Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarsolo med masse feeling


Yngtchie Blacksteen

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Problem å forandre bandnavnet? Nei, det hadde vært meget enkelt, men hvorfor? fordi noen velger å slutter?

Skulle han skifta navn i 1985 da Rob Gardner og Tracii Guns ble bytta ut, 1990 da Steven Adler forsvant, 1991 da Izzy Stradlin forsvant, 1994 da Gilby Clarke fikk fyken, 1996 da Slash slutta, 1997 da Duff slutta, 2000 da Josh Freese slutta eller i 2004 da Buckethead slutta? Skifter Vålerenga idrettsforening navn fordi Kjetil Rekdal og Steffen Iversen ikke spiller der lenger?

Det har alltid vært en kaptein som styrte skuta og han styrer den fremmdeles.

For å svare på det du spør om:

Hvorfor skulle han ha skifta navn da Tracii og Garder slutta? Eneste Tracii bidro med i bandet var jo navnet.

Rette inn etter disse kom jo Slash og Adler, var ikke mye de fikk utretta før Tracii og gjengen slutta.

Hvorfor Axl beholdt navnet etter det er for meg et mysterium.

At det ikke ble bytta navn da Adler slutta var jo rimelig salvsagt. Kjernen av bandet sto igjen, og Adler bidro jo aldri MYE til musikken som ble lagt uansett. Relativt anynom trommis. Ser ingen grunn til å skifte bandnavn da.

Izzy slutta i 91 ja. Det var jo rimelig klart da at GNR kom til å gå nedenom og hjem iløpet av kort tid. Izzy bidro relativt mye med låtmatrialet og Guns kom ikke til å bli det samme. Grunnpilaren i Axl, Slash og Duff sto likevel igjen. Herfra og utover har vel GNR aldri vært det samme. Jeg ser igrunn for meg at GNR kunne offisielt blitt oppløst når Slash og Duff slutta. Stammen var borte og det var kun vokalisten igjen.

En vokalist som ikke var det han engang var. Hvorfor han ikke valgte å legge GNR død aner jeg ikke, men

en klokt valg ville det vært.

Resten tror jeg ikke jeg trenger og svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem å forandre bandnavnet? Nei, det hadde vært meget enkelt, men hvorfor? fordi noen velger å slutter?

Skulle han skifta navn i 1985 da Rob Gardner og Tracii Guns ble bytta ut, 1990 da Steven Adler forsvant, 1991 da Izzy Stradlin forsvant, 1994 da Gilby Clarke fikk fyken, 1996 da Slash slutta, 1997 da Duff slutta, 2000 da Josh Freese slutta eller i 2004 da Buckethead slutta? Skifter Vålerenga idrettsforening navn fordi Kjetil Rekdal og Steffen Iversen ikke spiller der lenger?

Det har alltid vært en kaptein som styrte skuta og han styrer den fremmdeles.

For å svare på det du spør om:

Hvorfor skulle han ha skifta navn da Tracii og Garder slutta? Eneste Tracii bidro med i bandet var jo navnet.

Rette inn etter disse kom jo Slash og Adler, var ikke mye de fikk utretta før Tracii og gjengen slutta.

Hvorfor Axl beholdt navnet etter det er for meg et mysterium.

At det ikke ble bytta navn da Adler slutta var jo rimelig salvsagt. Kjernen av bandet sto igjen, og Adler bidro jo aldri MYE til musikken som ble lagt uansett. Relativt anynom trommis. Ser ingen grunn til å skifte bandnavn da.

Izzy slutta i 91 ja. Det var jo rimelig klart da at GNR kom til å gå nedenom og hjem iløpet av kort tid. Izzy bidro relativt mye med låtmatrialet og Guns kom ikke til å bli det samme. Grunnpilaren i Axl, Slash og Duff sto likevel igjen. Herfra og utover har vel GNR aldri vært det samme. Jeg ser igrunn for meg at GNR kunne offisielt blitt oppløst når Slash og Duff slutta. Stammen var borte og det var kun vokalisten igjen.

