Web Analytics
Jump to content

Digitech DF-7/ Metal Master, synspunkter?

Martin.H

Recommended Posts

Morn gitarmedmennesker!

Har sett litt på Digitech DF-7 Distortion Factory, er det noen som har prøvd den? Har hørt på demoen og syntes den var kul , men bare lurer på hvordan den vil høres ut på min VOX AD30VT. Jeg spiller for det meste Metallica, Black Sabbath O.L. Metal, og holder meg langt unna death metal..

Kan det være en sjanse for at Digitech Metal Master egner seg bedre?

Hilsen

Martin :)

Edited by Martin-sama

Jeg syntest ikke den har god nok vreng. Kunne tenkt meg litt mer.. Og jeg vil vel få litt bedre vreng med en slik pedal?

Men hvis ikke DF-7 eller Metal Master er noe særlig, kan noen anbefale en annen? :)

EDIT: Kan Carl Martin Crush Zone være tingen?

-

Martin

Edited by Martin-sama

Jeg mener du burde prøve mer på amp'en din. Jeg mente også at lyden ikke passet min stil, men etter å ha vridd ofte fant jeg den perfekte lyden. Bare prøv med alle de forskjellige innstillingene, og legg på Comp eller hva effekten heter til UK 80's , så får du faktisk veldig bra Sabbath vreng. I hvertfall det jeg fikk :P

Prøver du å lage metallica studiolyd? :P Det er sjangseløst.. først er det spilt inn to spor med nesten null bass for å få masse bite, og så to med masse bass på palm mutes for å få bånntrøkk.. høø.. Hør på metallica live, det er litt forskjell 8)

Syns det stort sett bare blir verre lyd fra plastbokser. Ihvertfall digitech-vreng, hehe.. Hva syns du mangler i vrengen da, for å si det sånn? Spill høyt som faen, ikke vær for gjerrig på mellomtona og juster bass og diskant rundt mellomtona istedenfor å bare kjøre diskant på fullt og bass på 8 og justere mellomtone derifra.. prøv med mellomtona på 4 og juster på de andre deretter.. gav det mening?

Kan hende tonen din ikke er tight og komprimert nok og. Har nok noe med pickups å gjøre, du kan bytte pickups eller kjøpe deg en EQ-pedal som du kjører foran ampen din for å emulere f. eks. EMG'er.. (Lite volum på gitaren, maks gain på EQ så får du litt EMG-effekt).

Edited by Pappa

For å få til metallicalyd og Black Sabbathlyd så krevs det litt forskjellig oppsett. Hvis du skal gåp for Sabbath er Fuzz Face et god valg når det kommer til vreng og kjør denne foran en UK 70's modellering på Vox-en. Skal du ha Metallica så gjør du best i å bruke Numetal modelleringen med mid satt lavt og en tubescreamer foran. Hvis du skal ha en vrengpedal så tar seg av begge disse og mye mye mer, så skjekk ut BOSS OD-20 DRive Zone.

For å få til metallicalyd og Black Sabbathlyd så krevs det litt forskjellig oppsett. Hvis du skal gåp for Sabbath er Fuzz Face et god valg når det kommer til vreng og kjør denne foran en UK 70's modellering på Vox-en. Skal du ha Metallica så gjør du best i å bruke Numetal modelleringen med mid satt lavt og en tubescreamer foran. Hvis du skal ha en vrengpedal så tar seg av begge disse og mye mye mer, så skjekk ut BOSS OD-20 DRive Zone.

Takk, det var et slikt svar jeg ventet på. Takk skal du ha! Dette skal jeg se på, kommer tilbake til denne tråde hvis videre hjelp ønskes! :)

EDIT! Hvis jeg går for den Boss'en for å få begge effektene, blir det da dårligere Metallica lyd enn jeg vil få med en tubescreamer? Har også lest at Tubescreamer'n ikke høres bra ut på transistor amp?

Spiller du mye lead? Da burde du ikke kjøpe DF-7-en. Hadde den engang, og det var dårlig med sustain å få. Dessuten låt den ikke all verden heller.

Jeg spiller nesten bare lead tror jeg.

-

Martin

Edited by Martin-sama

Takk, det var et slikt svar jeg ventet på. Takk skal du ha! Dette skal jeg se på, kommer tilbake til denne tråde hvis videre hjelp ønskes! :)

EDIT! Hvis jeg går for den Boss'en for å få begge effektene, blir det da dårligere Metallica lyd enn jeg vil få med en tubescreamer? Har også lest at Tubescreamer'n ikke høres bra ut på transistor amp?

Det er få vrengpedaler som liker transistoramper, men nå er ikke VOX ADVT forsterkerene rene transistoramper, men på sett mer en hybrid. Det sitter faktisk et 12AX7 rør i ampen. Dette er med på å gi litt rørlyd og karakter til rør, men ikke hundre 100%. Tube Screameren bruker du ikke som hovedvreng, men mer for å gi litt ekstra trøkk i soloer ol. Hovedvrengen er forsterkervrengen. et annet tips er i retning metallica er og å skaffe seg en Jim Dunlop Cry-Baby, da Kirk Hammet bruker denne sjukt masse.