Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer pedaler. Bra?


espen(TND)

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Funker ikke behringer sin volumpedal sånt ca like godt som de ernie ball har?

Link til behringer: http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=995

Finnes ingen god grunn til at den ikke skal gjøre jobben. Det er litt begrenset hvor vanskelig det er å montere et potmeter... Både Boss og Ibanez har jo volumpedaler i plast, som riktig nok ikke har blitt indusristandard på samme måte som Ernie Ball, men de fungerer jo.

Jeg kjøpte forresten en Behringer eq-pedal for en liten stund siden og den fungerer helt fint. Jeg ville ikke ha satt min lit til den hvis den skulle tråkkes på hver dag, men jeg har den i en loopswitcher så det er ikke noe problem, og pedalen støyer langt mindere enn en Boss ge-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at konstruksjonen er dårlig og de ikke varer lenge. Men ærlig talt: De er koster jo like mye som fire pils. Og de varer garantert lenger enn det!

Kjøpte en bassvreng for moro skyld. Den låter helt fint, men jeg stiller ikke så høye krav der. Vreng er vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte en Behringer TO800

Den låter veldig bra, syns faktisk den låt bedre en TS-9rn. Nå vet jeg jo at den er kopiert fra ts808 men likevel. Kjøpte også Delay pedalen. Den låt som det var noe feil med den, og etter ett par uker slutta den å virke. Fikk penga igjen så ingen stress der heller. Så til hjemmebruk blir jeg nok å fortsette å handle i behringer hylla fra nå av.

Komponentene inni disse pedalene er ikke akkurat kjempedyre uansett om det står Boss, MXR, Ibanez etc etc på dem. Den lave prisen vil jeg tro kommer kun av plast chassiet og det faktum at behringer ikke brukte ei krone på utvikling. De kopierte jo bare de som allerede fungerte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et britisk gitarblad gjorde meg oppmerksom på disse boksene. Jeg var nok en av de som var fryktelig skeptisk til en vrengboks for under 200 kroner, men kunne i det nevnte bladet se at BO100 blues Overdrive fikk 4 ½ av 5 stjerner på lyd og skrev ting som «surprising range of HIGH quality drive sounds on offer». TO100 Tube overdrive fikk 4 av 5 stjerner på lyd og det stod ting som «TO100 has an appealing raunch and warmth that`s perfectly voiced for classic rock riffing»

Dette måtte sjekkes ut og jeg fikk bestillt de to nevnte pedaler.

Gjett om jeg ble overraska!! BO100 er fast montert i brettet mitt med Skambankt,

Tube overdrive bruker jeg som solo booster i et metal prosjekt jeg er involvert i.

Dette er rett og slett bra vrengbokser. At de i tillegg koster mindre en 4 kalde på byen, må man jo bare ta som en kjempebonus!!

Bladet jeg referer til er Guitarist 272 january 2006.

-Hans Egil Løe (Skambankt)

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/nmd/subdet24.htm

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se på meg selv som en lydsnob, og er gennerelt meget kresen med lyden min. Er konstant på jakt etter "lyden"

For å si det slik så er jeg nærmere "lyden" med oppsettet jeg bruker på klippet under en med den gamle c+`n min, eller Triaxis 2:90 oppsettet mitt for den saks skyld...

Improven er vel så som så, men er veldig fornøyd med lyden her. Skru litt opp da det ble skrekkelig lavt opptak.

Jeg bruker her Fender 50th mexico strat med standard duncan mikker, Behringer to800 inn i en Ibanez Valvebee gjennom ett 1x12 recto cab. Lagt til litt delay med Intellifexen. Med andre ord ett meeeeget billig oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager off-topic nå, men hvilket BT har du brukt der? I like! :)

On-topic: Har prøvd en Behringer-pedal, det var en vrengpedal, og for å være helt ærlig, var lyden noe tynn etter min mening. Du får hva du betaler for.

Det heter vel Slowbluesjam eller noe. Plukka det bare ned fra guitarbt siden. Ja er en fin backing å kaste rundt på noen toner til :D

Tror du må ha testa en av de andre til behringer, for TO800 låter alt annet en tynt selv med stratn min. Men det finnes ganske mange OD/DIST pedaler i den behringer linja. Ikke at jeg har testa noen av de andre. Kun vært bortpå phasern, delayen og To800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjøpte meg TS-klonen til Behringer. Plast tvers igjennom men den låter bra allikevel. Behringer påstår at kretsen de bruker er identisk med den originale OD808 til Ibanez(Maxon)men jeg har mine tvil til at kretskortet til Ibanez-pedalene ser ut slik som Behringers, for det så ut som skrale ting.

Om den suger signal eller ei veit jeg ikke, har den stående i egen TB-sløyfe.

Den låter bra og tok over plassen til min gode gamle Boss blues driver (som jeg synes er litt vel lyst voicet, selv med tonekontrollen på 0).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den lilla TubeOverdrive'n her for noen uker siden, og bruker den til å farge den distortion-lyden jeg alt har i Korg-brettet, slik at jeg får en litt mer hi-gain, crunchy, lysere lyd enn den tunge metal-distortionen som er i brettet, og til dette formålet fungerer den alldeles ypperlig. Strålende fornøyd med kjøpet. :)

Funker også godt til å booste dist-signalet litt på soloer 'n' stuff ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.