Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer pedaler. Bra?


espen(TND)

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket litt rundt om på nettet og fant en wah kallt "Hellbabe" fra behringer til 400 kr og en overdrive pedal til 200. Dette virker nesten litt for billig, kan det være bra? Det frister lite å kjøpe altfort dyrt siden lommeboken ikke akkurat er stappa ful om dagen. Noen som har prøvd Behringer effekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tube Overdrive og Blues Overdrive låter helt ok, og til under 200 kroner så er det et kupp.

En fet OD til 2000.- låter helt sikkert bedre, men det er ikke alltid man trenger det.

Modulasjonseffektene er jeg mer skeptisk til, men å lage en ok vreng til 200.- er faktisk helt mulig.

Endret av palehorse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det faktum at det ligger en metallplate i bunn av samtlige behringerpedaler hvis funksjon er å heve kvalitetsinntrykket burde vel fortelle at dette er noe å holde seg unna.

Jeg liker og at de har laget verdens første stereoeffekt uten stereoeffekter, og uten stereo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bunnen på boksen er i metall er nok fordi det er mer solid, ikke for å øke vekten. Tror ikke at noen lar seg lure til å tro at Behringer holder høy kvalitet fordi den veier litt mer.

Det er ingen tvil at kvaliteten på behringer er dårligere en f.eks. Boss, og langt under det du får hvis du går lenger opp i pris. Jeg har noen gamle effektbosker som har vært med på øving og turne i minst femten år, og de har aldri sviktet meg. En Behringer-boks som hadde fått samme behandling hadde neppe overlevd.

Men hvis man behandler dem pent, så holder de. Og noen av dem låter helt ok. Så svaret mitt på tittelen i tråen er nok: Ikke bra, men noen av pedalene er verdt pengene og kan gjøre nytte for seg.

Her kan man lese en grundig gjennomgang av eq'en deres med bilder.

Grundig test

Den eq'en hadde jeg nok ikke kjøpt på grunn av at sliderene ikke er skjermet mot støv og skit, men enkle ting som overdrive har jeg ikke noe problemer med å spandere en tohundrelapp på.

Jeg liker og at de har laget verdens første stereoeffekt uten stereoeffekter, og uten stereo...

gnome - hvilken stereoeffekt er det du snakker om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sikta til DD-delayen deres. Og han tar feil, det ER en stereoeffekt ;)

Gnome har et horn i sida til Behringer fordi de kopierer andre og er billige ;)

Behringer har noen produkter som er helt ok - spesielt pris tatt i betraktning. Men det finnes bedre. Dog - er man på budsjett er man på budsjett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruksjonen er nok billig, men lyden er ofte på høyde med pedaler som koster det tidobbelte. Dette er særlig tilfelle med overdrive-pedalene, mange av disse høres virkelig knall ut, og kan trygt anbefales til gitarister som ikke har mange spillejobber, men som heller sitter hjemme og spiller for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de fleste ikke vet at de fleste overdrivepedaler er SVÆRT like innvendig. Ihvertfall om man bare titter på skjema (som rett nok ikke sier alt ;))

Og hadde de også visst hvor enkel kretsen er.... men jeg bør vel holde kjeft før det står noen svære brander med balltre på døra. Lyd er vel kanskje det området der det er størst forskjell på subjektiv og objektiv kvalitet som jeg kjenner til.

Hvorfor ikke alle bygger dem? Fordi det faktisk må produseres i nokså store mengder før prisen kommer lavt nok per enhet. Og det er nok av pedaler der ute allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en A-B test av Ibanez TS808 og Behringers TO800. Den låter litt spissere enn originalen, men lyden er mer en bra nok for meg. Men det spørs om Behringeren blir like gammel...

lydklipp TS808 vs TO800

angående at Behringer kopierer, så synes jeg de kanskje kunne lagt designen sin i en egen retning. EHX-kopiene er litt flaue. Men innmaten i disse boksene er jo forholdsvis lik uansett produsent. noen bruker dyrere komponenter og litt mere solide og gjennomtenkte løsninger. Men jeg tror nok at produsksjonskostnadene til f.eks. boss ikke er veldig mye høyere en Behringer sine. maks en hundrelapp ekstra, resten av prisforskjellen betaler man for å få riktig navn på boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en A-B test av Ibanez TS808 og Behringers TO800. Den låter litt spissere enn originalen, men lyden er mer en bra nok for meg. Men det spørs om Behringeren blir like gammel...

lydklipp TS808 vs TO800

angående at Behringer kopierer, så synes jeg de kanskje kunne lagt designen sin i en egen retning. EHX-kopiene er litt flaue. Men innmaten i disse boksene er jo forholdsvis lik uansett produsent. noen bruker dyrere komponenter og litt mere solide og gjennomtenkte løsninger. Men jeg tror nok at produsksjonskostnadene til f.eks. boss ikke er veldig mye høyere en Behringer sine. maks en hundrelapp ekstra, resten av prisforskjellen betaler man for å få riktig navn på boksen.

Får jo ikke noe inntrykk av lydforskjellene når den som tester boksene knapt kan spille gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.