Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva vil jeg kjøpe..?


Crisius

Anbefalte innlegg

Snart er det jo juletider, og med juletider kommer en liten fet sum med penger inn på min konto. Er ikke snakk om så meget, men en 12.000 er det vel minst. Jeg sitter da altså i valgets kval; jeg vet ikke om jeg vil kjøpe meg en ny gitar eller en ny forsterker. Jeg har en Jackson Soloist fra før av (kosta meg 10.000 i sommer), desverre finner jeg ikke link til akkurat den ene gitaren jeg har, så dere må desverre klare dere med å bare vite prisnivået på den. Av nye gitarer jeg ville hatt er det egentlig bare en som står på ønskelisten min, nemlig denne: Gibson SG Faded. Legendarisk gitar, med ikke en for stor regning med på kjøpet. Av forsterker har jeg ikke stort skryte av. En Marshall MG15 FX, men med en AX3000g som effektprocessor. Ville jeg hatt en ny forsterker ville jeg satset på noe innenfor rimelighetens grenser, men hva er et mysterium. Vil ha en klassisk gitar, men også en ny forsterker, så som sagt: jeg sitter i valgets kval. Noen tips til meg? :wub:

Endret av Crisius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er det jo juletider, og med juletider kommer en liten fet sum med penger inn på min konto. Er ikke snakk om så meget, men en 12.000 er det vel minst. Jeg sitter da altså i valgets kval; jeg vet ikke om jeg vil kjøpe meg en ny gitar eller en ny forsterker. Jeg har en Jackson Soloist fra før av (kosta meg 10.000 i sommer), desverre finner jeg ikke link til akkurat den ene gitaren jeg har, så dere må desverre klare dere med å bare vite prisnivået på den. Av nye gitarer jeg ville hatt er det egentlig bare en som står på ønskelisten min, nemlig denne: Gibson SG Faded. Legendarisk gitar, med ikke en for stor regning med på kjøpet. Av forsterker har jeg ikke stort skryte av. En Marshall MG15 FX, men med en AX3000g som effektprocessor. Ville jeg hatt en ny forsterker ville jeg satset på noe innenfor rimelighetens grenser, men hva er et mysterium. Vil ha en klassisk gitar, men også en ny forsterker, så som sagt: jeg sitter i valgets kval. Noen tips til meg? :wub:

Hvis du er fornøyd med gitaren, så vil jeg helt klart anbefale deg å gå for en ny amp. Om du derimot har veldig lyst på en ny gitar, er det ikke så mange veier utenom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men er så glad i vintage gitarer. Tenker faktisk også på å kanskje kjøpe meg et billig trommesett (inkl. cymbaler, etc.), men tenker jeg sikkert går for en forsterker. Takk for hjelpen folkens :)

Bor ikke du i blokk/leilighet?

edit: kanskje bør bare naboene finne seg i slikt, men det er vel isåfall helst aktuelt med digitaltrommesett om du skulle ta det minste hensyn til dem?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart satset på en ny amp hvis jeg hadde en jackson Soloist fra før av.

Nå kan jeg ekstremt lite om amper og effekter, men om jeg husker riktig, syns jeg/ har jeg lest her på forumet at de billigere modellene av Marshall MG suger balle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crisius hadde faktisk tenkt for en tid siden å kjøpe MG-stack Med topp og 1 kabinett til 5000,- (var det ikke?), og iom. at han har en ax3000g, så hadde vel det fungert fint, hadde det ikke?

Nei, egentlig ikke. HVis du har 12000 spenn du er villig til å bruke på amp, så får du utrolig mye forskjellig. Peavey XXX, Engl Powerball, Diezel Eeinstein Comboen(?), Marshall JCM 800 (brukt) er jo noen av de du skal naile for den prisen. XXX og Powerballen vil jeg helt klartt anbefale til metal! Spørs jo litt på hvilken musikk du spiller og hvilken lyd du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, alt her er jo topp, men er ikke øvingslokale-forsterker heller det er snakk om. At jeg kan kjøpe en ny forsterker høres helt okey ut, men 150 watt på rommet kan bli litt i overkant. Har alltid drømt om å kunne sitte på forsterkeren min mens jeg spilte da.. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.