Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Supreme XL


Fr0st

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spiller ingen rolle om du hadde bygget og designet hva som helst

Nei, for litt erfaring med *elektronikk* har jo ingenting med kvaliteten i elektronikk å gjøre, har det vel. Bare magi og trolldom som gjelder innen gitarforsterkning. For gudene skal vite at folk ikke tør bruke noen tørre kalde fakta og objektive designkriterier når de skal vurdere ting.

hvis du ikke hører det ,he he oops kan hende du har dårlig hørsel..

men men det handler vell selvfølgelig om smak (jeg liker litt diskusjon)

forresten ,det som er tingen er.Det er samma hvor mye forvrengt i fillebiter du synes det er.

Du klarer virkelig ikke å holde deg unna Ad Hominem-argumenter? Jaja, jeg har heller dårlig hørsel enn mangel andre steder.

Men såklart er smak viktig. Det eneste jeg sier deg er at det ikke er noen TEKNISK grunn til at du skal foretrekke rørforsterkere. Så da bør du spørre deg selv hva som er den *egentlige* grunnen til preferansen din. Svaret kan overraske.

Men kritisk tenkning er vel kanskje ikke musikerenes sterke side til tider.

Og forøvrig spiller jeg metal med mer forvrengning og kompresjon enn mange her inne.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller ingen rolle om du hadde bygget og designet hva som helst

Nei, for litt erfaring med *elektronikk* har jo ingenting med kvaliteten i elektronikk å gjøre, har det vel. Bare magi og trolldom som gjelder innen gitarforsterkning. For gudene skal vite at folk ikke tør bruke noen tørre kalde fakta og objektive designkriterier når de skal vurdere ting.

hvis du ikke hører det ,he he oops kan hende du har dårlig hørsel..

men men det handler vell selvfølgelig om smak (jeg liker litt diskusjon)

forresten ,det som er tingen er.Det er samma hvor mye forvrengt i fillebiter du synes det er.

Du klarer virkelig ikke å holde deg unna Ad Hominem-argumenter? Jaja, jeg har heller dårlig hørsel enn mangel andre steder.

Men såklart er smak viktig. Det eneste jeg sier deg er at det ikke er noen TEKNISK grunn til at du skal foretrekke rørforsterkere. Så da bør du spørre deg selv hva som er den *egentlige* grunnen til preferansen din. Svaret kan overraske.

Men kritisk tenkning er vel kanskje ikke musikerenes sterke side til tider.

Og forøvrig spiller jeg metal med mer forvrengning og kompresjon enn mange her inne.... ;)

jo jo kan hende du misforsto den om designa hva som helst..men poenget

var ikke vor god du synes du er å lage en forsterker.for det finnes masse av de som lager selv.

all ære til dere...men....dette gjør dere slett ikke til spesialister å bedrevitere.Da hadde vell kansje dere

jobbet for en av de store..typisk dere er å slenge på noen fine ord om hvordan dere har greie på det.

men når alt kommer til alt så er det enkelt individets øre det kommer an på..

har forøvrig heller aldri betvilt at bedre elektronik gjør en bedre amp.men at en rør amp med god elektronikk knuser...eller det kan jo for såvidt være så som så det også i mitt tilfelle..siden jeg alltid går tilbake til marshall sine stack eller jcm800 serien..forresten irriterende crappy clean lyd i disse.men vreng

jum jum..

å helt enig når det gjelder teknisk grunn...for den dagen de klarer å lage en transistor like god som en rør

så skal jeg nok se lyset..i allefall ryggen min.

Ser forresten du spiller metal..da er du ikke alene..har spilt metall i 25 år and still going...

jo mer jeg tenker på det så var dette en tåplig debatt,siden hver sin smak teller..

Endret av pop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slapp av - din smak skal ikke havne under angrep. Alt jeg vil fram til er at det finnes andre ting enn rør der ute som teknisk sett kan lyde kliss likt som rør.

Sånn akkurat når det gjelder bedreviting... hvorfor skulle jeg gidde å utdanne meg innen elektronikk dersom det ikke ga meg et kunnskapsfortrinn overfor de som gjør andre ting? ;) Jeg gjorde det netttop FOR å bli spesialist, og i en del sammenhanger faktisk bedreviter, for det er vel ikke alltid et negativt ord, er det?. Og nå mener jeg teknisk, ikke noe sagt om subjektiv oppfattet kvalitet.

Hva folk vil ha selv må de selv stå for. Men alt for ofte er folk alt for "boks"-orienterte på slikt. "Det må være rør". "Kabelen må være gul". Du kan finne på andre festlige ting selv ;)

Men hvem skal man til syvende og sist tro på? Ingeniører (med teknisk fagkunnskap, mind you, og ofte litt innsikt i mennesker også ;)) som forteller deg at to signaler er kliss like måleteknisk sett, eller en kar med store ører som står der og roper så høyt han kan at to bokser låter heeeeelt forskjellig, når han har blitt lurt til å høre på den samme tingen to ganger?

