Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose på PRS Santana SE m. tremolo


eide

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en PRS Santana SE med tremolo. Jeg lurer på om jeg skal bytte ut den flytene tremoloen som allerede sitter på med en floyd rose. Jeg vil tippe det ikke trengs å freses ut noe særlig fra gitaren, ettersom det allerede er en flytende tremolo på den, men er ikke helt sikker.

Jeg lurer på om noen vet sånn ca. pris, og om dette egentlig er noen vits i.

Blir det for dyrt kan jeg jo bare kjøpe ny gitar istedet :P

Fant et bilde av gitaren jeg har, og legger til et vedlegg med bilde av baksida der det er frest ut.

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/ca...eal-Tremolo.jpg

post-2793-1163766689_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er nok av forskjeller på din trem og en Floyd til at du må frese ut mer treverk.

En original Floyd Rose koster relativt mye, iallefall 2000,-.

I tillegg passer sikkert ikke innfestningen på nåværende trem med en Floyd, så der må det til vesentlig arbeid. Dette bør nok en kompetent person ta seg av og da blir dette fort vekk en del tusen til sammen, neppe verdt det. I tillegg foringes verdien på gitaren, noe som er uheldig ved et eventuelt salg.

Sikkert noen andre her som har mer spesifikk kunnskap til din gitar og en evt Floyd så du får nok flere svar.

Velkommen til forumet forøvrig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viktig spørsmål, hvorfor?

Jeg ville ikke gjort det. Uansett grunn, da det vil koste det samme som gitaren for å få det "fint". Strengelås og tremolo koster i seg selv, så må alt passes til og diverse hull tettes og lakkeres over. Uten å fjerne mer av treverket bak/under tremoloen så vil du heller ikke oppnå noe særlig med å bytte til Fløyd Rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, var nettopp en tur på tre45 og så at hvis det skal monteres på, så må det freses mye. Og når floyd er såpass dyrt fra før av, blir det litt bortkasta :/

Tror ikke det blir aktuelt.

Men ny øks blir dyrt det og. Trekker meg tilbake i tenkeboksen så lenge. :P

Takker for all hjelp!

Endret av eide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du regner som dyrt. Dersom du skal ha en gitar med Floyd, er det aller billigste å kjøpe en 80-talls rocker med Floyd fra USA. Er fortsatt en god del gunstigere enn alt du finner her på berget. Men da med en viss risiko i og med at du kan kjøpe katta i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd Rose er ikke noe jeg må ha, så foreløpig beholder jeg bare gitaren sånn som den er, og så tar jeg noen turer på tre45 av og til og prøver litt forskjellig. Er ikke helt trygg på å kjøpe fra USA, må føle litt på gitaren før jeg betaler for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.