Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

For the love of god


kbekul

Anbefalte innlegg

Hei !

eg skal ha ein opptreden med bandet mitt på denne fantastiske sangen av Steve Vai!

Det eineste eg mangler e et tips til kordan eg kan få den lyden som brukes i den sangen!?

noken som har noken tips til meg?

trenger ikkje vere heilt nøyaktig lik, men noke lignende ein sånn fin lead tone som brukes i sangen.

e veldig takknemlig for absolutt ALLE tips!

Endret av kbekul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha nettrom =D

noken som har et oppsett til meg ? tips til ka eg kan kjøpe ?

For å få tonen til Vai må du ha alt av utstyret hans, og fingrene hans.

Det virker kanskje som den store drømmen å ha lik tone som Steve, men om noen år vil du nok tenke annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noken som har et oppsett til meg ? tips til ka eg kan kjøpe ?

Såvidt jeg husker pleier han å bruke en Boss DS-1 som boost foran ampen. Mulig den han har er moddet av noen, men det trenger den ikke nødvendigvis være. Det kan godt være en annen overdrive/distortion-pedal også, såfremt du finner en som har et toneleie som funker bra med ampen din. For øvrig en helt vanlig ting å gjøre dette, å sette en pedal foran ampen for å feite opp vrengen litt.

Husker ikke hvilke amper han brukte på den skiva, det kan du sikkert finne ut om du søker litt rundt. Et sted å starte er oversikten over live-stæsjet hans (vai.com).

Hvis du virkelig vil ta den helt ut kan du kjøpe for eks en rack-kompressor for å legge i effektsløyfen, for eks en dbx. Eller du kan gjøre det rimelige og bruke en effektprosessor, eller en rimeligere boks. Noen av oss har ikke kompressor i det hele tatt.

Siden riggen min er i stor grad en kopi av riggen til Lukather skal jeg ikke legge meg opp i diskusjonen om hvorvidt det er noe poeng å jakte på andre folks tone eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjott, hva er vitsn med å være litt lik da?

" å herregud så teit han er daaaa"

Han sa at han tok i mot ALLE tips, det der var mitt tips! Går ikke an å kopiere gitarlyder, lyden ligger i fingrene!

Hvis hans idealtone er i retning Vai sin, altså den tonen han vil ha er lik Vai må han da for faen få lov til å prøve å komme seg dit. Han skal jo ikke unngå å kjøpe en Carvin Legacy bare fordi noen synes at han burde "gå sin egen vei". Hvis Carvin'en er et steg i rett retning mot HANS mål, så er det bare å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men først og fremst så ligger lyden i fingrene! MEN det bør ikke være dårlig utstyr som hindrer deg i å spille det du tenker/føler!

Er du dårlig så høres det selv om du har utstyr for halve stats budsjettet!

stats budsjettet!

ja, såklart. men det er kjipt når dårlig utstyr hindrer deg i å låte sånn som du vil. og du får sannsynligvis ikke tonen du er ute etter fra en peavey rage, samme hvor flink du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.