Web Analytics
Jump to content

Lufter interessen for min JPM P1


mboogie
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle lufte interessen for denne her!!

.

Har de siste åra mista interessen for slike ekstreme gitarer, og ser med gru at den blir aldri brukt. Jeg er ikke typen som samler på utstyr så derfor er det kanskje bedre å selge den til noen som kunne tenkt seg en, og ville sette pris på å eie en sjelden JPM P1 gitar. Det finnes kun mellom 100-300 av den. Så er nesten for galt at den skal støve ned på veggen min.

Jeg kjøpte denne for litt over ett år siden, luringen som eide den hadde fått den omlakkert i hvit og sort (som 7 strengern til JP) Når jeg fikk den så bestemte jeg meg for å restaurere den. Fant etter hvert ut at jeg skulle gå for den orginale håndmalte finishen på JP`s prototype (Den som blir brukt i instruksjonsvideoen)

Produksjonsmodellen hadde ett silketrykk av grafikken, som ble lakka over.

Mange vil kanskje betvile autentisiteten til gitaren, men er bare å sjekke opp serienummeret, og jpm100 stempelet i halslomma.

Grafikken ser bra ut. Oppnådde akkurat det jeg ville med en håndmalt look. men har bare to lag klarlakk. Bør slipes ned og legge på mer klarlakk for å få det helt jevnt da du kan kjenne grafikken siden den er lagt oppå den svarte fargen.

På headstocken er det Ibanez USA custom logoen som kun var på JP`s gitarer, ikke på den som kunne kjøpes i butikk. Alt annet er standard på gitaren. Steve special og air norton. Low pro edge vib system.

Sjekket også en del priser ang å få proffer til å restaurere, kommer på ca 4000,- Da slipes den ned til treverket, og legges på lakk på nytt om dette skulle være ønskelig.

Skal du kjøpe en orginal P1 som er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Edited by mboogie
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal du kjøpe en orginal P1 som ikke er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Hva mener herren med den linja?

HEHEHE, er litt sent nå :D

Som du sikkert skjønner er det ett overflødig IKKE der inne :ninja: Redigerte det bort nå

Edited by mboogie
Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe en orginal P1 som er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Vel vel, den prisen der kan diskuteres. Sløyfer du 1000 dollars er du mer på rett kurs.

Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe en orginal P1 som er standard og i rimelig god stand regn med å betale 3000$ i USA.

Vel vel, den prisen der kan diskuteres. Sløyfer du 1000 dollars er du mer på rett kurs.

Det er det de masseproduserte går for nå. P2 Pastel ,P3 creme/svart og P4 Camo. Vil tro 90ham og P1 vil gå for minst 500 mer. Jeg ville ikke blitt overasket om jeg så 3000 bli krevd for dem.

Edited by mboogie
Link to comment
Share on other sites

Forvirra her nå. Er dette en ikke-masseprodusert P1?

Har den matchende mikker eller sorte? Og så finishen ikke er original er det vanskelig å anslå verdien. Man spiller tross alt ikke på finishen.

Nei har ikke multicolor mikker. Dette er antagelig kun de alle aller første som hadde. P1 gennerelt multicolor mikk eller ei, kom kun i begrenset opplag. Det eksakte opplaget er ikke kjent men RH på ibanezrules sier ca 350, og det er nok ikke langt fra sannheten. Jeg vil ikke anse det som masseprodusert.

Link to comment
Share on other sites

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Haha, Kirsten Giftekniv 2.

Link to comment
Share on other sites

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Haha, Kirsten Giftekniv 2.

Vel, hadde kontakt før denne tråden, så da kunne jeg like godt informere. :o)

Dessuten, Ibanez er BEST!

Link to comment
Share on other sites

Har sendt Ole en link til denne siden rett etter oppstart. ;) Tror ikke han er registrert bruker av forumet. :)

(Må jo ha litt kontroll på folk som er fornuftige nok til å velge Ibanez. ;))

Har enda til gode å prøve en dårlig Ibanez gitar. Likte Den her jpm`n bedre en EBMM petruccien. Har også hatt en P2, en JS90Ham og en rg550. Alle var kanongode gitarer!

