Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alesis låter!


Blirp

Anbefalte innlegg

Har en 15år gammel alesis quadra-verb gt.. den låter faktisk bra til noe.. om man bare tar seg litt tid til å skru. Dette er jo en digital effekt.. og digitale greier var ikke så bra på den tiden...

Har en TC g-major også... og delayen i q-verben låter mye varmere faktisk. Dessuten har q-verben innebygd preamp... som låter drit til distortion og den slags, men den kan man jo også bruke til å tweak'e frem sounden man ønsker.. den har også 11bånds grafisk eq som kan hjelpe deg MYE!!

Har faktisk klart å hente ut en ganske ok overdrive fra den og.. må tweak'e å skru en del, slenge på en kopressor(ikke intern!!) og sånt.. og det funker fint det... Men reverben er ikke den fineste jeg har hørt.. den minner meg litt om roland-verbene... ikke noe særlig varme og fyldige..

Den har også en litt kul sampling sak.. den kan være gøy å leke litt med...

Har hatt denne 1,5år nå ca... har tatt meg litt tid å få denne til å låte... men den funker!! skulle gjerne hatt en til!!

Så hvis noen vurderer å begynne å bygge et rack, så er q-verben absolutt en sak å begynne med for å teste ut om man ønsker å bygge videre... kjøpre min for bare 1300,- spenn!! Og har funnet mye billigere eksemplarer i ettertid. f.eks på musikkweb... (vet ikke om jeg har lov til å "reklamere" fom MW men... :P )

Jeg jobber i lydbransjen.. og har møtte flere slike på veien.. mange som bruker disse faktisk. spesielt til ekstra effekt greier på en rhodes eller lignende...

Syns den låter minst like bra som line6pro greiene...

Boksen er bare kul!!! :D

Håper noen av dere har testet denne... hva syns dere i så fall????

Venter i spenning :P

Endret av Blirp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jo men sann det er sikkert en helt grei sak det der.

i mitt eget tilfelle liker jeg bedre de gamle prosessorene,synes disse låter

bedre .Vet ikke kansje mindre overprodusert..

har feks prøvd boss sine gt5-6-8 ,å her syntes jeg gt5 var overlegen..

har også den gamle marshall jfx-1 ,denne låter kule sammen med jmp-1..

synes vell i grunn de nye tingene stjeler litt for mye av den gode amp tonen..

når det er sagt en god rørtopp med vreng ,i bruk med alesisen låter helt sikkert kule..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. det er det jeg tror og... tror alt av simulatorer og drit de slenger inn som "skal" låte bra egentlig ødelegger den gode tonen som du sier...

Men de som kan det med simulatorer og greier koster jo en arm og et hode... f.eks Lexicon sakene..... har en PCM 91 på jobb... den låter jo helt sinnsykt.. har aldrig hørt noe bedre... men koster da 24000,-spenn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker QV'en mellom en Marshall JMP1 og et Marshall EL34 50/50, og jeg sliter med å finne ut om man kan bypasse preamp-delen på Alesisen.

Du kan nok ikke bypasse bare preampen tror jeg. men den har en effektloop.. og preampen er før loopen... og de digitale effektene slik som delay og resten er etter loopen. så du kan jo lure det til med et switch-system på en eller annen måte.. men det lureste er vel å gjøre det via midi... lage flere presets.. med og uten vreng.. eller forskjellige vrenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har prøvd å kjøre JMP1'en rett til retur på QV'en sin effektsløyfe. Men jeg mener å huske at da mista jeg direktesignalet.. Slik at hvis jeg brukte delay så slo jeg an en tone, og ingen lyd kom før selve ekkoet.

tja mulig jeg tar feil.men jmp 1 må mest sannsynlig komme først

dette er en god preamp ,så jeg ville aldri kjørt den gjennom en effektsløyfe.

heller prossesor igjennom jmp 1 sin effektsløyfe.

nå kjenner ikke jeg Qv men hvis det går å slå av å på effekter må det vel være mulig å slå av preampen

også..har dere sjekka i bruksanvisningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMP'en stod ikke i parallell med QV'en, jeg prøvde dette:

Gitar -> JMP! -> FX return på QV (i håp om å bypasse preampdelen og kun få effektene) ->poweramp

...og da fikk jeg kun ekkoet når jeg kjørte delay :lol:

eff-loopen på Qv'en kan slås av og på... det er individuelt ved hver preset... men.. du kan også skjekke mix-menyen.. der har du en innebygd mixer som man kan stille inn hvor mye man vil ha av direktesignelet.. eller delay... og div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puslet med den nå, og direktesignalet får man ikke med uten å gå gjennom preamp-delen. Det som plager meg er at preampdelen farger lyden på effektene men ikke direktesignalet. Til tross for at preampdelen står på flat EQ og alle funksjoner er av. Så om jeg bruker delay så låter ekkoet mørkere enn direktesignalet. Setter jeg preampdelen på presence eller bright blir ekkoet skarpere enn direktesignalet...I can't win.

Jeg vil ha en T.C. G-major i stedet! :D

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puslet med den nå, og direktesignalet får man ikke med uten å gå gjennom preamp-delen. Det som plager meg er at preampdelen farger lyden på effektene men ikke direktesignalet. Til tross for at preampdelen står på flat EQ og alle funksjoner er av. Så om jeg bruker delay så låter ekkoet mørkere enn direktesignalet. Setter jeg preampdelen på presence eller bright blir ekkoet skarpere enn direktesignalet...I can't win.

Jeg vil ha en T.C. G-major i stedet! :D

hehe.. Det kule med TC'n er at den farver ikke signalet i det hele.

Det er nettopp det jeg liker med qv'en.. jeg liker litt sære og spesielle effekter uten å overdrive ... så den passer fint for meg :P;)

Så bruker jeg TC på straight'e ting.. og QV'n på litt særere ting :P

Endret av Blirp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.