Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Undervurderte gitarister


lightningboy

Anbefalte innlegg

...Men Dave er svingod. Han er kanskje ikke verdens raskeste gittarist men han har en tone og følelse som nesten får meg til å gråte.

Er vel ikke om å gjøre å spille raskest mulig. Faktisk noe av det værste jeg vet er gitarronking :(

Det som gjør en gitarist god eller dårlig for meg, er faktisk ikke om han er den mest teknisk begavete, eller den raskeste, men om han/hun spiller med størst mulig forståelse. Altså f.eks Murray da som forstår musikk så godt, det at han er i stand til å improvisere og spille både med hode og hjerte, og ikke bare med hodet om du skjønner :)

Det er dette som gjør at jeg er så fasinert over spillingen til f.eks "Mikko Viljami Lindström". Han spiller aldrig en solo likt, men følger selvfølgelig den røde tråden i sangen hver gang. Han bare lukker øynene lener seg bakpå og lar det stå til, og det er like imponerende hver gang, måten han spiller soloparti på, og måten han henter seg inn igjen tilbake til rytmepartiene igjen. Da er du ikke bare dyktik teknisk, men da forstår du også musikk utrolig godt!

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Dave og Adrian er nr 72 og 73. Men heldigvis er de forran James og Kirk som jeg mener ikke er så glad i.

Og jeg tror mange sier, "han er ikke verdens raskeste" siden jeg føler at veldig mange bare ser på fart for å måle hvor god en gitarist er. Og det føler jeg blir totalt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Dave og Adrian er nr 72 og 73. Men heldigvis er de forran James og Kirk som jeg mener ikke er så glad i.

De er plassert sammen fordi deres mest betydningsfulle arbeid ble gjort da de spilte sammen i Iron Maiden.
Og jeg tror mange sier, "han er ikke verdens raskeste" siden jeg føler at veldig mange bare ser på fart for å måle hvor god en gitarist er. Og det føler jeg blir totalt feil..

Mange liker raske gitarister, ja, men ikke nødvendigvis fordi de er raske, men heller fordi de er bra. Det finnes tonnevis av gitarister som er raskere enn Malmsteen, for eksempel, men de vil aldri oppnå hans suksess. Hvis fart faktisk var den tingen mange liker best ved enkelte gitarister, da ville denne karen vært millionær: http://www.youtube.com/watch?v=VPCFNB79wo0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner diskusjonen å ta den riktige vendingen synes jeg.

Spørsmålet er ikke hvem som er verdens beste gitarist, men hva definerer en svært god gitarist ?

Å spille musikk er å underholde, derfor kan man kanskje si at den gitaristen som underholder meg best er den beste. Men det er ikke så enklet heller. Utgangspunktet er jo også viktig. Har denne gitaristen laget stoffet sitt selv, er det medmusikanter som øker hans anseelse ?

Teknikk og hurtighet går igjen som fellesnevnere.

Navnene som nevnes her tyder på at det er rockegitarister som frekventerer forumet. Hva med alle swingjazzgitaristene, flamencogitaristene og gud vet hva ?

Smaken er som baken delt i to. Og innen musikk i adskillig flere deler !

Men dette er da min mening. Som faktisk synes Lillebjørn Nilsen er en glitrende musiker/gitarist (selv om han måtte ha hjelp av Jon Larsen på "Tanta te Beate". Rekk opp handa de som spiller og komponerer så variert musikk ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Andy Timmons. Så utrolig bra soloer han lager, Spesielt i Danger Danger. Og for måten han lager deilige melodier uten bare powerchords rett fram. Tror faktisk ikke jeg har hørt en mindre attraktiv solo fra Danger Danger tiden.

Eric Johnson, Han spiller alltid like rent og kan nesten spille det meste uten at death metal vil jeg tro :wub:

Slash, Hvertfall så god han er nå i forhold tiol Guns tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Andy Timmons. Så utrolig bra soloer han lager, Spesielt i Danger Danger. Og for måten han lager deilige melodier uten bare powerchords rett fram. Tror faktisk ikke jeg har hørt en mindre attraktiv solo fra Danger Danger tiden.

Eric Johnson, Han spiller alltid like rent og kan nesten spille det meste uten at death metal vil jeg tro :wub:

Slash, Hvertfall så god han er nå i forhold tiol Guns tiden.

Eric Johnson undervurdert?? :blink: Og hvilken planet bor du på sånn til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.