Men nå er det bare strat og les paul som gjelder her i gården :blush:

Har vel begynt å bli gammel og kjedelig i gitarvalget desverre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

  • Siste aktive tråder

    • Hør med Roy Bang,( rbguitars) https://www.facebook.com/rbguitars2/  
    • Har ikke oppgradert elektronikken, her er alt originalt. Husker det er fullsize pots inni der, men ikke så rent lite rotete satt sammen. Mer som et kråkereir i forhold til Gibson`en du deler bilde av. Kan ta et bilde senere og poste, så har du fasiten. Burde sikkert gjort noe, for det er et eller annet funky med måten volum/tonekontroller fungerer sammen. Bare ikke kommet så langt, de siste par dagene har den gamle DBZ`en fått tafsefingrene på seg. Kjøpt i i 2010 hos Powerguitar i Kristiansund. Kinaversjon, men mye å like. Grover tunere, ekte rosewood, en anstendig lønnetopp, perfekt kuttet oversaden (men sikkert plast?), jumbobånd, fullsize pots, coilsplit osv. Pickuper som er til å leve med. Tyngre enn den nevnte HB`en som har masse weight relief. Lav action uten buzzing, noe som er utrolig siden jeg finner fler bånd som er uenige med de andre....blir vel å tape den ned og planslipe i morgen Ville ikke vært redd for å kjøpe HB som et eksperiment, for halsene er som regel veldig bra men trenger ofte båndjobb for å bli skikkelig gode. Geniale moddeplattformer, men for min del er det mest for å få litt "feel" med ulike gitartyper uten å bruke 10-20K for hver en. Og ikke minst øve meg på diverse ting som involverer verktøy.  Har siktet meg inn på 1-2 litt mer "premium" gitarer som skal i samlingen etterhvert  
    • Interessant lesning.Jeg er nysjerrig på Harley Benton og kvaliteten på disse.Ikke at jeg har tenkt å kjøpe en selv,hehe,jeg har vel de gitarene jeg skal ha og er fornøyd med det.Men jeg har skrudd på en del billiggitarer oppigjennom tidene,og har vel dannet meg et bilde av hvordan det ser ut under den skinnende overflaten.Vet ikke om du tok noe bilde av elektronikken før du oppgraderte,men det hadde vært interressant å se hvordan det ser ut. Her er forøvrig et bilde av elektronikken på en Gibson:
    • Ser ut som det er kun i USA du kan få tak i dette.
    • Var redd den SC550-II ` en måtte kasseres etter å ha konstantert at halsen hadde en svak s-form når den ble forsøkt justert rett, men til min store overraskelse ble den veldig bra. Oversadelen var bare slengt nedi hakket uten å renske opp først, deretter hadde de kutta slottene. Tok den av, rensket og satte den i på ny. Da ble den marginalt lavere og et hakk under det jeg ville turt å file selv, men det fungerer helt perfekt. Og da kan det ikke bli bedre Båndene var så ujevne at gitaren ikke var spillbar uten ekstremt mye relief og kjempehøy action. Et bånd var mye høyere enn de andre til tross for at det tilsynelatende var forsøkt slipt allerede. Halsen ble ikke helt rett, som nevnt, ved å justere trussroden, så jeg satset på å kompensere med sliping av båndene. Her var det heldigvis masse å a av, og de er til og med rustfri. Holdt pusten etter at strengene var på, og kunne konstantere at den hadde fått ørlite relief av lasten strengene påførte. Action var svært lav, men - tadaa- ingen choking, unormal buzzing eller noe som helst. Det var ikke nødvendig å justere trussroden tilbake, halsen kom rett i stilling når strengene var spent opp. Justerte broa slik at action ved 1. streng havnet et sted mellom 1,25 og 1,5 og ca 1,75+ ved 6. Fungerte med lavere og, så jeg er veldig fornøyd med denne båndjobben - spesielt med et litt skremmende utgangspunkt. Tittet under pickup`ene og her hadde de på typisk Harley Benton-vis bomma med en skru slik at den stod nede i selve utsparingen. Får vel lime på en beta og bore et skikkelig hull. Ellers så pickupene forseggjorte ut med skikkelig strekkavlastning på kabel og 4 ledere til hver. Så her kan man sette opp coilsplitting om ønskelig. Alle hulrom er skjermet, og pot`ene er fullsize. Lønnetoppen ser ut til å være fullsize, men det er nok en veneer på toppen der igjen selv om den merkelig nok har en slående 3d-effekt. Gitaren låter bra akustisk og jeg høres sikkert dust ut når jeg påstår at disse Tesla-pickup`ene låter grisebra. Utrolig at denne gjengen klarer å selge en sånn haug med det som egentlig er kremdeler til den prisen - men det er dessverre ikke en ferdig gitar uten mye jobb når det er satt sammen på en sånn måte. Spesielt med tanke på at dette var erstatningen for et totalt vrak som ikke kunne reddes og gikk i retur. Vi vet jo at de får det til rett som det er - T-stylen jeg nevner over var nær perfekt i så måte (gitt bort til en ung musikkstudent som måtte flykte fra hjemlandet for et par måneder siden) og en TE40 Redblast (Filtertronsak)  hadde strøken hals og alle bånd sånn de skulle være. Nå må jeg bare få skaffet med en original Strat til samlingen. Og noe kult med floyd som den Solar`en nevnt over. Og få solgt den Big Muff Pi`en. Vi skjønner alle hvor dette bærer, ikke sant?          
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.