En vokalist som ikke var det han engang var. Hvorfor han ikke valgte å legge GNR død aner jeg ikke, men

en klokt valg ville det vært.

Resten tror jeg ikke jeg trenger og svare på.

Spørs hva man mener med stammen, jeg mener Axl var stammen du mener ikke det samme, noe som forsåvidt er greit.

Da sitter vi igjen med forskjellige meninger/smak, tror ikke det trenger å diskuteres videre. La oss være enige om å være uenige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Axl utgjør selvsagt en stor del av bandet som vokalist og frontfigur, men Slash sine riff og soloer var jo noe av det bandet er blitt kjent for.

Hva hadde SCOM vært uten Slash, Welcome To The Jungle, November Rain osv.

Slash utgjorde store deler av bandet, han ikke han vært med i GNR så tror jeg neppe Axl hadde vært der han var idag.

Izzy bidro jo MYE til låtskrivinga.

Jeg vil si at de da utgjør store deler av bandet, ergo de er en del av stammen.

Axl hadde uten tvil aldri slått igjennom som GNR med besetningen han har idag.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axl utgjør selvsagt en stor del av bandet som vokalist og frontfigur, men Slash sine riff og soloer var jo noe av det bandet er blitt kjent for.

Hva hadde SCOM vært uten Slash, Welcome To The Jungle, November Rain osv.

Slash utgjorde store deler av bandet, han ikke han vært med i GNR så tror jeg neppe Axl hadde vært der han var idag.

Izzy bidro jo MYE til låtskrivinga.

Jeg vil si at de da utgjør store deler av bandet, ergo de er en del av stammen.

Nå sier du endel av stammen, isted sa du stammen. Hva er det neste en liten flis av stammen.

Selvsagt var Slash, Duff og Izzy viktige, det har jeg aldri sagt imot.

Derimot ser det ut til at Slash og co var svært avhengige av Axl for å skape god musikk, men ikke omvendt.

Sjekk ut Velvet revolver, Loaded og Slash snakepit, ganske gjennomsnittelig og greit, men ikke av samme kaliber som de nye låtene til Axl.

Feks: http://www.youtube.com/watch?v=ezLO4sHuhcA (demo)

Rolling stone om demoene som "lakk" på nettet: "Hey Axl put the thing out - it allready sounds better than Velvet revolver!"

Endret av odd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Nå sier du endel av stammen, isted sa du stammen. Hva er det neste en liten flis av stammen.

Herreskaper...

Selvsagt var Slash, Duff og Izzy viktige, det har jeg aldri sagt imot.

Sjekk ut Velvet revolver, Loaded og Slash, ganske gjennomsnittelig og greit, men ikke av samme kaliber som de nye låtene til Axl.

Feks: http://www.youtube.com/watch?v=ezLO4sHuhcA (demo)

Better er en anonym middelmådig låt som ca hvilkensomhelst band kunne kommet opp med.

Velvet Revolver er MYE nærmere gammel GNR enn "GNR" selv.

Better blir vel en singel som selger kun pga det rett og slett er "GNR." Den vil bli rimelig

fort glemt hos alle andre enn Axlfanboys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvet Revolver er MYE nærmere gammel GNR enn "GNR" selv.

Ja, men nå er det ikke 1991 lenger. Sikkert morsomt og utfordrende å lage samme musikken som for 20 år siden. Hørt om Darwin?

derimot

Axl om CD: "It's a very complex record, I'm trying to do something different. Some of the arrangements are kind of like Queen. Some people are going to say, 'It doesn't sound like Axl Rose, it doesn't sound like Guns N' Roses.' But you'll like at least a few songs on there."

Endret av odd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Velvet Revolver er MYE nærmere gammel GNR enn "GNR" selv.

Ja, men nå er det ikke 1991 lenger. Sikkert morsomt og utfordrende å lage samme musikken som for 20 år siden.

Ja, god musikk er tidløs.

