Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kjøpe halv akkustisk gitar. Funnet en muligens...?


stellazzio

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Har en gammel prince(??tror jeg. sier i merke inne i kassen) kassegitar som begynner å synge på siste verset. eller jeg spiller såpass på den nå at tilogmed jeg hører at lyden er feil. bla 2 midterste strengene blir stemt med maskin, men når jeg spiller dem ved å holde nede en note så er lyden sur\falsk.

Som sagt så er ikke gitaren noe, men har nå lært på den. Tenkte at tiden var inne for en ny(kasnkje brukt) gitar å tenkte at jeg da kunne anskaffe en halcakkustisk med stemmer innebygd.

Har ellers liten peiling på hva man bør se\anskaffe seg. Føler meg heller ikke akkuratt klar til å trave opp i en forretning å begynne å prøvespille den der. Er slik som kan bli lurt til å kjøpe ferrari når jeg bare trenger en sykkel.

bør vel nevne at jeg har skumlest igjennom trådene her og fått et lite innblikk. Angående forskjellige sider osv........men det er mye teknisk språk der som ikke forteller meg noe.

Endret av stellazzio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitaren

102057.jpg

Sett litt på denne gitaren. Noen som har noen innvendinger??

koster 3600 på nettsiden gitarnett.no

alle innspill mottas med takk. evnt. andre forslag.

Det kommer veldig an på hvor mye du forventer deg da. Cort lager fine gitarer til en billig penge (3000-5000).

Hvis den ikke skal brukes til liveopptredner ville jeg prøvd å finne en uten mic-system. Ingen vist i å betale for noe man ikke bruker.

Når det gjelder den Ibanezen så har den et billig mic-system fra fisher som du nok ikke blir fornøyd med. Nei hold deg unna den og heller se etter brukte gitarer, da får du mye mer igjen for pengene.

Har selv Garrison G20. Den er det veldig fin lyd i og kostet ikke mer enn 6500.- NY.

Har ettermontert mic-system fra L.R Baggs som gjengir den akustiske lyden meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overnevnte gitaren her. Blir nevnt at mic-systemet ikke er av det aller beste. greit nok, men det er vel mulig å skifte ut etter hvert. Vil igrunnen bare ha mulighet til å koble den til forsterker. pluss stemme tingen er ingen bakdel heller da.......

Er dette en gitar jeg bør vurdere\kjøpe??

En liten ting til. folk sier man heller bør kjøpe brukt, men hvor da??? Sett litt rundt på qxl og finn.no

Mange av de gitarene der er bare bedrifter som har lagt inn annonser. Finner ikke akkuratt flust i brukte gitarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.