Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Supreme XL


Fr0st

Anbefalte innlegg

noen som har prøvd Peavey Supreme XL? den er billig i forhold til f eks. peavey 6550, eller 5150.

eller er det noen andre (og billige) amper som funker for ekstrem musikk? har tenkt litt på mesa....

jeg er bare litt på utkikk, blir ikke kjøp med det første grunnet militærtjeneste..

musikk typer jeg spiller er black, death thrash ol. så er på utkikk etter toppforsterker til det formålet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja. Den er ganske dårlig. Det er en transistorforsterker, så den er billig ;-)

Valveking-serien til peavey låter bra, men hvor godt de holder veit jeg ikke. Mye spenn har du? Mitt oppsett (Engl 530+Carvin 2x50w) kosta 5250, og låter vilt bra. Fikk vanvittig deal på sluttrinnet da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på feil jorde min venn. Transistorer er like bra som rør, brukt rett. Alt kommer an på applikasjon, og hvem som designer drit...eh, boksen.

Anyway, tenk litt på at de aller, aller fleste vrengpedaler med godt rykte er basert på ikke bare transistorer, men transistorbaserte integrerte operasjonsforsterkere.

Så det med at gode kretser må ha rør er rett og slett en myte. Jepp, rør er dyrere, men det gir jo cred blant musikere som andre steder i befolkningen. Hi-Fi-folk comes to mind.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på feil jorde min venn. Transistorer er like bra som rør, brukt rett. Alt kommer an på applikasjon, og hvem som designer drit...eh, boksen.

Anyway, tenk litt på at de aller, aller fleste vrengpedaler med godt rykte er basert på ikke bare transistorer, men transistorbaserte integrerte operasjonsforsterkere.

Så det med at gode kretser må ha rør er rett og slett en myte. Jepp, rør er dyrere, men det gir jo cred blant musikere som andre steder i befolkningen. Hi-Fi-folk comes to mind.

jaja stakkars deg, må ha lite penger du.eller så har du ramla å slått deg hardt...

lurer du ikke på hvorfor det koster dobbelt så mye for en rør amp eller hvorfor alle større gitarister

bruker rør.

hvorfor har ikke velrenomerte forsterker merker kuttet ut rørbaserte amper for lenge siden.dette er jo

gammel teknologi.

kan det være den varme gode autentiske lyden en rør amp gir????som det ikke finnes en transistor amp

som kan matche....garantert...

dette kommer du til å finne ut en dag selv ...for du kan jo umulig ha prøvd en skikkelig røramp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja stakkars deg, må ha lite penger du.eller så har du ramla å slått deg hardt...

Hehe, min økonomi eller mentale helse har lite med saken å gjøre. Heldigvis. (Sånn litt på siden, fint å høre at du har mye penger i det minste... *chuckle* )

lurer du ikke på hvorfor det koster dobbelt så mye for en rør amp eller hvorfor alle større gitarister

bruker rør.

Nei, faktisk ikke :) Rør er dyrere, det ser du vel at jeg skrev? ;) Faktisk er jeg enig i at rør ofte lyder bedre i de kommersielle produktene. Men det er dermed IKKE sagt at det ikke går an å bygge transistorforsterkere som lyder bra. Logikkens lille mysterium....

hvorfor har ikke velrenomerte forsterker merker kuttet ut rørbaserte amper for lenge siden.dette er jo

gammel teknologi.

Jeg har aldri sagt at rør lyder dårligere... ;)

kan det være den varme gode autentiske lyden en rør amp gir????som det ikke finnes en transistor amp

som kan matche....garantert...