Axl: "It's a very complex record, I'm trying to do something different. Some of the arrangements are kind of like Queen. Some people are going to say, 'It doesn't sound like Axl Rose, it doesn't sound like Guns N' Roses.' But you'll like at least a few songs on there."

Om jeg liker dette eller ikke er lite relevant. Han sier jo ca rett ut her at dette er ikke GNR. Det er kun navnet og Axl som er igjen av GNR. Besetningen er byttet ut, musikken er byttet ut. Hvorfor ikke bytte ut navnet også?

Dette soloprosjektet har jo INGENTING med GNR og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående navnet så kan jeg jo refere til tidligere post:

Problem å forandre bandnavnet? Nei, det hadde vært meget enkelt, men hvorfor? fordi noen velger å slutter?

Skulle han skifta navn i 1985 da Rob Gardner og Tracii Guns ble bytta ut, 1990 da Steven Adler forsvant, 1991 da Izzy Stradlin forsvant, 1994 da Gilby Clarke fikk fyken, 1996 da Slash slutta, 1997 da Duff slutta, 2000 da Josh Freese slutta eller i 2004 da Buckethead slutta? Skifter Vålerenga idrettsforening navn fordi Kjetil Rekdal og Steffen Iversen ikke spiller der lenger?

Det har alltid vært en kaptein som styrte skuta og han styrer den fremmdeles.

Hvordan kan det ha ingenting med Guns n roses å gjøre når Axl startet bandet i 1985 og har fortsatt med det frem til nå? Hovedpersonen er fremdeles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Angående navnet så kan jeg jo refere til tidligere post:

Problem å forandre bandnavnet? Nei, det hadde vært meget enkelt, men hvorfor? fordi noen velger å slutter?

Skulle han skifta navn i 1985 da Rob Gardner og Tracii Guns ble bytta ut, 1990 da Steven Adler forsvant, 1991 da Izzy Stradlin forsvant, 1994 da Gilby Clarke fikk fyken, 1996 da Slash slutta, 1997 da Duff slutta, 2000 da Josh Freese slutta eller i 2004 da Buckethead slutta? Skifter Vålerenga idrettsforening navn fordi Kjetil Rekdal og Steffen Iversen ikke spiller der lenger?

Det har alltid vært en kaptein som styrte skuta og han styrer den fremmdeles.

Har jo allerede svart på dette.

Hvordan kan det ha ingenting med Guns n roses å gjøre når Axl startet bandet i 1985 og har fortsatt med det frem til nå? Hovedpersonen er fremdeles med.

For det første er det kun ETT medlem igjen av bandet, etter 1000 utskiftninger siden 1991 har dette blitt et parodi av et band. Det er ingen lenger som er fast medlem. Kanskje Axl skal vurderer å bytte ut seg sjøl snart?

Resten av bandet har ingen forbindelse til GNR whatsoever. Det er gjeng leid inn musikere for å spille gamle låter. De gjør de til tider helt ugjenkjennelig. For en GNR, jeg iaffal, vil gjerne høre Guns N Roses låtene om jeg går og ser dem live, ikke moderne tolkninger av en gjeng disimliss.

Axl sier sjøl at dette høres ikke ut som GNR lenger. Besetningen er skifta, musikkstilen er skifta, alt er skifta. Fortell meg hva som gjør dette til GNR og ikke Axls soloprosjekt?

Velvet Revolver er jo faktisk nærmere GNR enn GNR selv. Både musikkmessig og besetningsmessig.

Jeg ser heller at dem hadde kalt seg GNR om noen absolutt skulle hete GNR.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Deep Purple? De har ett originalmedlem, nemlig Ian Paice. Burde de skifte navn?

Jeg ser for meg et band bestående av David Coverdale, Glenn Hughes, Ritchie Blackmore, Jon Lord, og en kar på trommer. Kanskje Tommy Aldridge, han er jo en veteran. Ville en slik sammensetning ha like stor krav på navnet Deep Purple, og ville fansen akseptert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.