Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jazz


Stargazer

Anbefalte innlegg

Bugge wesseltoft

Wibutee

John scofield

- Ja, vet han er nevnt, men han fortjener litt mer omtale. Sjekk ut platene uberjam, a go go, up all night, quiet, works for me

Shining

Tord Gustavsen trio

Elektro ompaniet

Thelonious monk

Susanna and the magical orchestra

Medenski, Martin and wood

John Patitucci (spesielt platene now og one more angel)

Farmers market

Dag arnesen

Come shine

Cloroform

Birgitte Damberg Trio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Start gjerne med den mest kjente jazzplata, Kind Of Blue. Det er en plate man kan høre på i evigheter uten å bli lei.

What he said. Slenger vi på A Love Supreme med John Coltrane, så har vi en vinner.

Hvis du er interessert i avant-gardejazz så vil jeg anbefale deg Out to Lunch med Eric Dolphy.

Eric Dolphy! Oh yeah! Out to lunch er så sjukt bra!

En stor jazzmusiker som ikke var på kjøret? Vel, father of jazz himself - Louis Armstrong - tok seg riktignok en daglig røyk marihuana, men på kjøret? Neiggu om han var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start gjerne med den mest kjente jazzplata, Kind Of Blue. Det er en plate man kan høre på i evigheter uten å bli lei.

What he said. Slenger vi på A Love Supreme med John Coltrane, så har vi en vinner.

Hvis du er interessert i avant-gardejazz så vil jeg anbefale deg Out to Lunch med Eric Dolphy.

Eric Dolphy! Oh yeah! Out to lunch er så sjukt bra!

En stor jazzmusiker som ikke var på kjøret? Vel, father of jazz himself - Louis Armstrong - tok seg riktignok en daglig røyk marihuana, men på kjøret? Neiggu om han var..

Du kan jo gjette x antall ganger hvem som anbefalte meg skiva og artisten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til jazz for meg gikk igjennom fusion, vil anbefale (både jazz og fusion):

Chick corea (f. eks: Illision)

Pat Metheny

Mike Stern

Adam Nitti (f. eks Yin & Yang)

Emily Remler

Joe Pass

George Benson

Prøv å få hørt litt standard jazz (realbook), der er det mye bra og lett tilgjengelig musikk. F. eks: Duke ellingson, Chalie parker m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Pat Metheny har mye veldig kult, kan bla. anbefale platene The Way Up, Speaking of Now, First Circle og Watercolors. Jeg er også veldig hekta på John McLaughlin og Mahavishnu Orchestra. Noen andre er Django Reinhardt, John Scofield, Soulive (sinnsykt digg!!!!!), Lettuce, Frank Zappa og sist men så absolutt ikke sist Soft Machine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Soft Machine.

Oi. Dette gikk meg hus forbi. Du mener selvsagt Soft Machine med Robert Wyatt bak trommene og ikke den flaue line-upen som skulle forpeste bandet senere (les; Allan Holdsworth)?

I så fall, welcome to the club!

Har hørt på en del jazz i det siste. Gått mye i Space is the Place med Sun Ra, Point of No Departure med Andrew Hill og Karma med Pharoah Sanders. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Soft Machine.

Oi. Dette gikk meg hus forbi. Du mener selvsagt Soft Machine med Robert Wyatt bak trommene og ikke den flaue line-upen som skulle forpeste bandet senere (les; Allan Holdsworth)?

I så fall, welcome to the club!

Har hørt på en del jazz i det siste. Gått mye i Space is the Place med Sun Ra, Point of No Departure med Andrew Hill og Karma med Pharoah Sanders. Anbefales!

Ja, med Wyatt selvfølgelig! Veldig bra! Mahavishnu Orchestra er en annen favoritt, selv om noe av det ikke er helt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.