Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har kjøpt ny amp i Usa. Trenger hjelp ang frakt


mboogie

Anbefalte innlegg

Bare for å få det ut så jeg slipper å høre "bruk søkefunskjonen" :D

Jeg har gjort det, og det kommer bare opp feilmelding. Kun når jeg søkte på bare "kjøpe" så fikk jeg opp resultater. Og det var litt for lite spesifikt. Med "kjøpe forsterker" kjøpe usa" osv kom det bare feilmeldinger.

Men uansett. Har kjøpt en Randall MTS50watter som jeg fikk sendt til en kompis som studerer i Usa. Lurte bare på om noen med litt erfaring kunne svart på ett par spm ang dette.

Hva skjer om jeg Merker den som gift og skriver at verdien er 100 daler, også oppdager de at dette ikke stemmer. Hvor nøye er de egentlig? Er det stor sjangs for at den blir stoppa. Er jo en ganske stor tung eske.

Hva om jeg merker den med verdi 400 dollar. Og sier at den er second hand. Må jeg fortsatt betale moms av nyprisen på rundt 1000 dollar? For moms av 400 dollar skal jeg overleve. Sparer fortsatt sinnsykt mye da ampen koster 17800,- her i norge. Og det trur jeg er uten moduler, som følger med på denne. Har selvsagt instruert kompissen min i å rive av plast og diverse. Plus lørve eska litt så den ser ut som den kan ha vært brukt da...

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du kan jo få han til å merke den til under 100$, og second hand, om han selger den til deg for 100$ kan jo ikke de bevise at han lyver om.

Nei det kan de nok ikke. Kan jo få han til å skrive en salgskontrakt også for den saks skyld. Men vil jo tru at det finnes noe regelverk for slikt, om ikke så har du nettopp funnet århundrets smutthull :lol: Men vil helst være sikker da, har ikke lyst til at de skal beslaglegge ampen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Det er århundrets smutthull, de kan rett og slett ikke bevise at du måtte ut med mer.

MEN det er en hake. Mister du den får du ikke erstatning for mer enn $100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er århundrets smutthull, de kan rett og slett ikke bevise at du måtte ut med mer.

MEN det er en hake. Mister du den får du ikke erstatning for mer enn $100.

Jo sånnsett. Derfor jeg er frista til å skrive verdien til halvparten, så jeg får noe igjen om det går galt. Noen som har erfaring med US postal service, og om det er mye "svinn" i sendingene deres? . Sparer fortsatt MYE om jeg må betale moms for 500 daler da :D

Er det forresten noen som vet hva frakta er på en slik amp, og om det er lurt å bruke andre selskap en usps? Ampen veier 32lbs, er ikke helt sikker på hvor mye kg det er. Blir ikke å bruke UPS da de toller selv, og sender regning i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier greia? Tror du kommer billigst ut med Magnum sjøfrakt? Sjekk www.magnum.no. Da må du i så fall lage en kvittering/email som du kan sende til dem som tollkvittering, og den bør nok være noenlunde sannsynlig priset (halv pris, kanskje?). Da fikser de alt med tollklarering, du får noenlunde rein samvittighet (i ihvertfall 50% samvittighet...) og den kommer frem - men det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du må bevise at du har betalt $100. Dersom alle kvitteringer sier $1000, sliter du litt. Er jo gjerne datoer på slike også. :)

Han skal skal sende til meg skal åpne eska, ta av all plast, strips og slikt så det ikke ser helt nytt ut. Han skal også selvsagt ta ut kviteringer og alle andre ting som tyder på at det er nytt, og hva jeg betalte for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er århundrets smutthull, de kan rett og slett ikke bevise at du måtte ut med mer.

MEN det er en hake. Mister du den får du ikke erstatning for mer enn $100.

Jo sånnsett. Derfor jeg er frista til å skrive verdien til halvparten, så jeg får noe igjen om det går galt. Noen som har erfaring med US postal service, og om det er mye "svinn" i sendingene deres? . Sparer fortsatt MYE om jeg må betale moms for 500 daler da :D

Er det forresten noen som vet hva frakta er på en slik amp, og om det er lurt å bruke andre selskap en usps? Ampen veier 32lbs, er ikke helt sikker på hvor mye kg det er. Blir ikke å bruke UPS da de toller selv, og sender regning i ettertid.

Ja koster 130 dollar med USPS overseas express. Det tar 4 dager. Så ut til at fedex skulle ha 600usd, dhl 320 usd. Det er litt for drøyt.

Endret av mboogie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier greia? Tror du kommer billigst ut med Magnum sjøfrakt? Sjekk www.magnum.no. Da må du i så fall lage en kvittering/email som du kan sende til dem som tollkvittering, og den bør nok være noenlunde sannsynlig priset (halv pris, kanskje?). Da fikser de alt med tollklarering, du får noenlunde rein samvittighet (i ihvertfall 50% samvittighet...) og den kommer frem - men det tar litt tid.

Hehe har ikke mye dårlig samvittighet for å unndra litt moms nei. Syns avgiftene jeg betalte nettopp, når jeg kjøpte ny bil burde dekke evt moms for både meg å

og naboen på framtidige netthandler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke momsgrensen på instrumenter på 6000,-?

Momsgrensen er på 6000 dersom du har vært ute av landet i mer enn 24 timer og tar med deg varer tilbake inn. Det er ikke noe spesielt med instrumenter, men enkelte varer er i tillegg tollpliktige. Får du tilsendt varer fra utlandet, så er momsgrensen 200 kroner, evt. 1000 kroner hvis det er gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.