Web Analytics
Jump to content

Undervurderte gitarister

lightningboy
 Share

Recommended Posts

Følgende gitarister mener jeg er veldig undervurdert:

Vito Bratta(White lion) Ja jeg vet han har vunnet pris for beste gitarist osv...

Andy timmons(Danger Danger)

John Sykes(Whitesnake og Thin Lizzy)

CC Deville(Poison)

Dimebag(Pantera)Han har fått veldig mye skryt i det siste, men legg merke til at det var etter han døde.

Hvis man ser på hva karen laget i tenåra så skjønner man godt hva jeg mener.

Trond Øien(Tindrum) Kanskje en enda bedre versjon av Tekrø?

Edited by lightningboy

• Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dimebag tronet vel på forsiden til de fleste gitarmagasin mens han levde også.

Jeg er redd denne diskusjonen skjærer ut ganske snart...

Absolutt, han var alt annet en undervurdert gitt..

Da var det igjen bare Øien av trådstarters gitarister da :D

Sikkert flink, men jeg har bare hørt Tindrum så....

Ikke gitarist da, men Jim Steinman er den mest undervurderte musikeren i verden tror jeg (har skrevet 90% av alle (de bra) låtene til Meat Loaf)

Vet at han har fått nok ære og berømmelse, men synes Kirk Hammet er utrolig undervurdert blandt gitarister. (hvertfall her :P)

Her nevnes mange gitarister som ikke har gjort så fryktelig mye som gitarister, men som allikevel har fått store mengder gull og ære.

Jeg vil da trekke fram noen fantastiske gitarister som jeg selv mener ikke har fått langt på nær så mye ros de burde ha fått...

Phil Keaggy

Joe Chawki

Shawn Lane

Lenny Breau

Gordon Gaines

De tre sistnevnte er ikke lenger blant oss, men heldigvis lever musikken i beste velgående.

For noen lamskaller dere drar frem!

Knut Storbukås. Veldig god låtskriver, solgt massevis med plater - altså talentfull. Får han kred? Nei.

Rune Rudberg. Hvem har vel ikke nynnet "Uuuut mot havet..." Rudberg'n har traktert mange gitarer såvel live som på scene. Får han kred? Nei.

Til slutt... Jonas Breide. En veldig ypperlig visesanger, vet ikke om han har noen egen nettside, men den som søker finner ofte. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
    • Fylle på litt før forumet slettes Siden sist har jeg lært meg å planslipe bånd, og får det ganske greit til etterhvert. Gamle gitarer tas til nye høyder samtidig som action går motsatt vei...siste prosjekt var rustfri og det ble definitivt mer jobb men håndterbart. Har satt sammen et kit (bilde) som fikk full tlc på bånd og hals, og den ble faktisk utrolig fin å spille på. Grapthech oversadel og Gotoh låsbare stemmeskruer, og jeg begynner å like denne gitaren mer enn jeg hadde tenkt. Gitt at halsen ble så bra vurderer jeg sterkt å hive ut de (ok til å være billige) originale humbuckerene, og sette inn en Seymour Duncan SPH90 Phat Cat (P90 i humbuckerformat) i halsposisjon, og en Bare Knuckle Boot Camp True Grit ved broa. Vet, mye penger og galskap på en el cheapo gitar men siden den er i ferd med å bli elsket er det kanskje ikke så dumt? Pickupene er jo også flyttbare om det skulle bli aktuelt senere.. Hva tenker folket om å kombinere en singelcoil av denne typen i neck og sånn humbucker i bridge?
    • Øvet solist, dame 64 år søker gitarist. Ulike stilarter 😊
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.