Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problemer med choruspedal


eroald

Anbefalte innlegg

hadde tenkt å kjøre echotappen og boss ch-2 i effektloopen til devillen min... viss jeg bare kjører chorusen gjennom så funker det fett, men dersom jeg kobler delaypedalen min etter den så funker det ikke:( funker heller ikke forran forsterkeren når jeg kjører den sammens med ocdpedalen min, men kjører jeg den alene så funker det!

noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt å kjøre echotappen og boss ch-2 i effektloopen til devillen min... viss jeg bare kjører chorusen gjennom så funker det fett, men dersom jeg kobler delaypedalen min etter den så funker det ikke:( funker heller ikke forran forsterkeren når jeg kjører den sammens med ocdpedalen min, men kjører jeg den alene så funker det!

noen råd?

Har du testet en annen delaypedal i samme konfigurasjon som tenker å bruke echotappen din i? Hvis du da får lyd i choruspedalen din så tyder det på at Delaypedalen ikke er med på leken. Hvis delayen funker alene i sløyfen med ikke chorusen, så anbefaler jeg deg å skifte choruspedal. BOSS CH-2 (etter min husk er det Super Chorusen, en lyseblå sak fra rundt 80-tallet) er ikke verdens beste choruspedal med tanke på kvalitet. Den var vel den første billige choruspedalen til BOSS.

Ellers ville jeg ha testet kabler og pedaler, sett om alt er i sin skjønneste orden der. Så ville jeg ha testet effektrekka foran forsterkeren og så testet forsterkeren med andre pedaler i sløyfa for å se om det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører echotap'en i fx-loopen, har du husket å stille inngangstrinnet slik at det er tilpasset linjesignaler? Da jeg sendte den til deg var den stilt for gitarsignal.

Ellers synes jeg det er veldig rart, men enkelte kretser kan være ekstremt følsomme på omgivelser de ikke er glade i. Jeg kjørte jo min Boss CH-1 sammen med EchoTAP'en uten noe problem whatsoever, så det burde jo funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.