Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Der kom et lille togvrak flyvende...


larseko

Anbefalte innlegg

Sant det Gluke sier. Og det vet jeg selv bare fra å selge ting som er såpass spesielt som Laney og Randall. Det blir solgt, men det er langt flere som snuser. Marshall for eksempel kan du skru opp prisen på som faen og det går på dagen uansett. Tror uansett du kan tjene iallfall litt (ingen formue) på å selge en Trainwreck clone som denne med et fint nok kabinett i Norge. Om man er litt steil på prisen og lar folk prøve selv så går det nok. Tross alt litt kjipt å 1 sende penger til Asia, 2 vente på ampen og 3 bygge kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er gøy å være fan av spesielle amper, men vi er en liten liten gruppe i dette landet.

Jeg må si jeg syntes det er langt over streken å sette en frontplate med TW logoen på en sånn amp. Det er ikke kult overhodet. Tror ikke Ken er så jævlig happy med det for å si det sånn. Det er som å sette en Fender Custom Shop logo på en Squire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å være fan av spesielle amper, men vi er en liten liten gruppe i dette landet.

Jeg må si jeg syntes det er langt over streken å sette en frontplate med TW logoen på en sånn amp. Det er ikke kult overhodet. Tror ikke Ken er så jævlig happy med det for å si det sånn. Det er som å sette en Fender Custom Shop logo på en Squire.

Blir jo å gå litt langt, siden du ikke har prøvd noen av delene. Men nå blir ikke akkurat ampene til Ceriatone masseprodusert og pumpet ut i butikk heller. Det totale antallet mennesker som har en Ceriatone TrainWreck Express tror jeg er heller lavt. Ligeså med de som ikke sier "hæ?!" om du nevner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gluke at 'Hvem faen vet hva en Trainwreck kopi er for noe i utgangspunktet?'

Folk flest kjøper Marshall, Behringer, Morgan, Peavey, og andre kjente merker.

De som er på jakt etter noe spesielt er det ikke mange av her i Norge, så jeg ville ikke si

custom rør forsterker er lettsolgt, det er bare et annet marked. De kan selges til musikere

som har lånt forsterkeren og liker lyden, eller custom bygges til å passe musikerens smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ålreit å være 150% sikker på, siden jeg ikke kan en skjit om slikt. Har faktisk aldri utført bias og rørskifte selv en gang.

Takk for hjelp iallfall!

No prob, fint å være litt sikker på ting man bestiller og som kan kanskje ikke får så god andrehåndsverdi også. Da er det jo greit om det funker, i hvertfall. Her er det nok å bygge seg en kasse og plugge i.

Andrehåndsverdi er høy på denne type forsterkere hvis kjøper er på jakt etter custom rør forsterker og

har peiling på lyd. Jeg lurte på en ting, har Nik CE merket forsterkeren?

Et lite tips til kabinett : http://www.sandbakkenmusikkutstyr.no/

Bootleg head kabinettet kan kanskje passe til forsterkeren, hvis ikke du vil bygge selv.

Har handlet der selv tidligere, god service.

Hilsen Espen

Det er ingen CE-merking på forsterkeren, og takk for kabinett-tips, det skal undersøkes. Jeg liker godt den der typen kabinetter, og stemmer målene så skal du ikke se bort fra det. Jeg er ikke så glad i det originale Trainwreck-designet selv, men hadde nok bygget noe i den gate om jeg skulle gjort det på egenhånd.

Ang. ripoff-diskusjon osv., så er vel Trainwreck ikke akkurat i storskalaproduksjon, og det er så godt som umulig å få tak i en original til en noenlunde fornuftig pris. Ceriatone gir i seg selv en kjempetone, selv om den aldri vil gi samme mojoen som originalen. Det står Trainwreck på faceplatene de sender ut, men der stopper også likheten. Skal du ha noe som ligner en original, så må du fikse det selv, og skal du ha en original, så må Herr Fisher fikse til deg :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo å gå litt langt, siden du ikke har prøvd noen av delene. Men nå blir ikke akkurat ampene til Ceriatone masseprodusert og pumpet ut i butikk heller. Det totale antallet mennesker som har en Ceriatone TrainWreck Express tror jeg er heller lavt. Ligeså med de som ikke sier "hæ?!" om du nevner dem.

Vi snakker om å putte fake logo på en amp som koster $ 500,- og putter på navnet til en amp som koster > $10000,-. Jeg har spilt og hørt nok TW og kloner til å vite hva det låter som og hvilke utfordringer som ligger i den kretsen. Ikke min favorittlyd, men poenget med TW var at Ken tune'a hver amp slik at de skulle låte 100% i forhold til trafoer osv. dette gjør ikke Ceriatone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, har du målene på den? Bredde, dybde og høyde. Og må du kjøre bias på rørene når du setter dem inn?

Jeg er ultra n00b på amper rent teknisk. Til nå har jeg bare spilt på dem.

Jeg trengte ikke å sette bias på de rørene som fulgte med, i alle fall. Setter du i egne rør så må du vel det.

Målene på chassiset er 43x20x5 cm utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry $ 10000,- hva tenkte jeg med. Make that a $27.000,- amp. Ja ja, regner med dere dumper fake'ene på musikkweb relativt snart, he he............ her er det penger å tjene.

