Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva synes du om de ulike gitaristene?


lightningboy

Anbefalte innlegg

Bruce Boulliet (som er både raskere og bedre enn ALLE som hittil er nevnt):

Sinnsyk sweeping-evne, god melodisk kontroll til bla. blues og rock, men også funk og jazz. Boulliet er en "teoretisk maskin", som lett kan spille det aller meste.

Låter: Scarified, Sacrifice og Every Inch A Woman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruce Boulliet (som er både raskere og bedre enn ALLE som hittil er nevnt):

Sinnsyk sweeping-evne, god melodisk kontroll til bla. blues og rock, men også funk og jazz. Boulliet er en "teoretisk maskin", som lett kan spille det aller meste.

Låter: Scarified, Sacrifice og Every Inch A Woman

Var det ikke Bruce som måtte gi opp Racer X fordi han ikke holdt følge med Gilbert? Og å gi Bruce æren for Racer X låter skrevet av Gilbert er vel litt på kanten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke Bruce som måtte gi opp Racer X fordi han ikke holdt følge med Gilbert?
Det var Gilbert som ga opp Racer X, Bouillet fikk inn Chris Arvan på gitar og fortsatte en stund før bandet ble oppløst. Rent teknisk var Bruce Bouillet på høyde med Gilbert, det er lett å høre på Live Extreme Vol. 1. Han hadde ikke en like unik stil, noe som gjør ham mindre interessant i mine øyne(og ører), men han var fremdeles en gitarist jeg gjerne hadde hørt på i andre sammenhenger enn Racer X.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet hvordan Racer X forsvant, at Gilbert took off to Mr. Big og at resten av bandet prøvde med et par gitarister. The Scream ble ikke en stor hit akkurat.

Og da er vi vel på startpunktet igjen. Mange kan spille det meste teknisk, men det er hva de spiller som avgjør om de er "gode" gitarister. Og med det mener jeg ikke at "less is more". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vi vel på startpunktet igjen. Mange kan spille det meste teknisk, men det er hva de spiller som avgjør om de er "gode" gitarister. Og med det mener jeg ikke at "less is more". ;)

Vet hva du sikter til, og jeg kan si meg enig med deg der. Bouillet vil jeg allikevel si var en bra gitarist, og da tenker jeg på mer enn bare teknikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og Uriah Heep og Neil Young har aldri vært prog.

Er det ikke sånn at Neil Young ikke er prog, men at Uriah Heep er det? Mulig jeg tar feil nå, men det høres litt sånn ut på plata The Magician's Birthday... Hmm.... Dette var rart :P

I følge Wikipediaen deres er de Progressive Rock, Hard Rock og Heavy Metal, som jeg også mener de er. Wikien deres: http://en.wikipedia.org/wiki/Uriah_Heep_%28band%29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også høre proggen i låtene, blant annet taktskifte. Husk en ting, det finnes mye dårlig prog også Uriah Heep og Neil Young f.eks ;)

Trenger det å være et kriterie for at musikk skal betegnes som progressiv? Not in my book!

...og Uriah Heep og Neil Young har aldri vært prog.

Nei det er ikke et kriterie, men det er en av hovedingrediensene i prog. Uriah Heep og Neil Young er prog jo, Både Wiki og Allmusic oppfører Uriah Heep som prog, Neil Young er ikke oppført som det men jeg vil helt klart si han er prog det på grunnlag av diskusjoner med noen progeksperter som har ALT av progressive rock. Dixie Dregs med Steve Morse er heller ikke oppført som prog på Allmusic men de er uten tvil like mye prog som de er veskyst rock.

Bruce Boulliet (som er både raskere og bedre enn ALLE som hittil er nevnt):

Sinnsyk sweeping-evne, god melodisk kontroll til bla. blues og rock, men også funk og jazz. Boulliet er en "teoretisk maskin", som lett kan spille det aller meste.

Låter: Scarified, Sacrifice og Every Inch A Woman

Scarified er grisefet, Racer x rules!

Har Boulliet spilt i Kiss? Isåfall om det er han så er han kul.

Forresten: Hva er greia med å kalle Batio verdens raskeste når han utvilsomt IKKE er det?

“Michael Angelo Batio, the world’s fastest guitarist and inventor of the mind-boggling double guitar ...” Guitar World July 2005

“The most blazing guitarist on the planet”! Guitar World, July 2005

VOTED THE NO. 1 SHREDDER OF ALL TIME! Guitar One Magazine April 2003

Dette betyr jo ikke nødvendigvis at han er det, men han blir regnet for å være det. Og jeg har aldri hørt noen spille like rent og kjappt som Angelo. Chris Impellitteri er ganske kjappt, men han spiller ikke like rent og han jukser mye når han shredder, samme gjelds Malmsteen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Scream ble ikke en stor hit akkurat.

Nei, men det mener jeg har noe med tiden å gjøre. Føstealbummet deres oser jo early-80's stil, mens i '91 når den kom ut var det use your illusions og superpop-poison som passet inn. Ikke gromharry speed/heavy metal. Og the scream ruler jo hardt. Men er forsovidt enig, liker gilbert bedre. Men Bruce er syk han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Michael Angelo Batio, the world’s fastest guitarist and inventor of the mind-boggling double guitar ...” Guitar World July 2005

“The most blazing guitarist on the planet”! Guitar World, July 2005

VOTED THE NO. 1 SHREDDER OF ALL TIME! Guitar One Magazine April 2003

Her har du, med Michael Angelo Batios velsignelse, den nøyaktige liste over de raskeste gitaristene:

http://deb13.proboards31.com/index.cgi?boa...read=1158846971

Kun alternate picking, da, men sånn sett er den så nøyaktig som det går an.

han jukser mye når han shredder, samme gjelds Malmsteen.

