Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Satt på et 0.9 sett


RockeFelle

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt mine Pirazzi Sonic Strings 0.11 på øksa en del mnd. nå, og kjente i kveld at jeg trengte å bytte.

Hadde bare et Earnie Ball 0.9-42 sett liggende, og da hadde jeg ikke annet valg enn å sette på nettopp dette.

Jeg skal ha en helg nå, der jeg skal øve _masse_ teknikk, og lurer da på om jeg bare lurer meg selv, og om

jeg får mer eller midre ut av øvinga denne helga hvis jeg går tilbake til 0.11 ved en senere anledning. Hvis dere skjønner. Er litt redd for å lure meg selv på den måten, litt kjipt hvis jeg øver 12-14 timer denne helga, også viser det seg at det er utstyret som har gjort meg bedre hvis dere sjønner.

Dessuten, når man øver teknikk(sweeping, alternate, economy osv.), lønner det seg å spille på tynne eller tykke strenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg...

Men for å spørre på en annen måte:;

Er der bortkastet å øve teknikk på 0.9 strenger?

Skal du spille teknisk krevende ting ser jeg ingen grunn til å ha tykkelse over 0.10.

Og nei, ingen teknikktrening er forgjeves.

Og....

Skal du spille live lønner det seg å øve med samme strengetykkelse.

Endret av leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gå tregere å bli bedre når du øver med tykke strenger, men når du så har lært deg en ting på tykke strenger, da skal det ikke mye omstilling til før du kan det like bra på tynne, om ikke bedre. Dette funker ikke like godt omvendt, hvis du øver med tynne strenger og spiller med tykke.

Jeg mener det er greiest å øve med en setup som utfordrer deg. Litt tykkere strenger enn de du vanligvis ville bruke, ganske sur lyd som gjør at du må fokusere mer på å spille rent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke om å gjøre å ha tjukkest strenger?? Alt i alt er det vel musikken som teller..... jeg bruker 0.9 og har ikke planer om å bytte foreløpig

Er ikke om å gjøre, men det kommer ann på hvilken lyd du vil ha. Jazzgitarister ville eksempelvis aldri brukt 0.9 strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg...

Men for å spørre på en annen måte:;

Er der bortkastet å øve teknikk på 0.9 strenger?

Skal du spille teknisk krevende ting ser jeg ingen grunn til å ha tykkelse over 0.10.

Og nei, ingen teknikktrening er forgjeves.

Og....

Skal du spille live lønner det seg å øve med samme strengetykkelse.

Og spiller man type rockenroll så er det kanskje lurt å ha litt tykt, siden man fort anstrenger seg litt ekstra på scenen osv? Kan lett bli surt hvis man kjører for tynt da. Men her har jeg ikke noe erfaring. Soveromsgitarist som man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.