Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delaysamplings "låt"


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Her om dagen satt jeg meg ned med Dg-stompen min , og satt meg ned med en delay , der feedbacken er sånn at den aldri stopper..

Og da begynte jeg jo fort å sample litt da ... Det kjipe er jo at , i motsetning til en looppedal , blir jo alt du spiller med i loopen .. Og da blir det fort mye lyder i bildet :P hehe .. men fortsatt , er litt tøft , og det er vel egentlig mest på gøy , ikke så veldig serøst :)

Tenkte jeg skulle dele det med folket ;) hehe ..

Alt er gjort i realtime osv osv osv ...

http://www.soundclick.com/bands/2/thenilse...riencemusic.htm

Er litt inspirert av magnetvideon jeg har delt med dere , så ... er en del ideer henta fra det ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet den er kjedelig . står det under..

Er som sagt mest lagd for moro skyld . Grunnen til at den blir kjedelig er jo at alt kommer oppåhverandre og ingenting forsvinner noe særlig :P det kommer av at alt er delay .. hehe ... men jeg syntes ideen var helt ok .. men takk for at du hørte :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var skikkelig bra jeg. Når jeg hold på men slikt hadde vi en 4 spors båndopptager... så jeg fatter egentlig ikke hvordan du gjør dette.

Hva er det du trenger av utstyr for å lage dette, og hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går oppå hverandre , .. Det er en Yamaha Dg-stomp som står på clean lyd , med en delay som har feedback som går evig lenge ..

Den holder på . Først slår jeg inn "trommene" hehe , og så legger jeg ting på etterhvert..

Jeg kan fade hele loopen ved å senke feedbacken til det blit lavere og så sette det opp på fullt igjen , det gjør jeg et par ganger ...

I tilleg , den "hoppinga" mot slutten er gjort ved å vri på time meteret , som gjør at den om-delayer delayen som allerede er ..

Alt er som sagt gjort på et spor , alt er i realtime ,ikke editert eller no sånnt .. syntes det var litt kult ..

Hadde vært fetere med en loop-pedal , for da kunne jeg spilt ting over loopen uten at det og ble loopet ... Det hele er jo inspirert av magnet videoen jeg håper dere alle har sett nå ..

Takk

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.