Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifiserte et Marshall 1960


Deformed

Anbefalte innlegg

Vel, den gode nyheten er at det har bjørkefinèr, hvertfall i baffelen og sidene :P 15mm tykk, og hele innsiden var svart av tolex-lim som var sølt utover. Ganske rart egentlig, siden tolexen ikke så ut til å være limt der riftene var :rolleyes:

Bakplata var av vaskeekte spon, glemte å måle, men det føltes som 15mm. Kjipeste materialet i verden... Og til alle dere som eier et slikt kabinett: skru det opp og oppgrader ledningene! Bruk det du har! Bare å gå fra standardkabel til ekte lampeledning vil være markant forbedring! Enhver som bruker mer enn en hundrelapp på høyttalerjack og kobler opp et 1960 lurer seg selv til de grader - kablene på innsiden nuller ut enhver gevinst uansett. I tillegg, få vekk kabelskoene... de er kanskje kjekke hvis du skifter element særdeles ofte, men hvor ofte skifter du egentlig elementer? Lodding er veien å gå.

Hva som hadde skjedd med håndtakene vet jeg ikke, de hadde hvertfall sprukket noen steder. Virker temmelig crispy den plastikken de er laget av.

Så, konklusjon: disse kabinettene er ufattelig billig produsert... At de kan ta så mye for dem er nesten skremmende.

Det jeg gjorde med det: tok ut baffelen (frontplata, der høyttalerne er skrudd fast) og laget en ny i 18mm finer hvor jeg satte inn 2x12" + 1x15". I stedet for å bare skru den fast, limte jeg og skrudde fast, slik at den definitivt ikke stikker av. I tillegg kappet jeg bakplata i to, og satte inn den ene delen som var ca. 1/3 av hele greia. Freste ut plass til en til terminal, og koblet opp elementene hver for seg. Fyren som skal ha kabinettet skal nemlig kjøre 12"erne i stereo og bruke dem kun til effekter eller noe, mens 15" skal kobles til en annen amp og klunke ut selve gitarlyden. Var tydeligvis lei av lukket kabinett også ^_^

Burde kanskje lagt denne under diy, men der er det jo aldri folk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.