Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lager man lyden eddie van halen har på gitaren?


zzzak

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Marshall med spennings kontroll har han mest sannsynlig ikke brukt.

ok hvis du skal uttale deg hadde det kanskje vært greit å hatt et minimum av kunnskap om det du prater om.

Blankenship sin Variplex er bygd etter Dave Friedman's 50W plexi som han bygde etter å ha målt verdien på alle komponentene i EVH sin magiske 100W som han var serviceman for i flere år. Og ja den kommer med en variac som du kan bruke til å skru ned spenningen til 90V slik EVH gjorde. Det skader ikke ampen overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall med spennings kontroll har han mest sannsynlig ikke brukt.

ok hvis du skal uttale deg hadde det kanskje vært greit å hatt et minimum av kunnskap om det du prater om.

Blankenship sin Variplex er bygd etter Dave Friedman's 50W plexi som han bygde etter å ha målt verdien på alle komponentene i EVH sin magiske 100W som han var serviceman for i flere år. Og ja den kommer med en variac som du kan bruke til å skru ned spenningen til 90V slik EVH gjorde. Det skader ikke ampen overhodet.

Jeg har lest opptil flere artikler om dette.

Mest fordi EVH's lyd er noe jeg interesserer meg for.

Og de aller fleste artikler jeg har lest om emnet konkluderer med at han mest

sannsynlig skrøt om sitt bruk av variac til å skru spenningen opp.

(hvis du leser intervjuer så vil du se at det er det vår kjære Eddie snakker om)

Fordi rørene går til helvete helle tiden. Han kan ha brukt det i studio,

men live ville det vært en umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest opptil flere artikler om dette.

Mest fordi EVH's lyd er noe jeg interesserer meg for.

Og de aller fleste artikler jeg har lest om emnet konkluderer med at han mest

sannsynlig skrøt om sitt bruk av variac til å skru spenningen opp.

(hvis du leser intervjuer så vil du se at det er det vår kjære Eddie snakker om)

Fordi rørene går til helvete helle tiden. Han kan ha brukt det i studio,

men live ville det vært en umulighet.

"Alle" vet at EVH skrudde variac'en ned fra 114V til 90V. Det stemmer at han skrøt av at han skrudde den opp og lo av alle som blåste toppene sine, men selv brukte han aldri variac'en på den måten. Og joda han brukte Variac'en også live. Oppsettet første tiden var Marshall 100W toppen s nr 12301 (på 90V) inn i en custom load boks gjennom effekter ut igjennom enten en ny marshall topp eller en power amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest opptil flere artikler om dette.

Mest fordi EVH's lyd er noe jeg interesserer meg for.

Og de aller fleste artikler jeg har lest om emnet konkluderer med at han mest

sannsynlig skrøt om sitt bruk av variac til å skru spenningen opp.

(hvis du leser intervjuer så vil du se at det er det vår kjære Eddie snakker om)

Fordi rørene går til helvete helle tiden. Han kan ha brukt det i studio,

men live ville det vært en umulighet.

"Alle" vet at EVH skrudde variac'en ned fra 114V til 90V. Det stemmer at han skrøt av at han skrudde den opp og lo av alle som blåste toppene sine, men selv brukte han aldri variac'en på den måten. Og joda han brukte Variac'en også live. Oppsettet første tiden var Marshall 100W toppen s nr 12301 (på 90V) inn i en custom load boks gjennom effekter ut igjennom enten en ny marshall topp eller en power amp.

Det er bruken av variacen til å skru den opp, jeg snakker om.

noe vi begge er enige om at han aldri gjorde, no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det kan vi være enige om.

teknisk er det ikke helt bra å skru ned til 90V heller, men det brød vel EVH seg nøtta om. I Blankenship Variplex'en er dette tatt hånd om så variac'en kun påvirker høyspenten og ikke påvirker heater spenningen til røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil låte helt likt som Eddie kan du skru av forsterkeren din og skru på CD spilleren i stedet og stå å mime. Finn heller din egen stil, du kommer ingen vei med å kopiere andre, hvis du ikke vil starte et cheesy tribute band.

Feil. Van Halen var stor Clapton fan, og lærte gamle Clapton-låter note for note, før han utviklet sin egen unike stil. Clapton hørte på gamle bluesgitarister og lærte låter og soloer til han kunne de utenat. Malmsteen startet som en ren Blackmore-kopi, han lærte alt av Blackmore før han utviklet sin egen stil. Gilbert lærte Malmsteen sine låter, før han ble kjent med en egen stil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.