig høy standard men etter en slik intro blir det som å hoppe etter Wirkola. Har desverre ikke fått gått alt for mye på konserter dette året men har vært på etpar, og de har vært rimelig syke. Kan feks nevne Iggy Pop i Bergenshallen tidligere iår. Må si han imponerte meg til tross for at han tross alt begynner å dra på åra. Han er fortsatt tidenes kanskje største karismatiker?Andre store høydepunkt var Madrugada. Mitt første livemøte med et av mine norske favorittband. Leverte varene.. as usual. Steinbra konsert. Mitt absolutt høydepunk kom faktisk igår. BigBang på Sentrum Scene. Veit mange tenker at BigBang er et av dem banda som turnerer norge opp og ned 3-4 ganger iåret. Til tross for dette leverer de like bra hver gang, og det blir bedre og bedre for hver gang. På Sentrum Scene igår var iaffal Greni og co på sitt aller beste, iaffal mtp konsertene jeg har vært på. Med andre ord: Topp 5 album: Tool - 10 000 daysMuse - Black Hole & RevelationsMotorpsycho - Black Hole/Black CanvasWolfmother - WolfmotherMarit Larsen - Under The SurfaceHøydepunk: Sentrum Scene 21.12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duckling Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Overraskelse: Morten Abel - Some of us will make it - Jeg liker i utgangspunktet ikke Morten Abel. Musikken hans fenger ikke meg, men den siste plata ble anskaffet i dag den dag, og den var herlig god. Masse gode sanger, og ikke årets dummeste kjøp, igrunn Skuffelse: Keane - Under the Iron Sea - Etter høydepunktet "Hopes and Fears" hadde jeg store forhåpninger til denne plata, men med kun et par gode sanger (som man også ble fort lei) var dette en stor skuffelse. Topp 5 album: 1. Iron Maiden - A Matter of Life and Death 2. Margaret Berger - Pretty Scary Silver Fairy 3. Marit Larsen - Under The Surface 4. Morten Abel - Some of us will make it 5. Arctic Monkeys - Whatever people say I am, that's what I'm not Høydepunkt: Utvilsomt Iron Maiden i Valhall. Det var STORT. Ellers var også Di Derre under Hortensfestivalen en fin opplevelse =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Overraskelse:Decapitated. Etter den svært så middelmådige "The Negation", kom "Organic Halucinosis" og gikk inn på min topp 5 beste album noen sinne.Skuffelse:In Flames - Come Clarity. Sinnsykt mange hakk dårligere enn STYE.Topp 3 album:1. Decapitated - Organic Halucinosis2. Tool - 10.000 Days3. Stone Sour - Come What(ever) May4. Satyricon - Now Diabolical5. Zyklon - DisintegrateHøydepunkt:- Å dra på turnè med King Diamond- Max Midsun på Samfundet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå