Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten advarsel bare ang en am. nettbutikk


mboogie

Anbefalte innlegg

Her følger min opplevelse med en nettbutikk som heter Music123. Obligatorisk lesing for dere som importerer utstyr selv, for denne butikken ser bra ut med første øyekast. de er også billigst på de fleste ting. Men buyer be aware!!!

Tenkte jeg bare skulle advare andre som har droppa innom Music123.com sin nettbutikk. Jeg bestemte meg for en liten stund siden for å gå for en amerikansk Randall Mts amp. Den bestillte jeg til addressen til en kompis av meg som studerer i Arizona. Betalte da ekstra for å få den sendt kjapt siden han snart skal hjem, og vil ha sending og repakking ute av verden så fort som mulig.

Det gikk tre dager uten att de sendte ampen. Jeg sendte de en mail som de ikke hadde svart på etter nesten to dager, jeg sendte den samme på nytt, og lot det gå en dag til uten svar. Så fikk jeg en epost om at de ikke fikk godkjent kortet mitt pga av at det var Norsk. Men de hadde ikke hindret dem i å trekke pengene for ampen allerede samtidig som jeg bestillte nesten. Svarte på nytt med å gi de all infoen til banken min, samt en anmodning at dette måtte ordnes hurtig ellers måtte jeg finne en annen plass å kjøpe ampen. Jeg ga dem til forrige fredag.

Helga kom å ingen amp var sendt, eller epost var sendt fra dem. Sendte da en epost om at jeg ville kanselere ordren med umiddelbar virkning, og så meg ferdig med denne saken. Samme dag (den raskeste responsen hittill) kom det en epost fra kundeservice om at de hadde akkurat klart å stoppe ampen fra å bli sendt. Så kom pengene tilbake inn på kontoen min etter en dag eller to. Men var det over?

Nei, Onsdag fikk jeg epost om at nå var betalingen klarert :blink: Etter jeg hadde avbestilt den. Fikk så ett sporingsnummer rett etterpå, og da så jeg på fedex sin hjemmeside at pakken var levert til fedex sin terminal i Indiana (der music123 holder til) Sendte dem en ny mail, og fikk da beskjed om at pakken skulle kalles tilbake.

Så nå på fredagen, da jeg var ute på byen og skulle dra kortet, så var det tombola. Tenkte jaja, må være banken som ikke får kontakt eller noe. Sjekka saldoen hjemme, bare for å se at music123 hadde igjen, denne gangen etter min kanselering, og uten mitt samtykke hadde trukket 1100 dollar av kortet mitt. Og da når jeg sjekket fedex så var pakken kommet til lokal fedex butikk i Tempe Arizona. Sendte umiddelbart ny mail, men fikk selvsagt ingen svar. Nå er det jo helg da, men dette er jo helt horribel oppførsel fra demmes side.

Jeg har jo også kjøpt ampen hos en annen butikk som ikke hadde hverken problemer med å svare på epost, eller ta i mot kortet mitt. Så det første jeg gjorde var å sperre kortet mitt. Hva bør jeg gjøre neste? De har jo bare tatt penger uten tillatelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange e-poster har du sendt til dette selvskapet over hvor lang tid? ;)

Pengene blir vanligvis reservert, ikke trukket, når du bestiller. Litt avhengig av praksis så slettes reservasjonen og faktisk trekk blir gjennomført, eller pengene trekkes på reservasjonen som er gjort. Om du sender en e-post til noen og avbestiller så er det helt opp til interne rutiner i firmaet å faktisk få stoppet ordren og kansellert reservasjonen. Så nei, de har ikke bare tatt penger uten tillatelse, men de har rotet med å få registrert din avbestilling.

Virker dog som de har dårlig kontroll på å loggføre henvendelser på en ordre, så hvis de har fått et lass av e-poster fra deg som har havnet hos ulike personer så er det ikke rart at forvirringen råder. Er det en person du har hatt kontakt med så har du sannsyligvis funnet firmaets svake ledd...

Du må (IMO) ha litt mer is i magen hvis du skal shoppe fra USA. Betaling kan ta litt tid å få gjennomført, frakt kan ta litt tid, og forsinkelser kan oppstå.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bestillt fra Musicians Friend (via en kompis i USA), og det gikk så bra som man kunne forvente. Måtte dog ringe og liste opp alt jeg skulle ha fordi de ikke kunne motta bestillinger per e-post (de kunne ikke engang se på en epost og bare be meg bekrefte på telefon, j...la duster). Betalingen tok en ukes tid med bankoverføring, derfra var det plankekjøring.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange e-poster har du sendt til dette selvskapet over hvor lang tid? ;)

Pengene blir vanligvis reservert, ikke trukket, når du bestiller. Litt avhengig av praksis så slettes reservasjonen og faktisk trekk blir gjennomført, eller pengene trekkes på reservasjonen som er gjort. Om du sender en e-post til noen og avbestiller så er det helt opp til interne rutiner i firmaet å faktisk få stoppet ordren og kansellert reservasjonen. Så nei, de har ikke bare tatt penger uten tillatelse, men de har rotet med å få registrert din avbestilling.

Virker dog som de har dårlig kontroll på å loggføre henvendelser på en ordre, så hvis de har fått et lass av e-poster fra deg som har havnet hos ulike personer så er det ikke rart at forvirringen råder. Er det en person du har hatt kontakt med så har du sannsyligvis funnet firmaets svake ledd...

Du må (IMO) ha litt mer is i magen hvis du skal shoppe fra USA. Betaling kan ta litt tid å få gjennomført, frakt kan ta litt tid, og forsinkelser kan oppstå.

Lars

Har hatt kontakt med en kundebehandler. Fikk tilogmed direkte addressen så jeg kom til henne hver gang, istedenfor at den skulle distribueres til nræmeste ledige. Har vel sikkert sendt rundt 8-10 eposter tilsammen ang dette emnet.

Ang reservering av penger, som jeg sa i posten min, de reserverte pengene først. avbestilte og alt gikk som det burde og reservasjonen ble slettet. Der å da var saken og handelen avsluttet for min del.

Men så klarer de å sende den selv om dama på kundeservice snakket med vareutkjøring at de skulle stoppe pakken. Dette fikk hun bekreftet at var gjort. Så skulle hun stoppe fedex når den på mystisk vis ble sendt likevel, og det skjedde heller ikke. Nå ligger den i Phoenix å blir forsøkt levert i morgen hos kameraten min. Og når de DA bestemmer seg for å trekke penger fra kortet mitt selv om jeg avbestilte, og fikk bekrefteftelse på at den kanseleringen 4 dager før, da syns jeg det er litt drøyt og faktisk på grensen til svindel. Virker som de vil prøve å presse meg til å kjøpe den likevel. Men har gitt beskjed til motaker at han nekter å signere for varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bestillt fra Musicians Friend (via en kompis i USA), og det gikk så bra som man kunne forvente. Måtte dog ringe og liste opp alt jeg skulle ha fordi de ikke kunne motta bestillinger per e-post (de kunne ikke engang se på en epost og bare be meg bekrefte på telefon, j...la duster). Betalingen tok en ukes tid med bankoverføring, derfra var det plankekjøring.

Lars

Dette omhandler forsåvidt ikke Musiciansfriend.

Ser han sier de skal kjøpe opp music123, men det tror jeg ikke har skjedd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns music123 er vel surrete ja. jævla mongo at de ikke tar utenomamerikansk visa, og temmelig kronglete opplegg. måtte ta bestilling på telefon jeg, og da hadde de greid å rote seg til å sende en gitar med 1 humbucker og tremolo istedet for den samme gitaren med 2 humbuckere og hard-tail som jeg egentlig sku ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, bestilte noe stæsj fra music123... Skulle ha det sendt med magnum sin flyfrakt, mens adressa som lå inne var til magnum sjøfrakt. Fant ut dette 10 sek etter bestillinga var plassert, og så at en måtte ta kontakt med kundeservice for å endre ting.

Tok kontakt pronto, og ba dem endre "xsi" til "xport" på mottakeren, og fikk dagen etter bekreftelse på at dette var gjort. Jeg sjekket ordren online og så at adressen nå stemte fint. Ei uke etter fikk jeg beskjed om at pakken var sendt. Tre dager etter der igjen får jeg mail fra magnum om at jeg snart får faktura for en sjøpakke som dukket opp fra music123... så music123 sendte bekreftelse på at endringen var gjort, så gikk det ei uke før pakken ble sendt, og så klarte de ikke å endre den forbanna detaljen!?!?!

Aldri mer, gjeng med soppskaller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssn er ampen forresten?

Har ikke fått den hjem enda. Den blir levert til en kompis i usa, så sender han den videre. Så regner med i neste uke, kanskje uka etter der igjen. Blir vel sikkert stoppa i tolla. Og det tar jo også noen dager.

Skal gi lyd når den kommer med ett lite review. Ser ikke ut til at mange i Norge har funnet tak i denne forsterkeren enda. Kommer med Xtc, brown og blackface modulene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssn er ampen forresten?

Har ikke fått den hjem enda. Den blir levert til en kompis i usa, så sender han den videre. Så regner med i neste uke, kanskje uka etter der igjen. Blir vel sikkert stoppa i tolla. Og det tar jo også noen dager.

Skal gi lyd når den kommer med ett lite review. Ser ikke ut til at mange i Norge har funnet tak i denne forsterkeren enda. Kommer med Xtc, brown og blackface modulene :D

fett, kjøper den straks selv serru, hehe. brukt da, med xtc, recto, dan donegan og clean. regner med jeg kjøper meg blackface-modulen etter hvert, har ikke bruk for flere higain-kanaler i samtidig!

fikk faktisk pm fra en til på boardet som hadde bestilt'n nå, så da er vi faktisk 3 stk her som venter på rm100, hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe problem jeg, kontoen min hos music123 har bestillinger for ca 120.000.-

Det som har skjedd med deg er at beløpet har blitt reservert på konto, reservasjonen fjernet, og beløpet trukket igjen. I tillegg tar det MYE lenger tid å få sendt ampen enn 3 dager, det kan ta opp til to uker, hvis den er på et lager langt borte fra hovedsentralen deres. Dumt av dem å si at ampen ble stoppet da, men det går vel i boks?

Endret av BlueGrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.