Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye øver du om dagen og hva øver du på?


Sorg

Anbefalte innlegg

Selv prøver jeg å holde det på 3-4 timer daglig, men nå i eksamensperioden må jeg ned på 1 time. Den er dog viktig for å holde nivået... Merker fort litt forskjell på koordinasjon or plekterfølelse hvis en tar pause over flere dager...

Jeg har et ganske strikt program. Dette har jeg utarbeidet over lengre tid og baserer seg på de over 100 GB med instruksjonsfilmer jeg har sett (det året jeg ikke kunne spille pga skade), lessons på nett, tips, øvelser jeg har utviklet selv når jeg har oppdaget svakheter hos meg selv, osv... Har også begynt å inkorporere sanger jeg ønsker å lære meg. Så jeg har alltid 2 låter jeg øver på. Dette programmet tar for seg det meste av teknikker for å si det sånn! :) Grunnen til at jeg er så opptatt av teknikk er at jeg trenger et for å kunne lage all musikk jeg ønsker. Er kun opptatt av det som er verktøy altså, ikke noen stor shred-fan.

Hva øver du på? Masse teknikkøving eller mer typen som chiller og spiller låter en kan fra før?

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

øver for lite, ca. veldig opp og ned, men hender jeg sitter med en serie eller noe og bare trimmer fingrene mens jeg sitter og ser på, rein styrke og utholdenhet, samt litt mønster opp og ned.

ellers spiller jeg endel med aebersold-backings, lære meg litt jazzing med lesing av noter og improvisering over akkordprogresjoner.

det er altså bass det er snakk om, øver forferdelig lite gitar, da setter jeg meg heller og skriver noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta å øve teknikk i '94. Nå øver jeg bare inn nye coverlåter til bandet. Hvis jeg er skikkelig inspirert så øver jeg inn soloen også men det er skjelden, spiller mest "in the style of" soloer. Er ingen som husker soloene uansett, he he..............

maaaan 1 time om dagen, da skulle jeg faen mæ vært skitbra! men det er jeg ikke................ men jeg er lykkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg, og bandet øver ganske mye. (mest i bandrommet på skolen)

Og med øvinga hjemme blir det nok gjennomsnitt 2-3 timer dagelig. Noen dager øver vi lite, andre dager i kan øvinga ta flere timer :D

Endret av zzzak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.