Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger info om Ibanez 7-strenger.


Hans

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Ibanez 7-strenger men selger har ca null informasjon om denne.

Det eneste jeg vet er at den har hatt 3 eiere(som jeg vet om) og av de to siste eierne har den nesten ikke blitt brukt i det hele tatt. Den har allikevel noe slitasje på hardware, noen småhakk på kanten på baksiden og en ganske lang, tynn, hvit ripe på baksiden. Gitaren er meget god og spille på. Lettspillt som ibanez gitarer flest. På baksiden av hodet står det F0016779

Det jeg vil vite er følgende:

Nypris

årsmodell

modellnavn

hvor mye det kan være verdt å gi for den.

Kom gjerne med andre innspill også.

Legger ved 2 stk bilder av gitaren. post-1264-1165365183_thumb.jpg post-1264-1165365206_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok bra den infoen du har fått her allerede. 7620 er en bra gitar, alternativet på den tiden var en 7420. 7620 er laget i Japan, noe som de fleste anser som en fordel.

Det var en slik sort en på Tre'45 for litt siden, den ville de ha 4.000,- for ut døra. Det er veldig mange av disse, så noen samleverdi er det ikke snakk om. Skal du ha en sjustrenger er det lett å betale ca. 6.000,- dersom den er i veldig bra tilstand. Dersom du ikke har all verdens peiling på en gitar, så ville jeg fått noen med god kunnskap til å se på den - for så sjekke halsen, tremoloen og det som er viktig. Riper på kroppen er ikke så utrolig farlig. Men klart, det setter ned salgsverdien.

Så, hvor mye du bør betale for akkurat den der? Ikke godt å si. Du får høre hva han vil ha, så legge inn et skambud. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har testet gitaren en del timer nå og sjekket hals, tremolo osv. Det eneste må være at tremoloen må justeres og den justerer jeg selv. Fant også ut at volumpoten var litt treg og trenger en ekstra vri før det blir stille. Sikkert bare snakk om rensing eller noe slikt.

Gitaren har for det meste stått og støvet ned hos eier i et par år så jeg har akkurat gitt den en grundig overhaling.

Grunnen til at jeg lurte på pris er at eier har null peiling på hva den er verdt og ville at jeg skulle komme med et bud.

Jeg hadde regnet med rundt 5000 men sparte meg for å slenge ut bud i hytt og pine uten å være sikker.

Synes det er greit å vite sånn ca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt rundt på nett nå. 7420 kom visst med en farge som kalles "magenta crush". denne og VK ser veldig like ut. Jeg ble litt forvirret nå. På jemsite.com står det at 7420 også er lagd i japan. Står forresten "japan" bak hodet på denne.

Country of Manufacture: Deciphered model number codes

72 - Made in China

73 - Made in Korea

74 - Made in Japan

76 - Made in Japan

Halsen er heller ikke 3-delt lønn. det er noe brunt tre i midten. Tremoloen er en ibanez lo-trs trem.

Hvor mye vil isåfall en 7420 være verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på lo-trs og lo-pro edge?

har lenge hatt lyst på en 7-strenger med FR type tremolo men aldri hatt råd til å kjøpe ny.

Har vel egentlig veeeldig lyst på denne. synes fargen er fantastisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ha sett, jeg er ikke ufeilbarlig allikevel o.0 men de gitarene er meget like http://www.jemsite.com/ibanez/rg/rg7620.htm

Forskjellen mellom lo-pro edge og lo-trs er i hovedsak at lo-trs er en budsjettmodell, så de bruker noe billigere metall osv i produksjonen, designet er også noe annerledes. Resultatet blir da at den ikke er like bra på å holde stemmingen som en lo-pro. Men når det er sagt, må jeg legge til at jeg synes lo-trs er slettes ikke værst hvis man sammenlikner med andre produsenter sine busjettmodeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pr0cyon: Skjønner. Jeg synes den virker solid. Har ikke hatt noen problemer med den til nå ihvertfall. :)

Leste forresten på jemsite at den kan lett byttes ut med en original floyd uten noe ekstra arbeid.

Tearjack: tror ikke det. er ikke noen kornfan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.