Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarkabel:hva syns dere er den beste?


thomas_WYLDE

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer støy fra min gitar når jeg ikke spiller (tar jeg på noise gate forsvinner det selvsagt), men jeg merket også at hvis jeg tar forsiktig på kabelen inntil der den er plugget i gitaren så forsvinner støyen helt. Dårlig kabel eller dårlig kabelhull på gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer støy fra min gitar når jeg ikke spiller (tar jeg på noise gate forsvinner det selvsagt), men jeg merket også at hvis jeg tar forsiktig på kabelen inntil der den er plugget i gitaren så forsvinner støyen helt. Dårlig kabel eller dårlig kabelhull på gitaren?

Høres ut som dårlig jord, har du koblet gitarampen din i et jordet uttak, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer støy fra min gitar når jeg ikke spiller (tar jeg på noise gate forsvinner det selvsagt), men jeg merket også at hvis jeg tar forsiktig på kabelen inntil der den er plugget i gitaren så forsvinner støyen helt. Dårlig kabel eller dårlig kabelhull på gitaren?

Høres ut som dårlig jord, har du koblet gitarampen din i et jordet uttak, for eksempel?

Jeg spiller kun gjennom en Pod Xt og bruker headset. Hvordan sjekker jeg om uttaket på hybelen er jordet? Har ekstremt lite peil på slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med en gitarkabel, for meg, er at det er gode plugger i begge ender. Og med gode plugger mener jeg Neutrik, etter min mening de eneste pluggene som funker. Vel, de ser litt store og klumpete ut, men så skal jeg heller aldri på fotosession med gitar og kabel.

Når det gjelder selve kabelen, syns jeg Klotz har veldig gode ledninger, myke og smidige.

Og nei, jeg bruker IKKE 3-400 kroner på en ferdigloddet kabel. Kabler bør koste maks 20-30kr/meter, pluss plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte på Monster kabel helt til jeg fant ut at det var ræl!

Ikke bra laget som noen påstår, hjelper lite med livstidsgarantien når de går ned under en gig...

Studio (den dyre) har merkbart mer støy en både Evidence og diverse Dimarzio`er.

Rock kabelen deres har en liten boost i seg som låter stygt (shrill)

De er flinke til å markedsføre seg, det skal de ha.

Monster har klart å lure alle til å tro at de er så hi end.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer støy fra min gitar når jeg ikke spiller (tar jeg på noise gate forsvinner det selvsagt), men jeg merket også at hvis jeg tar forsiktig på kabelen inntil der den er plugget i gitaren så forsvinner støyen helt. Dårlig kabel eller dårlig kabelhull på gitaren?

Forsvinner den også hvis du tar på strengene eller noe annent av metall? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.