Jeg vil gjerne se en bra forklaring av hva du mener med "autentisk" all den tid gitarlyden blir forvrengt i fillebiter på sin vei gjennom de fleste røramper. De beste ampene når det gjelder *autentisitet* er faktisk transistoramper. Null sagt om subjektiv kvalitet så klart.

dette kommer du til å finne ut en dag selv ...for du kan jo umulig ha prøvd en skikkelig røramp

Hihi. Jeg designer og bygger forsterkere med både rør og transistorer. Men hey, når ble dette en en konkurranse om eget ego? Oh wait, human nature. I likhet med mytene om god lyd og nytelse. For de er det MANGE av.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd Peavey Supreme XL? den er billig i forhold til f eks. peavey 6550, eller 5150.

eller er det noen andre (og billige) amper som funker for ekstrem musikk? har tenkt litt på mesa....

jeg er bare litt på utkikk, blir ikke kjøp med det første grunnet militærtjeneste..

musikk typer jeg spiller er black, death thrash ol. så er på utkikk etter toppforsterker til det formålet:)

Eg prøvde den for lenge sidan og vart imponert over kor bra den let i forlhold til prislappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja stakkars deg, må ha lite penger du.eller så har du ramla å slått deg hardt...

Hehe, min økonomi eller mentale helse har lite med saken å gjøre. Heldigvis. (Sånn litt på siden, fint å høre at du har mye penger i det minste... *chuckle* )

lurer du ikke på hvorfor det koster dobbelt så mye for en rør amp eller hvorfor alle større gitarister

bruker rør.

Nei, faktisk ikke :) Rør er dyrere, det ser du vel at jeg skrev? ;) Faktisk er jeg enig i at rør ofte lyder bedre i de kommersielle produktene. Men det er dermed IKKE sagt at det ikke går an å bygge transistorforsterkere som lyder bra. Logikkens lille mysterium....

hvorfor har ikke velrenomerte forsterker merker kuttet ut rørbaserte amper for lenge siden.dette er jo

gammel teknologi.

Jeg har aldri sagt at rør lyder dårligere... ;)

kan det være den varme gode autentiske lyden en rør amp gir????som det ikke finnes en transistor amp

som kan matche....garantert...

Jeg vil gjerne se en bra forklaring av hva du mener med "autentisk" all den tid gitarlyden blir forvrengt i fillebiter på sin vei gjennom de fleste røramper. De beste ampene når det gjelder *autentisitet* er faktisk transistoramper. Null sagt om subjektiv kvalitet så klart.

dette kommer du til å finne ut en dag selv ...for du kan jo umulig ha prøvd en skikkelig røramp

Hihi. Jeg designer og bygger forsterkere med både rør og transistorer. Men hey, når ble dette en en konkurranse om eget ego? Oh wait, human nature. I likhet med mytene om god lyd og nytelse. For de er det MANGE av.

spiller ingen rolle om du hadde bygget og designet hva som helst

en god gitar rør amp spiller fletta av en transistor uansett.

hvis du ikke hører det ,he he oops kan hende du har dårlig hørsel..

men men det handler vell selvfølgelig om smak (jeg liker litt diskusjon)

forresten ,det som er tingen er.Det er samma hvor mye forvrengt i fillebiter du synes det er.

det er jo hvordan lyden blir til slutt som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å si om det er rør eller transistor det er snakk om i denne applikasjonen her.. Fordelen med rør er dynamikk og harmonisk forvregning som blir på en litt annen måte.

Spiller dømetall? Prøv ampeg VH-140C. Bare solidstate, bare godlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tipset, pappa;)

ja jeg spiller mest dø\svart metall. og til alle dere andre. transistor eller rør har ingen betydning fra min side..

tror ikke det er så mange som egentlig kan høre stor forskjell på en mosfet transistor å rør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey har alltid vært konge med hva du får for penga. I statene ihvertfall..

Du bør seriøst prøve valveking, den låter grisebra, og er billig som fy.

Ellers er har du jo randall, ålreite transistorforsterkere til en billig penge. Og så har du kanskje jcm 800 med boost foran, mange som har brukt den komboen der og fått kongelyd. Lett salgbart også..

Hvor mye penger har du tenkt å spytte inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.