Nei, Malmsteen 'jukser' ikke når han spiller. Han spiller rent, i motsetning til Impellitteri.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lett si noe om disse:

Steve Vai: Ekstrem dyktig, med rette nevnt blant de aller største gjennom tidene.

De andre: Sirkusartister som tror musikk er konkurranse, latterlige folk.

Hva faen? Du eier ikke peiling.

Eller jo forresten; John Sykes og George Lynch er jo gode eksempler på umusikalske fjols!

George Lynch :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Michael Angelo Batio, the world’s fastest guitarist and inventor of the mind-boggling double guitar ...” Guitar World July 2005

“The most blazing guitarist on the planet”! Guitar World, July 2005

VOTED THE NO. 1 SHREDDER OF ALL TIME! Guitar One Magazine April 2003

Her har du, med Michael Angelo Batios velsignelse, den nøyaktige liste over de raskeste gitaristene:

http://deb13.proboards31.com/index.cgi?boa...read=1158846971

Kun alternate picking, da, men sånn sett er den så nøyaktig som det går an.

han jukser mye når han shredder, samme gjelds Malmsteen.

Nei, Malmsteen 'jukser' ikke når han spiller. Han spiller rent, i motsetning til Impellitteri.

Først Malmsteen, jo han spiller nesten aldri ren alternate han economy picker og later som om han spiller alternate. Eller, regner nå vertfall med at han vil at vi skal tro at han alternate picker. At han spiller mer rent enn Impellitteri skal jeg ikke nekte for, men Impellitteri er raskere.

Over til den undersøkelsen... Hvem har laget den? Hvordan har han funnet ut dette lurer jeg på? En sånn liste er i all utgangspunkt veldig fett, men jeg tviler på sannheten til den.

At Greg How skulle være treigere enn Mark Tremonti(Creed) har jeg ikke trua på. Eller at John Mclaughlin er raskere enn Jason Becker og Michael Angelo Batio. Dessuten så betyr det ikke at den har noe med MAB å gjøre fordi på den ligger på forumet. Har lest flere steder flere steder at Michael Angelo batio har rekorden med 33 toner i sekundet, det ene stedet tror jeg var et gitarblad.

Neil Zaza - 13 nps (i'm sure he can pick quicker than this... i just don't have many good quality recordings)
Dette sier litt om hvor snever denne guiden er, det er jo basert på opptak av låter ser det ut som, og da har de sikkert valgt Freight Train som den raskeste til MAB selv om alle er klar over at han kan spille mye kjappere. Freight Train spiller han jo med med "begge hendene" og Criss Cross.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først Malmsteen, jo han spiller nesten aldri ren alternate han economy picker og later som om han spiller alternate. Eller, regner nå vertfall med at han vil at vi skal tro at han alternate picker. At han spiller mer rent enn Impellitteri skal jeg ikke nekte for, men Impellitteri er raskere.
Malmsteen bruker begge deler, ja, og hva så? Han bryr seg fint lite om 'regler' med gitarspillet sitt, han gjør bare det som virker naturlig for ham.
Over til den undersøkelsen... Hvem har laget den? Hvordan har han funnet ut dette lurer jeg på? En sånn liste er i all utgangspunkt veldig fett, men jeg tviler på sannheten til den.

At Greg How skulle være treigere enn Mark Tremonti(Creed) har jeg ikke trua på. Eller at John Mclaughlin er raskere enn Jason Becker og Michael Angelo Batio. Dessuten så betyr det ikke at den har noe med MAB å gjøre fordi på den ligger på forumet. Har lest flere steder flere steder at Michael Angelo batio har rekorden med 33 toner i sekundet, det ene stedet tror jeg var et gitarblad.

Du får tro hva du vil, men faktum er at Willie Jordan er den eneste som faktisk har målt disse gitaristene, og har også lagt ut klipp der folk selv kan høre hvor raske gitaristene er. De greiene med 33 noter i sekundet er bare tull, det er fysisk umulig å spille så fort uansett teknikk.

Jordan har hørt flere shredopptak enn noen annen, han kan det meste om spillestilen. Batio har flere ganger uttrykt sin annerkjennelse for Jordans målinger, som er en av grunnene til at denne listen er 'sticky' på forumet hans. Han fikk faktisk Hands Without Shadows signert i gave av Batio, tilsendt fra Batio personlig.

Neil Zaza - 13 nps (i'm sure he can pick quicker than this... i just don't have many good quality recordings)
Dette sier litt om hvor snever denne guiden er, det er jo basert på opptak av låter ser det ut som, og da har de sikkert valgt Freight Train som den raskeste til MAB selv om alle er klar over at han kan spille mye kjappere. Freight Train spiller han jo med med "begge hendene" og Criss Cross.

Han spiller soloen på helt vanlig måte, det er bare på videoen han bruker dobbelgitaren, der mimer han til studio-opptaket. Og siden du lurer, så er det soloen til "O.F.R." som ble målt, nærmere bestemt introen.

Og selvfølgelig er den basert på opptak, hvordan skal han ellers finne ut hastigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det mener jeg har noe med tiden å gjøre. Føstealbummet deres oser jo early-80's stil, mens i '91 når den kom ut var det use your illusions og superpop-poison som passet inn. Ikke gromharry speed/heavy metal. Og the scream ruler jo hardt. Men er forsovidt enig, liker gilbert bedre. Men Bruce er syk han og.

Men det er vel nettopp det at UYI-albumene samt poison o.l ikke ble like stort på tidlig 90-tallet at grudge ble populært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.