Best deal ever

Den gang de var i produksjon kostet de vel bare rundt $1500-2000, dog. Hadde sikkert vært mer i dagens kurs, men $27k-prisene har selvfølgelig ingen sammenheng med Fisher sine priser den gang å gjøre, og jeg kan _aldri_ tenke meg at de er så bra at de er verdt det. Men klonene er helt klart verdt godt over $500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry $ 10000,- hva tenkte jeg med. Make that a $27.000,- amp. Ja ja, regner med dere dumper fake'ene på musikkweb relativt snart, he he............ her er det penger å tjene.

Best deal ever

Og hva i allverden skal det bety? De klippene larseko lastet opp låt MYE bedre enn NOE annet av den stilen/typen amp som ikke koster 12-15 000 mer. Jeg har vært ute etter en Marshall-type amp i et par-tre år nå. Det er en god grunn til at jeg valgte denne.

Å generelt dømme ting man ikke har prøvd nord og ned er som å slå seg selv i trynet. Skader kun seg selv uansett.

Dessuten blir det for dumt å snakke om "faking". Ingen har snakket om masseproduksjon av "Nøyaktige Trainwreck kopier som låter minst like bra som originalen". Ikke Ceria selv heller. Jeg er absolutt ikke av den oppfatningen at jeg får en Trainwreck til 5 000 og er kjempelur som sparer 100 000 spenn. Jeg tror ikke noen gjør det. Det du sier blir rett og slett fullstendig søkt og poengløst. Som sagt (og som du ikke svarte på), Ceria masseproduserer ikke "Ekte Trainwrecks!" til 500$ stykke. Det er kanskje fler som har en ekte TW enn en kopi også.

Samtidig, hvilket marked skader TW kopiene? Tror du at de få som kjøper/bygger en klon hadde kjøpt seg en ekte om klonene ikke var tilgjengelige? Skader det Ken Fischer økonomisk? TrainWreck markedet er ekstremt lite, det er utrolig få ekte amper der ute. Og klonemarkedet er ikke så utrolig mye større. Hvorfor går du ikke i strupen på Fuchs Train '45? Som faktisk ER en masseprodusert "Trainwreck kopi" du kan kjøpe i butikk.

Endret av JonnyPonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry $ 10000,- hva tenkte jeg med. Make that a $27.000,- amp. Ja ja, regner med dere dumper fake'ene på musikkweb relativt snart, he he............ her er det penger å tjene.

Best deal ever

Og hva i allverden skal det bety? De klippene larseko lastet opp låt MYE bedre enn NOE annet av den stilen/typen amp som ikke koster 12-15 000 mer. Jeg har vært ute etter en Marshall-type amp i et par-tre år nå. Det er en god grunn til at jeg valgte denne.

Å generelt dømme ting man ikke har prøvd nord og ned er som å slå seg selv i trynet. Skader kun seg selv uansett.

Dessuten blir det for dumt å snakke om "faking". Ingen har snakket om masseproduksjon av "Nøyaktige Trainwreck kopier som låter minst like bra som originalen". Ikke Ceria selv heller. Jeg er absolutt ikke av den oppfatningen at jeg får en Trainwreck til 5 000 og er kjempelur som sparer 100 000 spenn. Jeg tror ikke noen gjør det. Det du sier blir rett og slett fullstendig søkt og poengløst. Som sagt (og som du ikke svarte på), Ceria masseproduserer ikke "Ekte Trainwrecks!" til 500$ stykke. Det er kanskje fler som har en ekte TW enn en kopi også.

Samtidig, hvilket marked skader TW kopiene? Tror du at de få som kjøper/bygger en klon hadde kjøpt seg en ekte om klonene ikke var tilgjengelige? Skader det Ken Fischer økonomisk? TrainWreck markedet er ekstremt lite, det er utrolig få ekte amper der ute. Og klonemarkedet er ikke så utrolig mye større. Hvorfor går du ikke i strupen på Fuchs Train '45? Som faktisk ER en masseprodusert "Trainwreck kopi" du kan kjøpe i butikk.

Fordi enkelte rakker ned på alt som ikke har det rette merket på fronten :D

Skulle tru lyden var den avgjørende faktoren når mann kjøper amp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så døde Ken Fisher så who gives a flying fuck.

Det har med respekt for Ken å gjøre og så har det med litt jus. Det er en ting å markedsføre sin egen "TW" type amp som Fuchs gjør, det er noe helt annet å putte TW navnet på en plate på fronten og merke baksiden akkurat på samme måte som Ken gjorde. Når de gjøre det slik er ampen en fake TW og ikke en clone eller Ceriatone.

Jeg trodde faktisk ikke mine egne øyne når jeg så den frontplaten med TW logoen. Jeg mener akkurat det samme om de som bygger seg en JTM45 eller Plexi fake og setter Marshall logo på fronten. Det virker harmløst og uskyldig, men om 15 år når eier nummer 6 legger ampen ut på musikkweb eller ebay som orginal fordi han ikke vet bedre så er sirkelen sluttet.

Jeg har heller ikke dømt ampen nord å ned, bare poengtert forskjellen på å kjøpe en fake og en ordentlig trainwreck og prøvd å forklare litt om hvorfor en orginal koster 27000,- og en fake 500,-. Beklager hvis det sårer følelsene til de som har kjøpt en fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.