Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Boogie rack


Jøgge

Anbefalte innlegg

Men syns dere dette er en dårlig deal, hvis jeg skal spille tyngre musikk (metall) og grunge? Gjerne litt gammel rock også... Og jeg må nesten spørre om det er noen store ulemper med å ha rack?

Det er ingen store ulemper med å ha et rack.

Oppsettet kan funke for metall det, hvis du liker den typen vreng som Boogie-amper leverer. Petrucci spiller jo på Boogie-amper han, og Studio Preamp'en kan levere nok vreng. Evt kan du dytte en boost-/vrengpedal foran og trøkke mer.

Det som kan være et ankepunkt er fleksibilitet, som Hucker nevner. Studio Preampen har kjedede kanaler, så innstillingene på cleankanalen avgjør lyden på vrengkanalen, og skrur du tonekontrollene for å få en fet vreng kan det godt være du ikke liker cleanlyden det gir. Jeg brukte den i mange år, og syns den låter finfint, men jeg spilte aldri metall, og om du trenger flere kanaler er det kanskje å vurdere å kjøpe riggen og jakte på en annen preamp, som er en av fordelene med et rack, du kan bytte ut en av delene og se om det passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det oppsettet der bortsett fra kassa, der har jeg 1922 2-12".

Knall til rocketing i allefall. Preampen er litt lite fleksibel, men jeg finner den lyden jeg trenger. Det er litt vanskelig å slik at både clean og vreng låter fint samtidig. Men jeg bruker den kun til vrengting så jeg har ingen problemer med det. Jeg digger åsså grafisk EQ.

Vet ikke hva slags gitar du spiller på, jeg spiller les paul. Det har jo litt å si det åsså.

Men det er bånn så det holder i sluttrinnet.

Jeg syns du burde kjøpe den pakka der jeg selv om jeg er litt subjektiv i.o.m jeg har den pakka der sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice In Chains er grungete. Nirvana også. Kurt Cobain brukte Mesa Boogie preamp, så sånnsett vil jeg tro det duger.

Kurt brukte bare clean kanalen på studio preampen og en Sansamp for vreng. Det låter instant Nirvana. Det fete på studio preampen er helt klart clean kanalen. For vreng hadde jeg foretrukket noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 for det oppsettet er rimelig, men ikke sånn hurramegrundt billig. Studio'en ligger på 3000 brukt, 1922-kabinettet ligger på 2000 brukt, og da er det 5000 for sluttrinnet, som er sånn ca. hva jeg har sett det gå for tidligere.

Studio Preampen har en fet clean, men vrengen i den er absolutt dugelig til mye den og. Den største begrensningen med Mesa'en er nok ikke lyden, men mer at kanalene deler EQ.

1922 kabinettet er vel det eneste jeg i den pakka der ikke helt anser som "bra nok" for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.