Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster VS Strat?


Gompen

Anbefalte innlegg

Tror nok heller vi får overtale gutten til å kjøpe Telecasteren. Egentlig er det ikke noe konkuranse. Den ene er en padleåre med noe elektronikk i og det andre er en kremgitar i samme klasse som Les Paul. Strat-en har ikke samme varme og alikevel klare tone som Telecasteren. Og de som tror at en ikke kan spille det meste på Tele tar fult ut feil.

Og du er allvitende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner at det tema her brakte litt diskusjon på banen.. :P

takker for alle som har svart!

poenget...

jeg er ganske allsidig når det gjelder musikken.... plutselig prøver vi noe Johnny Cash, så er det over på AcDc, så tilbake på Di derre..... Hellbillies og nokså mye annet country

Så vanskelig valg.

Jeg er litt hekta på country/rock, sånn alâ hellbillies.

Syns tyngere rock blir litt... for likt, alt går i det samme. Kun barre grep gjennom det hele.... Og solopartiene blir alt for "breifette". Jeg er helt fersk, fikser ikke å spille fort.... Men ser heller ikke vitsen. :P

Men... Liker lyden av telen.og det er jo en country gitar!

etter hva jeg selv veit vil jeg si at begge er ganske allsidige....

Telecasteren blir jo brukt av mange forskjellige band og...

rock

Pop

country

Punk... osv. kan nevne mange sjangere.

det samme gjelder vel også straten?! eller er den mer bestemt?

jeg har funnet ut at ikke alle butikker er like begeistra for folk som bare kommer å prøver og går igjen uten å ha en potensiell kjøper!! Får det billigere gjennom en jobb jeg har.

teit å ta opp :P blei ikke noe lettere. hehe Men setter pris på at folk engasjerer seg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for litt siden en TacoTele, Fender Mexico tele. For min del låt den mer enn bra nok som tele, kosta ikke all verden - og den solgte jeg nå nettopp for ca 3.500,-. (Delvis bytte, så ingen konkret verdi.)

Jeg ville anbefalt deg og kjøpt to brukte gitarer, selv om du får kjøpt de billige nye, så får du i det minste prøvd dem ved private bruktkjøp, dersom du handler fra noen i nærområdet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Liker lyden av telen.og det er jo en country gitar!...

Eh, nei det er det ikke... Fordømt at alle skal assosiere den med country bare fordi det er mange country gitarister som bruker den. Den ble ikke laget for å lage country, men for å lage musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri drømt om å vurdere en Strat engang, da jeg synes de er grisestygge.

Spilte en stund på en MIJ Telecaster, og det er spillemessig en av de råeste gitarene jeg har vært borti noen gang. Lyden kan diskuteres da den var modda med forbannade EMG pickups, men en Squier-tele jeg prøvde hadde griserå tone, så da tror jeg ikke the real deal er noe værre =)

Har store planer om å ta meg råd til en Squier Telecaster når jeg kommer over nyttår. De er herlige å spille på, låter bra og ser grisefete ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt gått for telecaster. Da slipper du den forbanna vib-armen som i hovedsak gjør gitaren din sur. Jeg har klart meg i 17 år uten vib-arm, og har ikke savna det ett eneste sekund.

Telecastern er rå, og har en fantastisk lyd.

Det betyr jo bare at du ikke klarer og sette den opp riktig.

Om all trenger eller ei kommer jo ann på smak. jeg f.eks synnes det er fett met vib arm.

Men jeg har selv begynnt og se på tele i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte strat, men har i seinare år angra bittert på at eg ikkje valgte tele. Det er noko spesielt ved neck pickupen som pirrar nest-nederst i ryggmargen. Herlig lyd til jazz, pop og rock. Strat er det meir dill dall på, derfor fleire muligheiter, men personlig ville eg heller foretrukket den bedre sustainen, og den rundare klangen i telen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller vi får overtale gutten til å kjøpe Telecasteren. Egentlig er det ikke noe konkuranse. Den ene er en padleåre med noe elektronikk i og det andre er en kremgitar i samme klasse som Les Paul. Strat-en har ikke samme varme og alikevel klare tone som Telecasteren. Og de som tror at en ikke kan spille det meste på Tele tar fult ut feil.

Hehe... Padleåre,ja... Tror ikke alle er enig i det,gitt. Ihvertfall ikke jeg, Eric Clapton, Mark Knopfler, David Gilmour, Jimi Hendrix, m.fl... :P

MVH J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to vidt forskjelligegitarer som låter helt forskjellig og er helt forskjellig å spille på. Hvis noen prøver å innbille deg at det ene er bedre en det andre er de føcka i huet. Det finns bare to typer gitarer bra gitarer og dårlige gitarer. Det gjelder alle merker og modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Jeg hadde definitivt gått for telecaster. Da slipper du den forbanna vib-armen som i hovedsak gjør gitaren din sur. Jeg har klart meg i 17 år uten vib-arm, og har ikke savna det ett eneste sekund.

Telecastern er rå, og har en fantastisk lyd.

enig, du trenger ikke vib-arm. funker helt fint uten. hvis du absolutt må ha den effekten, gå et eller to bånd under, bend og slipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, du trenger ikke vib-arm. funker helt fint uten. hvis du absolutt må ha den effekten, gå et eller to bånd under, bend og slipp.

En nice bump, og et deilig latterlig utsagn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.