Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul Custom


Sandman

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg husker fra min ungdom, så var det noe som het Gibson Les Paul Custom. Etter kjapp research på Gibsons hjemmesider, så ser jeg at nå er det ikke noe som heter det lengre. Er Custom-modellen blitt erstattet med det som de idag kaller Classic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright, nytt spørsmål coming. Jeg ringte altså diverse forhandlere av Gibson i Norge, og de kunne fortelle meg at en Les Paul custom ligger på ca 35000 kr, mens en Les Paul standard ligger rundt 20000 kr. Såvidt jeg husker fra et par-tre år tilbake, så var ikke forskjellen mellom disse to gitarene så stor, og det fikk meg til å lure på følgende: Kan det være mulig at Custom-modellen på et tidligere tidspunkt IKKE ble produsert av Custom-avdelingen hos Gibson, slik den nå er? At den rett og slett ble serieprodusert på lik linje med Standard og Studio-modellene? Kan dette forklare prisforskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det vet jeg, men jeg mistenker at etterspørselen etter Custom-modellen på et tidspunkt ble så stor at de flyttet produksjonen av modellen til serieproduksjonslokalene, eller ihvertfall hadde flere folk til å jobbe med dette, og at det ikke er slik nå lengre. Jeg spurte også om en (nesten) dobling av prisen var merkbar på de to instrumentene, men ingen kunne gi meg noe fornuftig svar på dette. Velvel, jeg får vente til min venn har fått forhandlerstatus hos Luthman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.