Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Presentasjon av Duckling


Duckling

Anbefalte innlegg

Vel.. Nå har jeg vært med her en stund, husker ikke i farta hvor lenge, men en stund. Fant nå i disse sene nattetimer ut at jeg kunne presentere meg, da jeg ikke har gjort det enda ^^

Jess.. Jeg heter da Kim, og kommer fra det lille hølet Horten, som ligger plassert ca midt på Vestfolds østside, med gode fergeforbindelser til Moss fra tidlig morgen og frem til midnatt.

Jeg er nettopp fylt 19 år, og er for tiden lærling i produksjonselektronikerfaget. Ikke så spennende i sin helhet, ei heller godt betalt, men men den elektromekaniske biten av yrket er absolutt ålreit å jobbe med =)

Dette driver jeg da med 3 dager i uka, de siste to er jeg på skolen og tar allmennfaglig påbygning med fordypning i matte (3mx) og fysikk (2fy).

Videre har jeg tenkt meg ett år i militæret (infanteriet på Skjold garnisjon om jeg får det som jeg vil ^_^ ), et år på Rockebandlinja på Lundheim folkehøgskole, samt en 3årig bachelor-grad i pedagogikk, med faglærerutdanning innen musikk/dans/drama, hovedområde musikk og rytmisk studieretning.

Høres flott ut, men kjenner jeg meg selv rett blir jeg vel sittende å lodde på Mectro (hvor jeg jobber nå) resten av livet :P

Vel, over til musikken! Musikk har alltid vært viktig for meg. Helt fra jeg som liten guttunge hørte på pappas Kim Larsen-plater, gjennom barneskolen hvor jeg hørte på typisk disco-musikk (Blümchen, Captain Hollywood Project, E-type o.l), datanerdåra på ungdomskolen hvor det gikk i trance/dance/tekno/hvaenn som er riktig sjanger, og etter at jeg begynte på videregående og fikk øynene opp for rock.

Den dag i dag hører jeg på det meste, men det går mest i rock og avarter av dette. Iron Maiden, Green Day, Sum 41, Good Charlotte og Simple Plan er alle band som står høyt på min liste, men hører også på Mötley Crue, Danger Danger, Metallica, Helloween ogsåvidere. Hender også man mimrer litt med Fragma, Blümchen, Scooter og DJ Whatever ^_^

Spiller også litt selv, og har gjort det en stund nå. Etter 10.klasse fikk pappa seg en gitar, som jeg begynte smått å spille på. Var på den tiden storfan av Björn Rosenström, og med akkordskjema og alle hans sanger med akkorder foran meg satt jeg i gang. Det var en sommerferie hvor jeg nesten ikke hadde annet liv, og blødde fra fingertuppene nesten hver eneste dag, men i dag ser jeg på det som et godt valg! Ble helt hekta på gitar, og etter sommerferien joinet jeg bandet til Horten Ten Sing hvor jeg hittil hadde vært lys- og lyd-tekniker.

Takket være Horten Ten Sing har jeg fått ytterligere bredde i instrumenter jeg nesten kan si at jeg mestrer. (mestrer som i at jeg klarer å spille på dem uten større problemer, selv om jeg ikke nødvendigvis er kjempegod =). Etter at jeg hadde spilt gitar i et halvår mistet vi brått en bassist da han plutselig skulle selge støvsugere, og etter et halvår med barré-akkorder hadde jeg jo litt oversikt over hvor man fant tonene, så jeg tenkte hvorfor ikke, og begynte å spille bass. Angrer ikke, da jeg i dag synes det er desidert mest stas, og det er mitt hovedinstrument.

Dessverre fikk jeg bare spille bass i et halvår, for når neste sesong startet satt vi der uten trommis. Hele bandet så på meg og vips. Fikk 2 år bak trommesettet til slutt =)

Denne sesongen startet jeg dog som bassist, men overlater nå bassen videre for å gå over til gitar igjen det siste halvåret mitt i Ten Sing.

I tillegg til gitar, bass og trommer driver jeg også å lærer meg tangenter, samt blåser litt i munnspillet =)

Av andre band har det vært litt frem og tilbake. Har vært bassist i leirbandet på en kretsleir arrangert av KUF-speiderne på Hof i 2004. Var også bassist i et par bandprosjekter sammen med en kamerat hvor vi spilte rolig, intrumental rock. Da de prosjekta gikk i dassen ble jeg bassist i et metallband som gikk under navnet Red Revelation. Vi rakk aldri å bli noe mer enn et coverband som spilte i et halvår før vi mista trommisen og gitaristen, og dermed gikk hvert til vårt. De av oss som var igjen prøvde dog på nytt, denne gangen med meg på trommer, og uten bassist. Det gikk ikke helt veien, så vi ga oss etterhvert vi óg.

