Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plater til forsterkerfront


JonnyPonny

Anbefalte innlegg

Skal prøve å bygge meg et kabinett til en topp om et par måneder, så jeg tok en runde på nettet for å se hvor jeg kan få tak i plexiglass til en rimelig penge. Nå er norske websider generelt rimelig mongolåjd, men det var lite å finne i passende lengde. Er det noen som vet om andre steder enn glassmestre o.l hvor man kan få tak i plexiplater med ca 600mm lengde til en hyggelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med perforert stål? Funker fjell, og kan fåes rimelig hos blikkenslagere. Kapper opp etter mål også, nøyaktig på millimeteren. På med grunning, spraylakk og voila, heftigste grillen du får tak i.

Hvis ikke det faller i smak så er det ikke verre enn å søke opp "pleksiglass *stedetdubor*" på gule sider og ta noen telefoner, så har du full oversikt. Pris varierer nok en del etter tykkelse, men det er vel ikke allverdens du trenger. Bare husk at det riper lett da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troor det er en del glassmestre, bilinteriør og båt steder rundt omring her. Så siden jeg skal ha såpass lite så kanskje jeg kan få no avskjær. Det blir en Marshall amp i utseende, altså faceplate i gull og matchende potknotter, og et lakkert forsterkerkabinett, så valget står mellom plexiplate eller bare gjøre noe fett med en matchende lakkert planke. Kanskje jeg bare går for sistnevnte.

Men perforert stål kan funke knall på en annen forsterker jeg også vil tusle litt med. Er det ikke satans tungt? Selv om det er snakk om relativt små plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke satans tungt? Selv om det er snakk om relativt små plater.

Vel, tror det er snakk om 40-50% perforering, så da kan du jo finne arealet til plata, multiplisere med 1,5mm og dele på... tja, si 1,8 da, for god margin. Så er massetettheten til jern 4,5kg/dm3, stål burde være i nærheten.

Alt i alt: veier ikke så mye. Kjør på med noen anstendige skruer så stikker den ikke av. Du får tak i 0,7 tykkelse også, men den lager lett resonanslyder som er K J I P E, men mulig du slipper det problemet siden det er på ampen og ikke rett foran høyttalerne. 1-1,2mm er nok optimalt, 1,5 er mandig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.