Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ble solgt en george L i musikkforretning...


Deformed

Anbefalte innlegg

En kompis av meg tuslet inn på sagevik musikk på et kjøpesenter her i stavanger (eller sandnes for de mer lokalkjente) og skulle ha en høyttalerjack. Stakkars fyren er nokså ny i verden av topp + kabinett, så grunnet manglende kompetanse spurte han betjeningen pent om å få en høyttalerjack. "Denne e den beste me har, litt dyre då, men verdt det", og han betalte litt for en george L kabel... Han har visst brukt den noen uker også, og ble litt overrasket da jeg anbefalte han å kjøpe en høyttalerjack.

Jeg har hørt at kunnskap er penger og makt, såfall kan ikke løkrullen i butikken være verdt mange kroner. Skulle jo tatt seg ut om den fantastiske kabelen med sin 0,0001mm2 tykke leder + skjerm skulle sviktet og satt triple xxx'en hans i flammer.

Bare jeg som blir irritert over inkompetanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke GeorgeL høyttalerkabler også? Var dette en vanlig instrumentkabel?

Lars

De har i alle fall HATT høyttalerkabler

Our cables have been honored by every major

publication in the musical industry and received

numerous awards and continue to. We have been

grateful for the usage of our products by the world’s top

musicians and studios.

NOW you can have that CLEAN CLEAR SOUND that you

have heard on countless recordings. Regardless of

style, genre, instrument or equipment GEORGE L’s

delivers the clarity you have been craving.

We offer a wide range of products for the discerning

musician:

guitar cable

speaker cable

patch cable

instrument cable

cable checkers/cable accessories

full line of guitar strings

acoustic guitar pick-up

steel guitar accessories

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, denne kabelen hadde en syltynn leder og en tynn skjerm. Jeg ville aldri brukt en slik med ENGLen min jaffal. Kabel med skjerm til leder = ingen høyttalerjack i min mening. I tillegg liker jeg å se kablene mine fysisk koblet sammen med smeltet metall, ikke bare ei puslete skrue som skal skru fast ting inni pluggen. Jeg overdriver ikke når jeg sier at selve lederen var 0,0002cm2 tykk - den var knapt synlig i det hele tatt. Å bruke en slik kabel til en høyttaler virker som galskap i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri inn i en norsk musikkbutikk uten å vite nøyaktig hva jeg skal ha og hva den er verdt. Stort sett bare lurefanter og rasshøl uten peil som jobber i dem, og utvalget suger som regel. Jeg tror faktisk ikke jeg har kjøpt noe i en butikk i Norge på flere år. Til og med ikke strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri inn i en norsk musikkbutikk uten å vite nøyaktig hva jeg skal ha og hva den er verdt. Stort sett bare lurefanter og rasshøl uten peil som jobber i dem, og utvalget suger som regel. Jeg tror faktisk ikke jeg har kjøpt noe i en butikk i Norge på flere år. Til og med ikke strenger.

Tydelig at du aldri har satt dine bein på Hagstrøm i Bergen. De har kompetanse og er enormt serviceinnstilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhøhø, var innom sagevik i går :D Samme karen som solgte ledningen var på jobb, så det ble et lite oppgjør. Først var det litt mas om kvitteringa (hadde ikke tatt vare på denne), så spurte de hvorfor i huleste vi ikke kunne bruke george L kabelen. Etter noen sekunder med forklaring begynte han ene karen å lete etter høyttalerkabler. "Me e visst udsolgte", bortsett fra noen uaktuelle på over 7 meter. Det han så gjorde var å finne en kabel fra utstillingsforsterkerne, som kompisen min fikk gratis som et plaster på såret.

Det er ikke mye de kan der inne, og når man først gjør dem oppmerksomme på den mangelfulle kunnskapen legger de seg dønn flate. Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.