Nå nylig hadde jeg også en plass som trommis i et band kalt Headshot Penguins som spilte rock/punk-ish musikk. Dessverre ble det etterhvert litt for mye uenigheter, intriger og uvennskap i bandet til at vi orket å fortsette.

Ergo, jeg er nå uten band, og håper på bedre lykke når jeg forflytter meg til sørlandet for studier.

Utenom det jeg til nå har nevnt er jeg filmgal. Ser som regel minst én film om dagen, enten alene eller sammen med noen, og kjøper mer filmer enn jeg egentlig har råd til. Ser mye på animasjonsfilmer fra Pixar/disney/dreamworks og 20th century fox, komedier, actionfilmer, andre disneyfilmer, fantasy og krigsfilmer. Igrunn det meste, men hater grøssere. Ikke fordi de er skumle, men fordi de IKKE er det, og fordi de er patetiske og forutsigbare =)

I tillegg driver jeg med speiding, og er aktiv leder for troppen i speidergruppa (unger 10-16). I speidern traff jeg også min kjære Rebekka, samt at jeg virkelig fikk øynene opp for liv i skog og mark.

Andre interesser er fyrverkeri, html-koding og datamaskinen min =)

Vet ikke helt hva jeg skal skrive mer nå, annet enn at jeg er strålende fornøyd med dette forumet. Mye hyggelige mennesker med peiling på mye rart, og de fleste er ganske vennligsinnede og behjelpelige når man spør om noe. Alt i alt et forum som har hjulpet meg med veldig mye, og gitt meg mye informasjon om det meste innen musikk. Personlig prøver jeg å svare så godt det går om noen spør om noe jeg har peil på, og satser på at andre retter meg om jeg har feil ^^

...tror dette ble en lang presentasjon! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva gjør man i Horten egentlig?

Har bodd her i snart fire mnd, men blir ikke overbegeistret over musikklivet her i byen...

Det er ikke mye musikkliv i denne byen nei. Håndtverkeren tror jeg har no Jamsessions på søndager (tror jeg). Ellers er det dårlige utsikter for å starte band, da du sannsynligvis uansett hvor hardt du prøver vil ende opp med å mangle enten en bassist eller trommis.

Jeg spiller gitar for Horten TenSing, og har tidligere spilt for band som har blitt rammet av mangler i rytmeseksjonen, og dermed gått på dunken.

Om du er ute etter konserter og slikt er det en del band av variabel kvalitet som spiller på Scene37, og der kan du treffe på gullskudd og nedturer. Tror det pleier å skje ting der ganske ofte. Er du heldig kanskje du får med deg byens stolthet, Susie Cain, som ikke treffer meg helt, men som kan skryte av bl.a. en 3.plass i NM i Rock (mener jeg det var).

Andre ting du lurer på om byens manglende musikkliv er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scene 37 har jeg hørt andre nevne også ja. Kanskje man bør ta en tur dit for å kikke en dag. Hvor blir dette annonsert?

Ellers så havnet jeg på Lace en gang det var Ralph Myers-konsert. Ikke helt min favorittmusikk, men det var jo alltids endel folk der.

Etter å ha bodd 5 år i trondheim, er jeg nok blitt ganske bortskjemt når det kommer til gitarbutikker. 'Plekter' og den andre musikkbutikken i horten har liksom ikke helt det samme utvalget som tre45 i trondheim... Men han var veldig trivelig han karen som driver den musikkbutikken. Skal innom der til uka for å levere kassegitaren min til en liten justering, så da håper jeg han er kompetent til å senke strengene mine littegran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Vet Scene 37 pleier å annonsere på skoler rundtomkring, annet enn det vet jeg ikke. Det er et stort gjerde rett over gata for torget, mellom jeanTV/skomakeren og mix, der det pleier komme opp en del plakater om det skjer ting, kan jo være lurt å følge med der =)

Hehe.. Om du er vant til tre45 så har nok ikke Horten det helt store å by på nei. Plekter har jeg ikke så mye erfaring med, annet enn at når jeg stakk innom for å kjøpe, ja, plekter, så hadde de et fantastisk dårlig utvalg, så er ikke superfan av den butikken. Ikke allverdens service der heller.

Stensrud Musikk er derimot veldig ålreit. Er ikke stedet man drar for å prøve masse ting, men om det er noe spesifikt du skal ha er han veldig behjelpelig med det, og klarer stort sett å skaffe det meste. Ellers er han også veldig hyggelig om du bare vil innom og ta en prat, spørre litt eller hvasomhelst. Ikke så stort utvalg som kjent, men service på topp. =)

...og om du bare sier fra at du vil ha strengene senket litt, så fikser han nok det ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.