Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Korleis bli kvitt forsterkaren?


kazarius

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte i sommar ein Music Man 112RP one hundred. Har vore nøgd med forsterkaren til no, lydmessig i allefal. Problemet er at eg bur på internat, eg finn det litt stressande at den er så stor. Eg har bestemt meg for å selge den og skaffe ein liten/lettare forsterkar. Problemet er at eg ikkje får solgt den, eg begynner å bli utolmodig. Har lagt forsterkaren ut på finn, men ikkje fått noko særlig tilbakemelding. Har nokon nokre tips? Salgstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Music Man er egentlig et anerkjent merke på forsterkerfronten. Mulig du selger lettere om du oppsøker miljø hvor slike er mer ettertrakta. Er flere sider enn GN og Musikkweb hvor ting kan selges. :) Uten at jeg vet hvor du har avertert den. :)

Har ikkje avertert på musicweb, det er kanskje litt for dyrt. Forslag til andre stadar enn finn.no og musicweb?

Eg har spurt Hagstöm musikk i Bergen om dei vil selge forsterkaren for meg, men dei tar ikkje inn brukt utstyr før etter jul.

Til Jolle: Prisen eg har satt har blitt vurdert av ei av mine lokale musikkforetningar. Det er ein god pris, og ein lav pris for meg som er fattig student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest er det fordi Internett har blitt slik allemannseie at ingen vil kjøpe noe brukt som de kan får et par tusenlapper dyrere fette nytt. Musikkweb kryr av annonser som mange mest sannsynlig ler av fordi prisene er satt alfor høyt. Den triste sannehet er at uansett hva du betalte for et stykke utstyr, driter folk i det. Om de kan kjøpe det nytt fra Tyskland, med noen lapper i frakt, og det ender opp med å koste noe mer enn de det kan få det for brukt, vil de gjøre det...

Jeg solgte et Marshall 9100 rørsluttrinn for 3500 flis, fordi jeg visste at det kom til å koste skjorta å sende det... Og det gjorde det også. Borti 1000,- i frakt. Det var tyngre enn det posten tok, så det måtte med Tollpost eller noe. Face it, skal noe selges på bruktmarkedet i Norge, må det prises lavt, eller selges til en som ikke har spesielt peiling. Og nå som flere og flere får peiling, er det ikke lett å selge dyrt og brukt i Norge.

Jeg er fremdeles nysgjerrig på hva originalposteren ville ha for sin MM. Jeg så en til salgs for noe rundt 5000, på musikkweb, tror jeg. "Den som kjøper den ampen der for 5k, trenger hjelp", var mine første tanker. Du betaler litt mer, så får du en ENGL Thunder fra Danmark... Ganske logisk at en ukjent forsterker, som ikke har noe spesielt navn og rykte (Ampen er kjempebra, den. Men man kan ikke prise den som en Fender fra samme årsklasse..) ikke kan selge når den er overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne det er snakk om:

http://marked.gitarnorge.no/detail.php?siteid=817

Skal ha 6000,- for den.

Det der en en knallbra amp, men jeg er redd du ikke får mye mer en fire lapper for den. Det har kommet mange gode røramper på markedet med lave priser, og det er massevis av dem på bruktmarkedet. Jeg kjøpte min rørcombo (Carvin x100, tidlig åttitall) for under fire lapper for en del år siden og den er totalt strøken og har en del features som din mangler. Nå vil får jeg sikkert ikke mer en tre-fire lapper for den, selv om den strengt tatt er verdt mye mer.

Det eneste er hvis du kommer over en samler som ha den, men han ville nok funnet en billigere en et annet sted. MusicMan er ikke spesielt sjeldne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.