Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremolo arm


Goggen

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å skru på tremolo armen på straten min for første gang i går. Tenkte jeg bare skulle prøve meg litt på den, men jeg fikk bare skrudd den i et par 3 omdreininger før det ble veldig stor motstand og jeg torde ikke å skru mer.

Er dette vanlig? Jeg har en vanlig standard am. strat med 2-Point Synchronized Tremolo with Stainless Steel Saddles som det er bilde av her.

Tenkte bare jeg skulle høre med dere før jeg tar den med til gitar sjappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg spiller ikke mye musikk hvor jeg trenger tremolo og liker og lage vibrato med fingrene.

Temmelig sikker på at jeg ikke skrudde den feil i ja. Sjekket også under lupe om gjengene var blitt ødelagt... så ikke noe feil med de heller.

Jeg vil tippe at den ivherfall må skues en 8 - 10 omdreininger, når jeg tar lengden på gjengene og håyden på armen over strengene i betrakting... ellers når man ikke ned til strengene med plekteret når man holder i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Strat kopi er det maks ca tre omdreininger. Du må være forsiktig med å skru den i for langt, armen kan lett sprenge blokka. (Det stykket metall armen skrues ned i.)

For å være på den sikre siden, samt oppnå noe fastere fleksibilitet (henger løst, men likevel uten slark):

- klipp av en liten ende av en slange med litt mindre diameter som armen og legg den ned i før du armen installeres.

- la armen sitte i, minst mulig slitasje på gjengene for å bevare fastheten.

Hva sier du? Floyd Rose?! Nei, det passer ikke alle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.