Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lufter interessen for min JPM P1


mboogie

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lufte interessen for denne her!!

.

Har de siste åra mista interessen for slike ekstreme gitarer, og ser med gru at den blir aldri brukt. Jeg er ikke typen som samler på utstyr så derfor er det kanskje bedre å selge den til noen som kunne tenkt seg en, og ville sette pris på å eie en sjelden JPM P1 gitar. Det finnes kun mellom 100-300 av den. Så er nesten for galt at den skal støve ned på veggen min.

Jeg kjøpte denne for litt over ett år siden, luringen som eide den hadde fått den omlakkert i hvit og sort (som 7 strengern til JP) Når jeg fikk den så bestemte jeg meg for å restaurere den. Fant etter hvert ut at jeg skulle gå for den orginale håndmalte finishen på JP`s prototype (Den som blir brukt i instruksjonsvideoen)

Produksjonsmodellen hadde ett silketrykk av grafikken, som ble lakka over.

Mange vil kanskje betvile autentisiteten til gitaren, men er bare å sjekke opp serienummeret, og jpm100 stempelet i halslomma.

Grafikken ser bra ut. Oppnådde akkurat det jeg ville med en håndmalt look. men har bare to lag klarlakk. Bør slipes ned og legge på mer klarlakk for å få det helt jevnt da du kan kjenne grafikken siden den er lagt oppå den svarte fargen.

På headstocken er det Ibanez USA custom logoen som kun var på JP`s gitarer, ikke på den som kunne kjøpes i butikk. Alt annet er standard på gitaren. Steve special og air norton. Low pro edge vib system.

Sjekket også en del priser ang å få proffer til å restaurere, kommer på ca 4000,- Da slipes den ned til treverket, og legges på lakk på nytt om dette skulle være ønskelig.

Skal du kjøpe en orginal P1 som er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Endret av mboogie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du kjøpe en orginal P1 som ikke er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Hva mener herren med den linja?

HEHEHE, er litt sent nå :D

Som du sikkert skjønner er det ett overflødig IKKE der inne :ninja: Redigerte det bort nå

Endret av mboogie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe en orginal P1 som er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Vel vel, den prisen der kan diskuteres. Sløyfer du 1000 dollars er du mer på rett kurs.

Det er det de masseproduserte går for nå. P2 Pastel ,P3 creme/svart og P4 Camo. Vil tro 90ham og P1 vil gå for minst 500 mer. Jeg ville ikke blitt overasket om jeg så 3000 bli krevd for dem.

Endret av mboogie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirra her nå. Er dette en ikke-masseprodusert P1?

Har den matchende mikker eller sorte? Og så finishen ikke er original er det vanskelig å anslå verdien. Man spiller tross alt ikke på finishen.

Nei har ikke multicolor mikker. Dette er antagelig kun de alle aller første som hadde. P1 gennerelt multicolor mikk eller ei, kom kun i begrenset opplag. Det eksakte opplaget er ikke kjent men RH på ibanezrules sier ca 350, og det er nok ikke langt fra sannheten. Jeg vil ikke anse det som masseprodusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Haha, Kirsten Giftekniv 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Haha, Kirsten Giftekniv 2.

Vel, hadde kontakt før denne tråden, så da kunne jeg like godt informere. :o)

Dessuten, Ibanez er BEST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Har enda til gode å prøve en dårlig Ibanez gitar. Likte Den her jpm`n bedre en EBMM petruccien. Har også hatt en P2, en JS90Ham og en rg550. Alle var kanongode gitarer!

Men nå er det bare strat og les paul som gjelder her i gården :blush:

Har vel begynt å bli gammel og kjedelig i gitarvalget desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.