Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster VS Strat?


Gompen

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg måtte velge ville jeg ha valgt en strat, men det er jo ingen som må velge enten eller - ja, takk begge deler !

Å diskutere hva som er "best" av Strat og Tele er latterlig. Begge gitarene er en del av moderne musikkhistorie og en uendelighet av hengivne utøvere som beviser at begge gitarene, enten i vintage eller moderne tapning er utmerkede instrumenter hvis man faktisk kan spille.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte velge ville jeg ha valgt en strat, men det er jo ingen som må velge enten eller - ja, takk begge deler !

Å diskutere hva som er "best" av Strat og Tele er latterlig. Begge gitarene er en del av moderne musikkhistorie og en uendelighet av hengivne utøvere som beviser at begge gitarene, enten i vintage eller moderne tapning er utmerkede instrumenter hvis man faktisk kan spille.. :)

Hva som er best, blir veldig subjektivt, ja. Men nå kan det jo sies at Stratocaster er en videreutvikling av Telecaster.

Selv klarer jeg ikke å bestemme meg for hva jeg liker best, bortsett fra at jeg helt klart best liker lyden i bridge-posisjon hos Telecasteren. Ellers er jo tele-en enda feitere enn straten i neck, men jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg liker best. Hvert til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å si det sånn:

Har du en Strat, en Tele, en LP, og en eller annen hollowbody (ES-335), så har du 95% av det du trenger av elektriske gitar. For å være allrounder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på denne måten: single coil, humbucker og P-90. (Strat, LP og LPjr) Det skulle dekke de variasjonene jeg ønsker meg. Har også hatt en 335 i 20 år, med den har jeg kvitta meg med. Det var en flott gitar, men jeg syns en LP fyller nesten samme rollen, og er mer anvendelig. Poenget er vel at man bør ha en Strat eller en Tele. Eller begge deler helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å si det sånn:

Har du en Strat, en Tele, en LP, og en eller annen hollowbody (ES-335), så har du 95% av det du trenger av elektriske gitar. For å være allrounder.

Strat , Tele , Les Paul , og en riktig Floyd Rose gitar, så er jeg på bølgelengde.

Men i mitt gamle hode må Strat og Tele være Fender og Les Paul være Gibson, ellers samma fy... ;)

Er ikke akkurat hollowbody typen jeg da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være lov å nevne betegnelser som Strat, Tele, LP, SG, 335 og liknende uten at det står Fender eller Gibson på dem. Da er det helt andre gitarer det er snakk om.

Synes du virkelig det ? Jeg vil vel si at mange av de litt dyrere "kopigitarene" er mer "Fender" enn mye av det som produseres under det navnet nå for tiden.. Men det er meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr og Tom Anderson for å nevne noen gode "kopier" ;) En gitar er en gitar.

Og en strat er mer og mer blitt en betegnelse for hva slags type gitar det er, istedenfor hvilken model det er av fender.

Selv om det første man tenker på er den gode gamle fenderen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.