Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

basspillerside?


manta

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til sider med "leksjoner" for bassgitarnybegynnere? Kjøpte/fikk bassgitar på tirsdag og kan egentlig ingenting så det hadde vært veldig fint med en side.... eller må man faktisk kaste bort enda mer penger på sånn bassbokgreier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg bass ved å ha en oversikt over tonene på halsen (eller..jeg visste hvor tonene lå etter å ha spilt gitar ett år, men du skjønner), også bare finne akkorder til sanger og lære meg å spille dem. =) Spill gjerne sammen med CD'er o.l sånn at du får det inn i fingra, og etterhvert kan du igrunn bare..ja.. høre på tips fra andre, da jeg selv bare spiller med sanger, selv om jeg prøver å plukke en del selv for å øve gehøret. Men ja. Et godt tips for å komme igang vil jeg hvertfall si at dette er ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på sanger du liker og prøv å plukk basslinjene på gehøret. Det er nok heller ikke dumt med en DvD eller en bok hvis du er helt nybegynner, bare for å få basisteknikken inn i hodet. Kjenner du noen andre som kan en del, så kan du jo se om du kan få lært noe av dem. Og for guds skyld: Lær deg å spille med fingra, IKKE med plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.