Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye øver du om dagen og hva øver du på?


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har øvingsrutine delt inn i:

Akkorder

Skalaer

Arpeggio

Rytmer

Komp

Riff

Improvisasjon

Notelesning

Teori

Teknikk (rene teknikkøvelser)

Øretrening

Nye låter, hvertfall en ny hver dag.

Bruker ikke like lang tid på hver av disse hver dag, men prøver å holde en bred linje.

For tiden driver jeg mest på med jazza ting, så øvingen er lagt litt opp mot det i forhold til arp, akk, skalaer, osv....

Hvor mange timer det blir hver dag avhenger av tid, men som regel noen gode timer hver dag, men nå midt i eksamenslesing blir det litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har øvd ganske spredt, noen ganger kan jeg sitte 2-3 timer, andre ganger sitter jeg 5 min. Skal finne en fast rutine, skal begynne å øve fra. 19-20/21. Er ikke verdig til band enda, så jeg har nesten ingen å øve med. Har 3-4 venner som spiller gitar, men jeg er den eneste som virkelig brenner for gitar :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg, og bandet øver ganske mye. (mest i bandrommet på skolen)

Og med øvinga hjemme blir det nok gjennomsnitt 2-3 timer dagelig. Noen dager øver vi lite, andre dager i kan øvinga ta flere timer :D

Yep. På hverdager øver vi i storefri (30-minutters pause). Etter skolen orker vi ikke så jævli. Derfor har vi lørdagsøving fra klokken 12:00 til 15:00. Hjemme hender det jeg finner på enkle riff og melodier med gitaren, og skriver tekster. Men det er drums som er tingen, og da øver jeg som oftest med andre instrumenter.

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slutta å øve fast. Kun når jeg trenger å lære en coversang at jeg øver. Blir kanskje 5-6 timer totalt på en god uke. Men mesteparten av den tiden går med til å finne nye riff, licks og bare kosing med gitaren.

Øvde før 3-4 timer pr dag, og var sikkert mye bedre teknisk da enn nå. Og det gjør meg lite. Jeg ble så ufattelig mye bedre både på improvisering og tonevalg og slikt. Gitarlyden min har heller aldri vært bedre.

Når jeg spiller hjemme så bruker jeg tubescreamer kopien til behringer, inn i ibanez valvebee som jeg kjører i ett mesa 1.12 recto cab. Er overaskende god lyd av den riggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.