Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ang. strengesett


Roar

Anbefalte innlegg

Du må regne med å intonere gitaren på nytt når du bytter merke.

Dette har ikke noe med strengekvalitet å gjøre.

Jeg måtte intonere samtlige gitarer når jeg skiftet til Elixirstrenger.

Jepp, på grunn av ulike legeringer, og dermed ulik tension/spenning. :) Debris er en smart kar... ;)

Jeg bruker D'Addario konsekvent. Har prøvd Elixir, tilfeldigvis på en liten miniturné med høyskolen. Da røyk jeg for første gang på et par år en streng. Trivelig. :D Så, ut med Elixir og inn med samme gamle D'Addario. ;) Jeg likte heller ikke følelsen av Elixir.

Slashaxl: Dersom du har noen og tyve sett med rett tykkelse D'Addario, så kan jeg være behjelpelig med å minske tapet ditt. :) Slik at du kan kjøpe deg det du vil. :)

At jeg er smart, er jeg aldri blitt beskyldt for før ;)

Jeg tvang meg til å like Elixir, deilig å slippe å skifte strenger så ofte hehe.

Hadde alle strenger holdt like lenge så kunne jeg fint klart meg med EB, D`Addario, DR eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo store forskjeller på strenger, så en bør jo helt klart finne ut hva som passer til sitt bruk. Jeg bruker selv Everly Electric Rockers strenger, og er knall fornøyd med de. Jeg spiller blues, og funker fett til det. Mener å huske at de koster kr: 110,- pr. sett, ivertfall der jeg kjøper de. Har forespurt www.stikker.no om de kan ta de inn, men venter på svar. Er spent på om de klarer det og til hvilken pris.

skal komme med et svar til deg iløpet av morgendagen :)

Kjempe bra. Er bare å håpe da jo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne med å intonere gitaren på nytt når du bytter merke.

Dette har ikke noe med strengekvalitet å gjøre.

Jeg måtte intonere samtlige gitarer når jeg skiftet til Elixirstrenger.

Jepp, på grunn av ulike legeringer, og dermed ulik tension/spenning. :) Debris er en smart kar... ;)

Jeg bruker D'Addario konsekvent. Har prøvd Elixir, tilfeldigvis på en liten miniturné med høyskolen. Da røyk jeg for første gang på et par år en streng. Trivelig. :D Så, ut med Elixir og inn med samme gamle D'Addario. ;) Jeg likte heller ikke følelsen av Elixir.

Slashaxl: Dersom du har noen og tyve sett med rett tykkelse D'Addario, så kan jeg være behjelpelig med å minske tapet ditt. :) Slik at du kan kjøpe deg det du vil. :)

Hehe. Tykkelse er 011 til 052. Har igjen ca 21 sett tror jeg. Må se etter hvor mange jeg har for sikkerhets skyld. Hvilken tykkelse bruker så du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har kjørt på med D'Addario 009 i flere år av den enkle grunn at de var lettest å få tak i. Da jeg var innom den lokale musikksjappa kunne innehaveren (som jeg forøvrig har blitt godt kjent med) fortelle at han hadde tatt inn et nytt merke som skulle være ganske bra. Jeg skulle hente en gitar jeg hadde kjøpt ( Ibanez RG560 Bk) og så fikk jeg med et sett. Må si jeg var veldig fornøyd. Merket er Gibson Brite Wires 009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å prøver ut litt jeg, men akkurat nå bruker jeg D'Addario XL 0.10 og er ganske så fornøyd med de...!

Prøver å bruke litt dyrere og finere strenger på Fender'n min og så bruker jeg sånne billige strenger på min Les Paul 100... Kjenner ikke så mye forskjell da men... litt forskjell er det da...!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.