Web Analytics
Jump to content

Radio i ampen?

DoktorB
 Share

Recommended Posts

Plutselig i dag kan det høres radio svakt fra ampen min når den er på, dette har ikke skjedd før. Kan det ha skjedd noe galt med ampen? Er dette et omen om noe verre som kommer? Jeg har spillejobb hver dag fra søndag nå til 10des, så dette er faen krise i såfall!

M.

Ta det med ro, det er vanlig med rørforsterkere. Jeg har hvert ute for det selv opptil flere ganger. Har forresten også fått inn alle vokal signalene fra miksepulten gjennom forsterkeren min en gang, det var ikke veldig moro. Men som sagt, det er ikke så mye å gjøre med det, du kan skru ned gain'en litt og prøve å sette forsterkeren i en annen posisjon. Er ikke alltid det hjelper, men det er verdt er forsøk.

Ikke noe omen i det heletatt. Du kan jo gå over kabler og jordinga på gitaren. Wah'er kan jo også være glad i radio. Som nevnt så kan det å skru litt ned gain hjelpe (en har jo uttrykket "less gain, more volume"). Prøv slike ting først, så får du se om det fortsatt plager deg...

Hehe.. skjedde med meg da vi skulle spille inn en låt en gang... veldig irriterende hvis man er midt i en inprovisert solo som man er litt småfornøyd med... brukte da en marshall valvestate... har brukt en mesa i to år nå... det har aldrig skjedd med den....

Fikk inn tv på min en gang.

Går bare å drømmer om den gangen jeg kan få en like bra amp som det du har!

Tv altså? Seriøst?

Ja. Fikk inn Cartoon Network....