Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Andy Timmons


Nilsefix

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes ikke det er så latterlig, men kanskje litt vel lite ettertenksomt. Etter det jeg har hørt er Timmons bedre teknisk, har en mye bedre lyd, skriver langt mer spennende sanger, kan i motsetning til Vai improvisere og han lager ikke unødvendig mye show slik som Vai. Men selvfølgelig er jo dette helt subjektivt og kanskje litt vanskelig å vurdere i og med at de er såpass forskjellige gitarister.

Hvor høy prioritet en tillegger hvert aspekt ved en musiker spiller også inn. Vai er på sett og vis en bedre komponist og lager en del ganske groteske arrangementer i musikken sin, men da jeg mener at det å kunne improvisere uten å høres helt malplassert ut er viktigere, samtidig som sangene til Timmons faktisk også er ganske gode (om ikke fullt så komplekse), vurderer jeg ham som bedre enn Vai om jeg ser på helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Timmons er bedre teknisk er jo helt på jordet ;-)

Både Vai tilhengere og Timmons tilhengere kan nok inngå et kompromiss der om at Vai faktisk er bedre teknisk.

Men om teknisk synonymt med bra, er jo noe som selvfølgelig kan diskuteres.

Personlig syns jeg stilen til Timmons er Satriani vreng på steroider og Eric Johnson clean med litt mer variasjon og glød. Musikken hans er til tider mye mer melodiøs enn Vai sin, ettersom Vai sin musikk til tider kan virke som "The Mad Scientist-lager-komposisjon-med-de-rare-tingene-han-har-funnet-opp" ;-).

Men uansett, når Vai skinner, så vil jeg si at han er hakket vassere enn Timmons på sitt beste. Men dette går igjen ned til preferanser..det som gjør oss unike :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er Timmons bedre teknisk, har en mye bedre lyd, skriver langt mer spennende sanger, kan i motsetning til Vai improvisere og han lager ikke unødvendig mye show slik som Vai. .

Det der var jo en litt rar post . Han er ikke bedre enn vai teknisk , det kan man lissom bare ikke si . Hehe .. For det er ikke sant . Og i tillegg å påstå at vai ikke kan improvisere? Hehe .. Da tror jeg desverre ikke du vet hva det vil si å improvisere . Og heller lurer jeg litt på om du ikke har hørt så mye vai , for en del av vai er ganske like timmons . Vai også har genial lyd , men den er jeg vant til , så jeg reagerer ikke like positivt på den nå lengre

Det jeg ble så imponert over ved timmons , var jo 1) lyden på den ene låta + et par til . Men mest av alt , tone valget hans . De litt jazza og ofte modale løpene i soloene hans .. Litt uvanlig ting for en sånn type gitarist ..

Men å si det du gjorde er å ta HARDT i .. hehe .

nilsfix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg foretrekker Timmons over Vai, har ingenting med teknikk å gjøre. Jeg synes at Timmons har litt bedre melodier, gitarspillet hans er ikke så effekt-basert. Jeg synes også at låtene hans er mer fokusert, dette gjelder også gitarspillet.

Vai er en av de teknisk beste gitaristene i verden, ingen tvil om det. Ja, teknisk bedre enn Timmons også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan mye om folk som bare spiller fort . Så da funker desverre ikke det så bra å uttale seg om et genier som dissa to ..

Du må jo pent nødt ha hørt på alle de du skriver om på vai-forumet , og det blir jeg litt dårlig av å tenke på ... huffe ...

Jeg hører ikke på vai pga teknikken i det hele tatt . Jeg liker lydbildet hans , ideene hans , tenkingen hans , og melodiene hans .

Han er best på det han gjør , men Timmons er så SINNSYKT nærme å bli like godbedre ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan mye om folk som bare spiller fort . Så da funker desverre ikke det så bra å uttale seg om et genier som dissa to ..

Du må jo pent nødt ha hørt på alle de du skriver om på vai-forumet , og det blir jeg litt dårlig av å tenke på ... huffe ...

Hva i helvete er problemet ditt? Jævla drittunge... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.