Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsket lydeffekt


Martin.H

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en VOX AD30VT forsterker og en Ibanez Sa-260fm.

Jeg ønsker meg en lydeffekt tilsvarende Metallica sin i "Seek and Destroy".

Har hørt at det er vanskelig å oppnå denne effekten med AD30VT forsterkeren. Men er det mulig med pedal?

Etter hva jeg har hørt fra diskusjon.no trenger jeg en fullblods rørforsterker. Jeg vet ikke helt forskjellen, er ganske forvirret, for å være helt ærlig.

Kan noen hjelpe meg litt?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett AD'n på NUMETAL eller US MODERN, gain på nesten fullt, bass på nesten fullt, middle på nesten ingen ting og treble på nesten fullt..

Tenker du på effekten i soloen? Sier den "WAH WAH" (hør gjerne begynnelsen på Jimi Hendrix - Voodoo Chile)? Da trenger du en wah-wah.. sjekk ut dunlop crybaby, kirk hammett har vel brukt en sånn en på den skiva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar, det skal jeg se å prøve ut.

Nei, jeg sikter vel mot introen, ikke noe wahwah lyd. Har du ikke hørt den? Jeg anbefaler den ;) Kjempetøff sang!

Den har jeg nok hørt adskillige ganger.. men ikke på en stund, man går litt lei når man har kamerater som spiller det intro-riffet 24/7.. Får du noe lignende lyd forresten? ;)

PS: Ang. Seek & Destroy: Prøv å sett forsterkeren på UK 80's eller UK Modern, og de andre knottene på noe lignende.. ;-)

Endret av Pappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etter hva jeg har hørt fra diskusjon.no trenger jeg en fullblods rørforsterker. Jeg vet ikke helt forskjellen, er ganske forvirret, for å være helt ærlig."

Haha! For noen tullinger. Vil bare legge til at Vox'n er en helt fantastisk bra hjemmeamp. <3

Prøv å google og, mann. Vet at det finnes div. forum der det ligger presets til Vox'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg hatt Vox'en i hus i noen dager. Og takk for tips, de innstillingene virket ganske bra! ;)

Et spørsmål bare: Leste på et forum at Vox'en ikke egner seg særlig godt til Metal, det ypperste den kan komme er Seek and Destroy. Og at man bare kan glemme Master of puppets. Men hvis jeg kjøper en Carl Martin Crush Zone og/eller en Boss OS-2, vil jeg ikke få ganske lignedne lyd da?

Har merket at Master uf puppets er vanskelig uten pedal ihvertfall.

Martin :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte Carl Martin'en min spurte jeg spesielt etter Metallica-lyden, så han karen i butikken fant fram den med en gang. En annen ting du kan skjekke ut er Boss Metal Zone, da har du kommet veldig nærme, tross i at den koster litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.