Add insult to injury, og legg til at han sannsynligvis blir sett ned på av sine meningsfeller dersom han mot formodning skulle finne på å tro at måleinstrumenter med følsomhet flere tusen ganger bedre enn menneskeøret skulle kunne måle noe annet enn det samme øret. For det er nemlig en annen faktor: Gruppetenking.

Mennesket er desverre det svake leddet i alt for mange sammenhenger. Psykoakustikk er noe som flere burde ta seg tid til å sette seg inn i, for det foregår MYE spennende i hodet... ;)

Det er ikke så ulikt gatekryss der du "alltid" får rødt lys, vann som alltid koker over etc. Menneskets lodd er desverre å være feilalktig og å anta ting man ikke kan nok om. Meg selv inkludert. Vi er bare mennesker, med våre feil og fordeler.

Og når det gjelder topic... vurder å se på Triple XXX, den får glimrende omtaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

festlig du skulle nevne tripple xxx

har en slik stående..toppen da

ser mange bruker denne, jeg har hatt min i 3mnd

skulle aldri tro jeg skulle si dette men den er for hot for meg..

Den har allikevel et hav av muligheter å poter å justere på ,så god lyd må da være mulig..

vurderer å skifte over til el 34 utgangsrør for å se om jeg liker den bedre da.

men men er du ute etter masse lyd så blåser den øra av deg glatt..

ja å en ting til her er det "sinnsykt" mye vreng

å en veldig god clean kanal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey 5150 eller 6550 er ampen for deg. Låter fett som fanden til metall og du burde klare å finne en brukt for 6-7000, kanskje mindre også hvis du er heldig.

ja hvorfor ikke prøve en 5150.

denne er veldig populær i metal miljøet hvertfall.

kansje ikke den beste clean kanalen, eller etter hva jeg har hørt.

men skal være god på vreng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey 5150 eller 6550 er ampen for deg. Låter fett som fanden til metall og du burde klare å finne en brukt for 6-7000, kanskje mindre også hvis du er heldig.

ja hvorfor ikke prøve en 5150.

denne er veldig populær i metal miljøet hvertfall.

kansje ikke den beste clean kanalen, eller etter hva jeg har hørt.

men skal være god på vreng...

Å kalle cleankanalen bra er en overdrivelse ja, men den fungerer da til sitt bruk den også. Det morsomme er at du kan få mer vreng i clean kanalen på en 5150 enn på mange andre forsterkere sin vrengkanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjekket ut Randall Dimedage Signature X2. Dimebag spilte jo som sagt ikke noe som sies å være annet enn ekstrem metal. Dette er også en transistor så jeg tror ikke du skal legge din lit til rør-freaksa som hardnakket mener at alt annet enn rør er piss. Så klart fins det transistorer som er bra og en er regnet som en virkelig klassiker, nemlig Roland sin JC 120. Ettertraktet for sin cleanlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjekket ut Randall Dimedage Signature X2. Dimebag spilte jo som sagt ikke noe som sies å være annet enn ekstrem metal. Dette er også en transistor så jeg tror ikke du skal legge din lit til rør-freaksa som hardnakket mener at alt annet enn rør er piss. Så klart fins det transistorer som er bra og en er regnet som en virkelig klassiker, nemlig Roland sin JC 120. Ettertraktet for sin cleanlyd.

he he sjekk ut hva dime spilte på når han ble stor gutt.vake randall det nei...

men selvfølgelig kan det finnes en god transistor amp.jc-120 låter veldig bra clean

men henger vel ikke helt med på vreng.dessuten er den vell like dyr som en grei

rørtopp .

når det gjelder randall har jeg ikke prøvd den ,men den har sikkert en bedre vreng kanal en jc.denne er også dyr.

mitt tips ,ta deg en tur på den lokale sjappa å prøv litt forskjellig,finn ut hva du liker

å gå for den..eller vent til du har nok penger til å kjøpe akkurat den ampen du har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skjekket ut Randall Dimedage Signature X2. Dimebag spilte jo som sagt ikke noe som sies å være annet enn ekstrem metal. Dette er også en transistor så jeg tror ikke du skal legge din lit til rør-freaksa som hardnakket mener at alt annet enn rør er piss. Så klart fins det transistorer som er bra og en er regnet som en virkelig klassiker, nemlig Roland sin JC 120. Ettertraktet for sin cleanlyd.

he he sjekk ut hva dime spilte på når han ble stor gutt.vake randall det nei...

men selvfølgelig kan det finnes en god transistor amp.jc-120 låter veldig bra clean

men henger vel ikke helt med på vreng.dessuten er den vell like dyr som en grei

rørtopp .

når det gjelder randall har jeg ikke prøvd den ,men den har sikkert en bedre vreng kanal en jc.denne er også dyr.

mitt tips ,ta deg en tur på den lokale sjappa å prøv litt forskjellig,finn ut hva du liker

å gå for den..eller vent til du har nok penger til å kjøpe akkurat den ampen du har lyst på..

Nå spilte jo Dime på Randall til Krank kjøpte ham :D

Han hadde feit lyd med Randall i hva da...25 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.