Web Analytics
Jump to content

Jordings Problem?

Øyvind
 Share

Recommended Posts

Jeg lurte VELDIG på om noen kunne hjelpe meg litt her... Problemet er at jeg tok av bakluken på min Morgan Legends Stratocaster for å justere litt på fjørene, da jeg skulle til å skru til skruen glapp skrutrekkeren og traff den ledningen som sitter bak skruen, loddet fast i det samme metallet som fjørene sitter i. Er det jordinga? Eventuellt hvordan bør det fikses, og er det farlig å spille med den om den ikke fikses?

Skal du lodde mye anbefaler jeg å legge litt mer i det. billige loddebolter er typisk litt kalde, og de med lav effekt mister fort tempen når du skal lodde litt større ting. mer effekt, bedre hold på varme. Men for mye er upraktisk å jobbe med. Til typisk gitararbeid, gå for en ca 30W. Da har du nok.

Skal du lodde mye anbefaler jeg å legge litt mer i det. billige loddebolter er typisk litt kalde, og de med lav effekt mister fort tempen når du skal lodde litt større ting. mer effekt, bedre hold på varme. Men for mye er upraktisk å jobbe med. Til typisk gitararbeid, gå for en ca 30W. Da har du nok.

Kødder du? Min 15W billigbolt brant seg igjennom alt på et halt sekund. Kunne sikkert brukt 60mm2 tinn og brent rett imellom. Nå har jeg en weller W61, den er et hav bedre hva det angår.. Men den har en tendens til å være bittelitt kald på store loddejobber (jordingspunktet bakpå potmeter f.eks)